julia83 Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 https://www.nettavisen.no/na24/matematikk-professor-er-skeptisk-til-sjokkmaling/3423544762.html Mediene avslører seg selv i saken om Krf, de drømmer om en rød-gul regjering, men at en avis greier å hente ut så mye i en undersøkelse hvor man han spurt bare 44 personer i Krf er virkelig useriøst. Morsomt er det også at venstresidens ( VG, Dagbladet, NRK og TV 2 ) Faktisk.no forsvarer VG 2
Bag Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Kan du mye om statistikk og gallup siden du hevder dette? Logikken er ikke helt klar i artikkelen du refererer: "- For meg bunner tvilen mest i det jeg ser i virkeligheten. Jeg fant - og finner - det lite troverdig når en undersøkelse viser at 70-80 prosent av KrF-velgerne mener at partiet er borgerlig, mens en annen undersøkelse viser at like mange angivelig skal ønske en regjering med venstresiden." Det er da ikke så ulogisk om f.eks. 70% oppfatter partiet som borgerlig men at mange av disse skulle ønske at det i stede tilhørte venstresiden.
Drizzt Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Ja, det var litt spesielt å skape bomastiske overskrifter ut fra hva 44 personer mener. Jeg regner med VG var på jakt etter click-bait. Mye useriøst der, de bør heller fokusere mer på journalistisk arbeid som skandalen med addiktologene og skandalen med de 3 brødrene fra Tolga. Der snakker vi kvalitetsjournalistikk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå