Gå til innhold

Kollega som snakker meg ned fordi jeg bor i leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kollega bor i samme område. Hun har et hus, men leier ut første etasje. Jeg eier bolig i 4 mannsbolig. Stadig kommer hus/ hjem- tema opp. Hun er så veldig til å poengtere hvor deilig enebolig er, i forhold til leilighet. Spør meg stadig når jev skal kjøpe meg hus. 

Det som irriterer, er at hun har ikke noe større område hun bor på, da hun leier ute halve huset. Jeg har like stor hage som hun  

hvs kan jeg si, for å få henne til å slutte å snakke meg ned? 

Anonymkode: 5376b...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg så veldig da? Hun liker hus og du liker leilighet. Kan du ikke bare si at du liker å bo der du bor nå og ikke har noen planer om å kjøpe hus? 

Anonymkode: f77a9...6d2

• Liker 13
Skrevet

Kollegaen din virker usikker på seg selv. 

Ikke bry deg, hun har ingenting med hvordan du bor. Det viktigste er at du trives.

Anonymkode: b52c8...6cf

• Liker 5
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke har lyst på hus? Hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: 147f1...7fc

• Liker 9
Skrevet

Færre vegger å male, like god plass og ingen leieboere i underetasjen? Du får si at du ikke ser fordelen med å bytte bolig. 

• Liker 6
Skrevet

Si at du foretrekker leilighet over hus. Gir hun seg ikke, får du begynne å spørre om hun ikke skal kjøpe seg leilighet snart😁

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kollegaen din virker usikker på seg selv. 

Ikke bry deg, hun har ingenting med hvordan du bor. Det viktigste er at du trives.

Anonymkode: b52c8...6cf

Hva er det som tilsier at hun er usikker på seg selv? Hun liker å prate om hus tydeligvis. Greit det vel. Ts har bare ikke sagt fra om at hun liker å bo som hun bor. Det må være ts som er usikker på seg selv i tilfelle som føler at hun blir nedsnakket og ikke vet hva hun skal si. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som tilsier at hun er usikker på seg selv? Hun liker å prate om hus tydeligvis. Greit det vel. Ts har bare ikke sagt fra om at hun liker å bo som hun bor. Det må være ts som er usikker på seg selv i tilfelle som føler at hun blir nedsnakket og ikke vet hva hun skal si. 

Folk som må hevde seg selv på den måten, oppfatter jeg også som usikre. 

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Folk som må hevde seg selv på den måten, oppfatter jeg også som usikre. 

Hevder man seg bare fordi man snakker om huset sitt eller om man synes andre bør tenke på å få seg hus framfor leilighet? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hevder man seg bare fordi man snakker om huset sitt eller om man synes andre bør tenke på å få seg hus framfor leilighet? 

Ved å hele tiden gnæge om at hun har hus og at kollega har leilighet. 

• Liker 8
Skrevet

Neste gang hun setter igang spør du henne bare "og ellers da" mens du trekker litt oppgitt på skuldrene..... pleier å fungere HVER gang. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Jeg ønsker å poengtere at hun ikke har større bolig eller uteområde enn meg, siden hun kun bruker en etj til seg selv

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg ønsker å poengtere at hun ikke har større bolig eller uteområde enn meg, siden hun kun bruker en etj til seg selv

Tror det er du som er mest ute etter å sammenlikne her. Du vet du ikke har noen grunn til å føle deg tråkket på og det vet sikkert kollegaen din også. Kan hende hun unner deg et hus fordi hun opplever det som bedre. At hun tenker at du har midler til å skaffe deg et hus. Synes du derimot at leilighet er bedre så sier du bare det og blir enige om at dere er uenige om hva som er best. Dette er da null problem!

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. Om jeg er lei et tema som en bekjent stadig tar opp så prøver jeg bare å snakke om noe annet. Nikker og sier jaja, men du, jeg så en interessant film her om dagen blablabla...

Eller så får du bare si rett frem det du vil si, er ikke verre enn det. Hvis du absolutt må si det. «Vi har like store hager, da.» 

Anonymkode: ed734...488

• Liker 1
Skrevet

Når vi er ferdig med barn skal vi rett tilbake til leilighet. Elsker leilighet❤️ 

Alle har forskjellige preferanser, og ikke alt handler om økonomi.

Anonymkode: 5af73...790

Gjest BearMama
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en kollega bor i samme område. Hun har et hus, men leier ut første etasje. Jeg eier bolig i 4 mannsbolig. Stadig kommer hus/ hjem- tema opp. Hun er så veldig til å poengtere hvor deilig enebolig er, i forhold til leilighet. Spør meg stadig når jev skal kjøpe meg hus. 

Det som irriterer, er at hun har ikke noe større område hun bor på, da hun leier ute halve huset. Jeg har like stor hage som hun  

hvs kan jeg si, for å få henne til å slutte å snakke meg ned? 

Så fint for deg. Jeg er så glad for at jeg slipper å bekymre meg for å vedlikeholde et stort hus. 

Så deilig å bo i en leilighet uten å tenke på hvor mye styr det er med å vedlikeholde hus og hage og alt et hus medfører. Jeg har ingen planer om å kjøpe meg hus. Stortrives med å bo i leilighet. 

Spør hun igjen så spør om hun har dårlig hukommelse siden du allerede har sagt at du ikke er interessert i å bo i et hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...