Gjest mr K Skrevet 20. mars 2005 #1 Skrevet 20. mars 2005 Har alltid sagt til meg selv at det blir aldri aktuelt, men etter i kveld må saker og ting seriøst re-vurderes. jeg traff den mest sjarmerende dama noensinne, som trigget et eller annet oppi hodet som jeg ikke har kjent på utrolig lenge. (fort gjort å la seg blende av øyeblikket, men likevel...). Saken er at hun er 30 og jeg 27. Hun har også en sønn på 5... Nå ligger vel selvfølgelig det mer seriøse eventuelt et stykke fra mi tid, men er den noen som har noen gode/ dårlige erfaringer fra "den andre enden"? det med en ny person inn i en antageligvis godt innarbeidet familie på to, eller aldersforskjell den mindre vanlige veien? takk for hjelpen
Gjest Bilselger Skrevet 20. mars 2005 #2 Skrevet 20. mars 2005 Dette blir akkurat som å kjøpe bil. Har du 250'000 til disposisjon, så kan du enten kjøpe deg en ny bil med garanti, eller en to år gammel bruktbil til samme pris som har kostet 400'000. Fordelen med det siste er at du kan få en bil som er mye bedre på papiret, men som noen andre har kjørt før deg. Du mister garantien, og det er ikke så kult i begynnelsen, men etter noen år så er jo ikke den nye bilen ny lenger den heller og garantien er utløpt. Og da er det kulere med en bil som har kostet 400 ny, og ikke 250 hvis du skjønner hva jeg mener......
Gjest Gjesta Skrevet 20. mars 2005 #3 Skrevet 20. mars 2005 Dette blir akkurat som å kjøpe bil. Har du 250'000 til disposisjon' date=' så kan du enten kjøpe deg en ny bil med garanti, eller en to år gammel bruktbil til samme pris som har kostet 400'000. Fordelen med det siste er at du kan få en bil som er mye bedre på papiret, men som noen andre har kjørt før deg. Du mister garantien, og det er ikke så kult i begynnelsen, men etter noen år så er jo ikke den nye bilen ny lenger den heller og garantien er utløpt. Og da er det kulere med en bil som har kostet 400 ny, og ikke 250 hvis du skjønner hva jeg mener......[/quote'] :o Unnskyld meg, men ærlig talt................ *riste på hodet*
Gjest pikenpåbroen Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Aldersforskjellen er vel ikke akkurat så str at den spille noen rolle?
PREDATOR Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Har bare positive tlbakemeldinger og komme med :-) Fann meg og ei jente/kvinne med et barn, barnet var litt under 2 da vi ble ilag, Det er nå snart 4 og mor og jeg er i dag gift Hadde sånn små problemer med at ho hadde barn fra før i de første 14 dagene, men da jeg ble kjennt med barnet, har jeg bare positive tilbakemeldinger Stiller han og barnet vi fikk ilag på lik linje. Like glad i begge 2 eller alle 3 da(barna og kona)
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 Hvis jeg finner drømmedama kan ho godt ha en hel barnehage med unger fra før for min del. En jeg kjenner fant seg ei litt eldre kvinne med barn, hus i Lørenskog og Volvo. Han trengte bare få nøkkel så var han ferdig etablert. Jeg synes det virker utrolig praktisk
Gjest SumoBryter Skrevet 20. mars 2005 #7 Skrevet 20. mars 2005 Hvis jeg finner drømmedama kan ho godt ha en hel barnehage med unger fra før for min del. En jeg kjenner fant seg ei litt eldre kvinne med barn, hus i Lørenskog og Volvo. Han trengte bare få nøkkel så var han ferdig etablert. Jeg synes det virker utrolig praktisk Så søtt Er glad for at min mann ikke ble skremt selv om jeg hadde to....han er yngre men bare 4mnd.
Flowery Skrevet 20. mars 2005 #8 Skrevet 20. mars 2005 Tror ikke du skal tenke så mye på det. Jeg har også en sønn fra før da jeg møtte min mann. De er nå verdens beste venner. Spiller fotball og min mann blir nå fotballtrener for min sønns lag. De spiller spill og har de dype samtalene. Du sier hun har en sønn, det passer vel også godt til deg. Du finner lettere ut av det enn om hun hadde en datter. Neglelakk og rosa sko er vel ikke din sterkeste side?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. mars 2005 #9 Skrevet 20. mars 2005 Min bror har vært sammen med flere damer med barn, og når folk spør om han ikke synes det er mye styr med damer med barn, svarer han "Det er jo ikke noe stress med ungene dere, men med de gærne mødrene deres" Og ang aldersforskjell, så synes jeg ikke den er noe å bry seg om. Jeg er 33 og samboern min er 27, og vi er godt fornøyd begge to.
Gjest Chrizzy Skrevet 20. mars 2005 #10 Skrevet 20. mars 2005 Aldersforskjellen er jo liten så den hadde jeg ikke tenkt på. Det at hun har barn, det kan være lurt å tenke litt på. kanskje prate med henne om hva hun forventer seg av deg ovenfor barnet, hvilken rolle vil du selv ta? Er barnets far inne i bildet, om han ikke er det så kan forventningene til deg bli større. Om du velger å innvolverte deg så tror jeg at du til slutt kommer frem til, at det at hun har et barn er bare positivt og du kommer sikkert til å ta deg selv i å lure på hva dere skulle gjort og hvor kjedelig alt ville vært om dere ikke hadde den lille krabaten der
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #11 Skrevet 20. mars 2005 Ser ingen store problemer i utgangspunktet verken når det gjelder alder eller pakkeløsningen. På den andre siden vil nok hun vurdere et evt. forhold med deg på bakgrunn at hun har et barn, dvs. at det fort blir veldig seriøst og "voksent" hvis du velger å satse på hun/ dem. Ønsker du å satse på henne når den dagen kommer, tror jeg nok at du da må satse 101 prosent på at dette blir mer eller mindre et familieforhold. Tror ikke mors morsomme knullevenn er oppskriften på suksess i slike situasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå