Gå til innhold

Trenger jobb, friår skole, lite erfaring. Hvor søke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Har tatt friår fra skolen, og tenker å bruker dette året på jobb, tenker da deltidsjobb kanskje. Er 20 år, og ja jeg vet at jeg kanskje er litt sent igang med å søke.

Men har dere noe tips om hvor jeg bør søke/og evt hvor levere søknad personlig? Rema/Circle etc? Eller ta kontakt med bemanningsbyrå.

Har veldig lite jobberfaring, vært opptatt med idrett.

Anonymkode: 28c57...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lily_88

Bemanningsbyrå først, og forhåpentligvis får du deg julejobb hvis du går rundt og spør :) Kanskje noen restauranter trenger serveringshjelp / ryddehjelp osv. nå i førjulstida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Lily_88 skrev:

Bemanningsbyrå først, og forhåpentligvis får du deg julejobb hvis du går rundt og spør :) Kanskje noen restauranter trenger serveringshjelp / ryddehjelp osv. nå i førjulstida?

Hva skal bemanningsbyrået gjøre da? Må jo vente flere mnd på svar fra dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal bemanningsbyrået gjøre da? Må jo vente flere mnd på svar fra dem?

Du registrerer deg hos dem, skriver hva du kan og eventuelle jobber man har hatt før og hva man kan jobbe med. Ringer de ikke etter en uke, så ringer du. Gjerne stikk innom å vis fjeset ditt. Slik holdt jeg på den første måneden jeg var arbeidsledig, og får engasjement eller dagjobber her og der. Jeg viser at jeg er keen på jobbing.
Nå driver de å hjelper meg å finne fast jobb, selv om at jeg gjør 99,9 % av alt dette arbeidet selv, så er det greit å ha flere som kjenner noen som har kontakter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringevikar i helsevesenet.

Anonymkode: 5d5ed...76d

Hmm spennende, men hvordan skal jeg få fiksa jobb der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Lily_88 skrev:

Du registrerer deg hos dem, skriver hva du kan og eventuelle jobber man har hatt før og hva man kan jobbe med. Ringer de ikke etter en uke, så ringer du. Gjerne stikk innom å vis fjeset ditt. Slik holdt jeg på den første måneden jeg var arbeidsledig, og får engasjement eller dagjobber her og der. Jeg viser at jeg er keen på jobbing.
Nå driver de å hjelper meg å finne fast jobb, selv om at jeg gjør 99,9 % av alt dette arbeidet selv, så er det greit å ha flere som kjenner noen som har kontakter :)

Kan man gjøre det? Altså lage profil og skrive hva man er god for liksom? Feks hos Adecco osv så er det vel bare mulig å lage profil, om bemanningsbyrået skulle kontakte deg, evt søke på de utlyste jobbene dem har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man gjøre det? Altså lage profil og skrive hva man er god for liksom? Feks hos Adecco osv så er det vel bare mulig å lage profil, om bemanningsbyrået skulle kontakte deg, evt søke på de utlyste jobbene dem har selv.

Jeg har Adecco som min hovedbase, Manpower har ganske mange i basen sin, og Personalhuset virker litt useriøst, kanskje man må slikke ræv eller noe der...

Når jeg var 20 år og uten arbeid etter videregående, så var Adecco førstevalget. De registrerte alt jeg sa, og var mye i jobb. Så flyttet vi og fikk fast jobb.
I år ble jeg arbeidsledig i Mars, så Adecco var de jeg gikk til først, og det er de som virkelig vil hjelpe meg :) Men, det er fordi jeg VIL ha jobb, og jeg stikker innom kontoret slik at de vet hvem de snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lily_88 skrev:

Jeg har Adecco som min hovedbase, Manpower har ganske mange i basen sin, og Personalhuset virker litt useriøst, kanskje man må slikke ræv eller noe der...

Når jeg var 20 år og uten arbeid etter videregående, så var Adecco førstevalget. De registrerte alt jeg sa, og var mye i jobb. Så flyttet vi og fikk fast jobb.
I år ble jeg arbeidsledig i Mars, så Adecco var de jeg gikk til først, og det er de som virkelig vil hjelpe meg :) Men, det er fordi jeg VIL ha jobb, og jeg stikker innom kontoret slik at de vet hvem de snakker med.

Ah veldig interessant! Men hørtes jo sjukt lettvint ut? Bare møte opp personlig på andeco kontoret, så fikser dem deg jobb innen noen få uker?

Har selv en profil på Andeco, men aldri blitt kontakta av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah veldig interessant! Men hørtes jo sjukt lettvint ut? Bare møte opp personlig på andeco kontoret, så fikser dem deg jobb innen noen få uker?

Har selv en profil på Andeco, men aldri blitt kontakta av dem.

Alle kan lage en profil på Adecco.

Adecco vil ha engasjerte folk, som møter opp og er villig til å gjøre en innsats. 

Hvis du møter opp hos dem, viser du nettopp dette.

Anonymkode: 79ec1...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lily_88 skrev:

Jeg registrerte meg hos sikkert ti ulike bemanningsbyråer i august. Jeg har et friår fra studier dette skoleåret, og har masse arbeidserfaring. Er nå 24, og har jobbet fast siden jeg var 17 år. Sluttet å jobbe i desember i fjor, fordi butikken jeg jobbet i ble nedlagt. Men alle jobbene jeg har hatt har innebåret kundebehandling, salg, hektiske perioder, kassearbeid osv osv. Noe de spør etter i ekstremt mange av stillingsutlysningene hos bemanningsbyråene. Som sagt har jeg vært registrert hos massevis av bemanningsbyråer siden august. Men ingen av disse har tatt kontakt med meg. Jeg tok kontakt med adecco for å spørre om jeg kunne komme innom, men fikk til svar at det hadde de ikke ressurser/ tid til. Har heller ikke fått intervju et eneste sted. Var faktisk enklere for meg å komme på intervju da jeg var 18 år og hadde minimal arbeidserfaring. 

Anonymkode: ff7b3...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg registrerte meg hos sikkert ti ulike bemanningsbyråer i august. Jeg har et friår fra studier dette skoleåret, og har masse arbeidserfaring. Er nå 24, og har jobbet fast siden jeg var 17 år. Sluttet å jobbe i desember i fjor, fordi butikken jeg jobbet i ble nedlagt. Men alle jobbene jeg har hatt har innebåret kundebehandling, salg, hektiske perioder, kassearbeid osv osv. Noe de spør etter i ekstremt mange av stillingsutlysningene hos bemanningsbyråene. Som sagt har jeg vært registrert hos massevis av bemanningsbyråer siden august. Men ingen av disse har tatt kontakt med meg. Jeg tok kontakt med adecco for å spørre om jeg kunne komme innom, men fikk til svar at det hadde de ikke ressurser/ tid til. Har heller ikke fått intervju et eneste sted. Var faktisk enklere for meg å komme på intervju da jeg var 18 år og hadde minimal arbeidserfaring. 

Kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva vil du fram til da? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan lage en profil på Adecco.

Adecco vil ha engasjerte folk, som møter opp og er villig til å gjøre en innsats. 

Hvis du møter opp hos dem, viser du nettopp dette.

Anonymkode: 79ec1...509

Så om jeg møter opp hos dem så vil dem skaffe meg jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med SFO'er eller barnehager i nærheten, og sjekk om det er muligheter for å jobbe ekstra der? Du kan også ta kontakt med helsevesenet (sykehjem, boliger for psykisk utviklingshemmede osv) og spørre direkte om jobbmuligheter.

Helse, omsorg og oppvekstsektoren har ofte store behov for ekstravakter ved sykdom osv. Får du muligheten til å være tilkallingsvikar ved flere steder så har du plutselig muligheten for å få jobbet ganske mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm spennende, men hvordan skal jeg få fiksa jobb der da?

Du kontakter rett og slett lederne på ulike avdelinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, Siri_H skrev:

Ta kontakt med SFO'er eller barnehager i nærheten, og sjekk om det er muligheter for å jobbe ekstra der? Du kan også ta kontakt med helsevesenet (sykehjem, boliger for psykisk utviklingshemmede osv) og spørre direkte om jobbmuligheter.

Helse, omsorg og oppvekstsektoren har ofte store behov for ekstravakter ved sykdom osv. Får du muligheten til å være tilkallingsvikar ved flere steder så har du plutselig muligheten for å få jobbet ganske mye :)

Ah ok 😊

Men hva tenker du om manpower? Og ta kontakt med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kontakter rett og slett lederne på ulike avdelinger.

Sendte hun ene bemanningskonuselten e-post og spurte om vi kunne møtes for en prat istad, og at jeg ønsket jobb 😊 Litt kleint å bare dukke sånn helt random.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barer trenger som oftes alltid noen, og opplæringen er gjort unna på noen dager. Om du takler timene, stresset og tidvis udregelige folk. Alt i alt er det gøy å jobbe i bar om man er glad i folk. Lønnen er helt ok og man får tips oppå den.

Anonymkode: 8a892...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...