AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Har ei nabojente på 7 som støtt og stadig kommer på besøk. (Vi har en baby hun vil leke med). Det er igrunnen bare hyggelig, men det passer jo ikke alltid. Har forsøkt å si ex «passer ikke nå, men hvis du kommer tilbake klokken 14.00 er babyen våken», men hun har ikke klokke. like vanskelig er det når hun kommer hot klokken 21.00 og jeg sier at det er altfor sent! For hun aner ikke perspektiv på tid. Hvis jeg ber henne komme litt senere fordi babyen sover, setter hun seg ned utenfor og venter. Nå vurderer jeg å kjøpe henne et armbåndsur, men er redd hennes mor blir fornærmet. Men burde hun ikke ha lært klokka nå som hun går i 2. Klasse? Hun vet ikke heller når hun har bursdag, og kan heller ikke ukedagene. Anonymkode: f238b...e78
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Dette må du ta med foreldrene til jenta. Merkelig at en syvåring går ute alene klokken 21 på kvelden spør du meg... Anonymkode: 3e5d9...24a 4
Måbarefåsiat... Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Min gutt fikk klokke da han begynte på skolen. Men som mange andre, bruker han den ikke. Har klokke på mobilen. Du burde uansett ta en prat med moren. Ungen virker jo helt grenseløs. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette må du ta med foreldrene til jenta. Merkelig at en syvåring går ute alene klokken 21 på kvelden spør du meg... Anonymkode: 3e5d9...24a Det er jeg helt enig i, men her er det kulturelle forskjeller som spiller inn. Anonymkode: f238b...e78
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 Det er helt normalt at 2. klassinger ikke kan klokka. Anonymkode: 578b0...497 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt at 2. klassinger ikke kan klokka. Anonymkode: 578b0...497 Helt normalt. TS må snakke med foreldrene og avtale et tidspunkt som passer. Anonymkode: 87e59...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt normalt. TS må snakke med foreldrene og avtale et tidspunkt som passer. Anonymkode: 87e59...8fc Det er forsøkt. Men jenta kommer hit og ikke hjem først. Dundrer på døra m begge hender om jeg kobler ut ringeklokka. Hunden bjeffer, baby våkner.... mor snakker m henne, men fungerer ikke. Tror ikke hun skjønner Anonymkode: f238b...e78
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men burde hun ikke ha lært klokka nå som hun går i 2. Klasse? Hun vet ikke heller når hun har bursdag, og kan heller ikke ukedagene. Å ikke kunne klokken som 7.åring tror jeg ikke er så uvanlig. Men å ikke kunne fortelle forskjellen på sent, tidlig, når hun har bursdag og ukedager tror jeg er noe uvanlig. Ikke for å rope "diagnoser", men mulig hun har dyskalkuli? Anonymkode: b193a...e02
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forsøkt. Men jenta kommer hit og ikke hjem først. Dundrer på døra m begge hender om jeg kobler ut ringeklokka. Hunden bjeffer, baby våkner.... mor snakker m henne, men fungerer ikke. Tror ikke hun skjønner Anonymkode: f238b...e78 Oi, ja da skjønner jeg behovet for å lære henne klokka. Jeg hadde gitt henne en rimelig klokke. Sagt f.eks fire til fem. Men kommer hun tidligere må du sende henne hjem og be henne komme tilbake. Være konsekvent. Anonymkode: 87e59...8fc
The Kitten Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 Hvorfor er får hun lov til å gå besøk til naboene klokken 21 om kvelden? Og når er litt senere i forhold til det?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 4 minutter siden, The Kitten said: Hvorfor er får hun lov til å gå besøk til naboene klokken 21 om kvelden? Og når er litt senere i forhold til det? De er på afrikansk tid. I sommer kunne hun komme klokken 23. Dagen før skolestart f. Ex..... Anonymkode: f238b...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå