Gå til innhold

Sengetøy av lin?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Må bare høre om det er noen av dere som har langtidserfaringer med dette. Ser ok ut, virker lunt,
men er det egentlig et vinterfenomen som blir for varmt og "klumpete" om sommeren? Er det flere typer lin?
Grovt/fint? Stikkete mot hud? :klo: Har så lyst på, men det koster en del og jeg risikerer ikke bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte masse penge på lin dynetrekk.  Veldig deilig å sove i, men et helvete med rynker. 

Anonymkode: edeb4...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brukte masse penge på lin dynetrekk.  Veldig deilig å sove i, men et helvete med rynker

Linsengetøy skal jo være skrukkete da... ;) 

Vi har brukt linsengetøy i flere år nå og er svært fornøyd. Lin holder mye bedre på fuktighet enn for eksempel bomull og føles derfor heller ikke klamt om sommeren samtidig som det er lunt om vinteren. Mykt og deilig er det også. 

Noe av det vi har har jeg kjøpt sydd etter mål via Etsy og det er helt nydelig alt sammen. Jeg har også kjøpt en del som holder seg overraskende bra fra H&M. Det er ikke så dyrt heller så kan jo være noe å vurdere hvis du vil prøve hvordan det fungerer for deg/dere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leo said:

Linsengetøy skal jo være skrukkete da... ;) 

Litt er greit, men jeg gidder ikke å ha store rynker på mine dynetrekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klær blir jo lin hovedsaklig brukt i sommertøy, nettopp for sine gode egenskaper i varmen :) absorberer fukt

Har en nokså stor garderobe med lintøy, og det kjennes jo lunt å ta i, men likevel svalt i bruk sommerstid

Anonymkode: 0c788...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd. Bruker kun lin og egyptisk bomull.Lunt på vinteren og svalt på sommeren. Stryker alt av sengetøy, så det blir ikke så skrukkete selv med lin. 

Holder årevis og er best etter noen år, synes jeg. 

Siste 20 årene har jeg kjøpt 3 sengesett totalt, alle er i bruk enda. Vel verdt de tusenlappene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte lin første gang i sommer og er helt hekta! Kunne ikke brydd meg mindre om at sengetøyet er skrukkete. Er jo sånn lin ser ut, liksom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 14.01, Leo skrev:
Noe av det vi har har jeg kjøpt sydd etter mål via Etsy og det er helt nydelig alt sammen. 

Har du navnet på den Etsy-butikken du har brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte sengetøy i lin til halv pris på KID for 1-2 år siden.  Strekker det godt når det er nesten tørt.  Er skrukker, men hva gjør det? Sengetøyet er behagelig både når det er varmt og kaldt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...