AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Vi trenger stadig å fikse ting i huset, og mannen finnes ikke handy, og er redd for å prøve. Det ender ofte med at vi leier inn håndverkere, og det koster skjorta. Ikke har vi noe særlig nettverk som kan hjelpe oss heller. Bortsett fra en. Vi brukte han (en i familien) til å pusse opp et vaskerom og bod. Prøvde å avtale pris, men han klarte ikke å svare. Vi spurte mange ganger. Da han endelig ble ferdig skulle han ha en svimlende sum i arbeidspenger, nesten 70 000! Vi har brukt han til en liten jobb i etterkant, men merker at jeg ikke liker å bruke han mer. Føler vi betaler like mye som om vi skulle leid inn håndverkere, men uten den garantien man da har. Vi har trengt hjelp til flere småjobber, som å sette opp garderobeskap, da mannen er usikker på selv så enkle jobber. Ender med at vi betaler flere tusen ekstra for at montører skal gjøre det. Flere i samme situasjon? Merker at det irriterer meg at han ikke bare kan gjøre litt selv. Men det samme gjelder vel meg, jeg er vel ikke unnskyldt fordi jeg er kvinne. Jeg blir litt bitter når jeg hører at folk får hjelp av familie mot en sekspakning med øl liksom... Anonymkode: 516fe...423
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Lær deg å bli handy selv, i likestillingens ånd Anonymkode: 731bf...e6d 29
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg og mannen er ikke handy:) han er akademiker, og har aldri tenkt at jeg skulle ønske han var handy. Han tjener godt og vi har råd til å leie hjelp ved behov. MEN vi har valgt å bo i leilighet og ha så lite jobb som mulig. Anonymkode: 79500...f02 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 Dette løste vi ved å se på masse oppussingsprogrammer sammen, faktisk. Han er god med el, men håpløs på alt annet, så vi så endel på tid for hjem (faktisk ganske lærerikt!), fant youtubekanaler med tutorials og lignende, og så bare prøvde vi oss frem. Det første rommet vi pusset opp sammen har litt skjønnhetsfeil, men det funker, og vi lærte mye av feilene vi gjorde der, så de andre rommene er veldig fine. Du har ingen unnskyldning for å ikke lære deg dette! 😁 Det er faktisk veldig gøy! Anonymkode: ffd24...0c9 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger stadig å fikse ting i huset, og mannen finnes ikke handy, og er redd for å prøve. Det ender ofte med at vi leier inn håndverkere, og det koster skjorta. Ikke har vi noe særlig nettverk som kan hjelpe oss heller. Bortsett fra en. Vi brukte han (en i familien) til å pusse opp et vaskerom og bod. Prøvde å avtale pris, men han klarte ikke å svare. Vi spurte mange ganger. Da han endelig ble ferdig skulle han ha en svimlende sum i arbeidspenger, nesten 70 000! Vi har brukt han til en liten jobb i etterkant, men merker at jeg ikke liker å bruke han mer. Føler vi betaler like mye som om vi skulle leid inn håndverkere, men uten den garantien man da har. Vi har trengt hjelp til flere småjobber, som å sette opp garderobeskap, da mannen er usikker på selv så enkle jobber. Ender med at vi betaler flere tusen ekstra for at montører skal gjøre det. Flere i samme situasjon? Merker at det irriterer meg at han ikke bare kan gjøre litt selv. Men det samme gjelder vel meg, jeg er vel ikke unnskyldt fordi jeg er kvinne. Jeg blir litt bitter når jeg hører at folk får hjelp av familie mot en sekspakning med øl liksom... Anonymkode: 516fe...423 Min mann er overhodet ikke handy så jeg ser helst at han lar det være og overlater det til meg. Du kan ikke irritere deg over noe han ikke får til når du ikke engang får det til selv. Her må dere heller google, lese dere opp og samarbeide. Anonymkode: 81209...9c6 8
asterix Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger stadig å fikse ting i huset, og mannen finnes ikke handy, og er redd for å prøve. Det ender ofte med at vi leier inn håndverkere, og det koster skjorta. Ikke har vi noe særlig nettverk som kan hjelpe oss heller. Bortsett fra en. Vi brukte han (en i familien) til å pusse opp et vaskerom og bod. Prøvde å avtale pris, men han klarte ikke å svare. Vi spurte mange ganger. Da han endelig ble ferdig skulle han ha en svimlende sum i arbeidspenger, nesten 70 000! Vi har brukt han til en liten jobb i etterkant, men merker at jeg ikke liker å bruke han mer. Føler vi betaler like mye som om vi skulle leid inn håndverkere, men uten den garantien man da har. Vi har trengt hjelp til flere småjobber, som å sette opp garderobeskap, da mannen er usikker på selv så enkle jobber. Ender med at vi betaler flere tusen ekstra for at montører skal gjøre det. Flere i samme situasjon? Merker at det irriterer meg at han ikke bare kan gjøre litt selv. Men det samme gjelder vel meg, jeg er vel ikke unnskyldt fordi jeg er kvinne. Jeg blir litt bitter når jeg hører at folk får hjelp av familie mot en sekspakning med øl liksom... Anonymkode: 516fe...423 Hvorfor gjør ikke du jobbene selv? Det er jo bare å sette i gang på et sted. Vanlig oppussing er jo ikke vanskelig. Det tar bare tid. 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 Min mann er heller ikke handy. Men å irritere seg over det, blir like dumt som å skulle irritere seg over at han ikke kan spille gitar eller stå på hendene. Prøv selv! Dere har like stor forutsetning for å få det til! Anonymkode: 055b7...904 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 Hvorfor er du sammen med en ubrukelig mann? Anonymkode: 47c6f...57b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 Før jeg ble sammen med samboer for over 10 år siden, var jeg ikke handy. Har blitt det mer og mer. Men dama har vært ett stort hinder. I likhet med deg ønsker hun at jeg skal gjøre alt det praktiske, men samtidig også bidra 50% i huset. Når man ikke kan noe praktisk, så er det ikke bare å sette i gang. Man må kanskje sitte i sofaen å tenke, finne info og mote seg opp. Det høres litt teit ut, men det er litt fakta. Når du da får høre om alt husarbeid som ikke er gjort, da mister du fort piffen. Men særiøst, dersom du ikke er en mann som troller da. Få finger ut av din egen rumpe og lære deg selv. Hva er det som hindrer? Anonymkode: 4b93f...2cf 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du sammen med en ubrukelig mann? Anonymkode: 47c6f...57b Du mener at menn som ikke er handy er ubrukelige? Anonymkode: 731bf...e6d 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 Ts her Delvis enig i at jeg kan lære meg litt selv også. Man da får mannen slutte å anta at det er jeg som skal sy når noe må fikses, kjøpe bursdagsgaver til barnebursdager og bake til kakelotteri. Nå får jeg uansett ikke hjulpet til på en stund da jeg er sykemeldt med bekkenløsning. Vi har forsåvidt penger til å betale for slike tjenester, mannen tjener godt over gjennomsnittet. Men det er også noe med fordømmelsen i blikket til de vi bestiller hos. I går kjøpte vi garderobe, og selgeren prøvde å overtale mannen til å montere den selv, viste han hvor enkelt det var. Både mannen og jeg føler oss dumme som ikke klarer det selv... Han har også lyst til å bli med handy, men har vokst opp uten far, og ikke lært slikt. Og så sier han at han ødelegger ting hver gang han prøver. Det er forsåvidt litt sant. Anonymkode: 516fe...423 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 Dere er bare full av dårlige unnskyldninger begge to. Det er virkelig ikke vanskelig å gjøre praktiske ting selv for noen av dere hvis dere VIL, spesielt ikke i dag når internet kan lære oss ALT, andre ikke har lært oss. Dere er bare late, tiltaksløse og har for mye penger. Hilsen handy kvinne, som absolutt ikke har lært det av sin far. Anonymkode: 6e1f9...ac3 8
Brunello Skrevet 9. oktober 2018 #13 Skrevet 9. oktober 2018 Det meste av oppussing er ikke vanskelig. Det viktige er å ta seg god tid, være nøye og ikke minst kjøpe seg skikkelig verktøy. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #14 Skrevet 9. oktober 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener at menn som ikke er handy er ubrukelige? Anonymkode: 731bf...e6d Jeg mener at menn som ikke er manlige er ubrukelige, ja. Er det så rart? Anonymkode: 47c6f...57b
asterix Skrevet 9. oktober 2018 #15 Skrevet 9. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Delvis enig i at jeg kan lære meg litt selv også. Man da får mannen slutte å anta at det er jeg som skal sy når noe må fikses, kjøpe bursdagsgaver til barnebursdager og bake til kakelotteri. Nå får jeg uansett ikke hjulpet til på en stund da jeg er sykemeldt med bekkenløsning. Vi har forsåvidt penger til å betale for slike tjenester, mannen tjener godt over gjennomsnittet. Men det er også noe med fordømmelsen i blikket til de vi bestiller hos. I går kjøpte vi garderobe, og selgeren prøvde å overtale mannen til å montere den selv, viste han hvor enkelt det var. Både mannen og jeg føler oss dumme som ikke klarer det selv... Han har også lyst til å bli med handy, men har vokst opp uten far, og ikke lært slikt. Og så sier han at han ødelegger ting hver gang han prøver. Det er forsåvidt litt sant. Anonymkode: 516fe...423 Jeg kan både sy, bake kake og kjøpe bursdagsgaver når jeg trenger det, men dette gjør jo ikke at jeg ikke også kan legge fliser, montere smartpanel og lister, montere kjøkkeninnredning og møbler osv osv. Jeg har lært meg alt dette selv ved å bare sette i gang og prøve meg fram og bruke bruksanvisninger og tutorials på nett blant annet. Du må bare innse at dere er tafatte begge to og dere må bare sette i gang om dere ønsker en forandring. Hjelper lite å klage på mannen når du er like hjelpesløs selv. 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #16 Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at menn som ikke er manlige er ubrukelige, ja. Er det så rart? Anonymkode: 47c6f...57b Neida, det er en del som lever i 1918 enda. Anonymkode: 731bf...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #17 Skrevet 9. oktober 2018 Lær deg selv. Du kan gjøre absolutt alt en mann kan på feltet, og mannen duger sikkert til tunge løft om det skulle behøves. Eller lær dere sammen. Har pussa opp både soverom, stue og driver nå og ombygget et kott. Dette har jeg gjort mens mannen har vært med ungene våre og tatt hånd om dem mens jeg holder på. Vi trenger ikke være avhengig av handy menn, og å få andre til å gjøre jobben, koster som du skriver alt for mye. Anonymkode: 545a4...b2b 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #18 Skrevet 9. oktober 2018 https://www.folkeuniversitetet.no/Kultur-og-fritidskurs/Haandverkskurs/Bygg-selv http://www.smabruketsaga.no/snekkerkurs-for-damer/ Anonymkode: 3e4e1...111 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #19 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, det er en del som lever i 1918 enda. Anonymkode: 731bf...e6d Nei, noen av oss har bare ikke lyst til å være mannen i forholdet. Anonymkode: 47c6f...57b 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #20 Skrevet 9. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, noen av oss har bare ikke lyst til å være mannen i forholdet. Anonymkode: 47c6f...57b Tror du har misforstått noe grunnleggende om du tror at det å være praktisk gjør at det vokser ut ekstra vedheng mellom beina på damer. Anonymkode: bb062...7af 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå