AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg satt å trykket litt på telefonen i lunsjpausen mens jeg spiste, så sier sjefen høyt "Dere, det er ikke lov å bruke telefonen i arbeidstiden" Jobber i hjemmesykepleien. Er dette sant? Det er jo pause og alle sitter å spiser uansett. Anonymkode: 899d2...4ba
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Kjøp deg en avis/ukeblad til neste pause. Anonymkode: 7f195...056
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Hva slags grunn har sjefen for dette forbudet? Anonymkode: 962c4...00f 18
Gjest Vanlig fyr Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg satt å trykket litt på telefonen i lunsjpausen mens jeg spiste, så sier sjefen høyt "Dere, det er ikke lov å bruke telefonen i arbeidstiden" Jobber i hjemmesykepleien. Er dette sant? Det er jo pause og alle sitter å spiser uansett. Anonymkode: 899d2...4ba Sjefen din har ikke noe med hva du gjør i lunsjen enten det er mobilbruk eller kortspill. Sjefen din høres autoritær og kontrollerende ut. Kjenner godt til typen. Jeg hadde sagt fra at i lunsjpausen så bestemmer du selv hva du vil drive med. Hvis sjefen blir vanskelig går du til tillitsvalgt.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 Får du ikke betalt for pausen, så kan du sove i den om du vil! Anonymkode: c6ac6...6fe 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 9. oktober 2018 Vi ble oppfordret av sjefen til å ikke gjøre det og heller snakke sammen. Men det driter jeg i, for de andre snakker bare om hvor flinke unger de har hele forbanna tiden. Anonymkode: 6adab...983 50
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 Får du betalt for lunsj? Hvis nei, så har ikke sjefen din noe med det å gjøre. Noen arbeidsplasser har jo klare regler om å levere inn elektronisk utstyr før du går inn, dersom det er snakk om sikkerhet og spionasje, men akkurat det er ikke noen problem for deg. Anonymkode: 817b5...f23 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 Har du betalt eller ubetalt pause? Anonymkode: 0facb...e8c 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 Som andre sier, for man ikke betalt for lunsjpause så burde man få disponere tiden som man vil. Anonymkode: c7fcb...979 6
Thyra Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du ikke betalt for pausen, så kan du sove i den om du vil! Anonymkode: c6ac6...6fe Og får du betalt for pausen kan du vel også gjøre som du vil, så lenge du ikke forlater stedet og er tilgjengelig om de skulle trenge deg. Det skulle da bare mangle om man ikke skulle kunne sjekke mobilen sin i pausen. Nei, man skal ikke sitte og skravle i mobilen og sjekke Facebook i arbeidstiden, men man må kunne være tilgjengelig om det er en viktig beskjed. Man kan jo få telefon fra lege, sykehus, bank, forsikringsselskap, politi, brannvesen, få beskjed om akutt sykdom, ulykke, dødsfall o.l i nærmeste familie. Det er ikke alt som kan vente til etter arbeidstid, og offentlige kontorer er jo gjerne også stengt når man er ferdig på jobb. Alle har et liv utenfor jobben, og en gang i blant er man avhengig av telefonisk kontakt av privat art i arbeidstiden. Noen ganger også utenom pausetiden. Det gjelder å bruke fornuft. 12
Thyra Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ble oppfordret av sjefen til å ikke gjøre det og heller snakke sammen. Men det driter jeg i, for de andre snakker bare om hvor flinke unger de har hele forbanna tiden. Anonymkode: 6adab...983 Med samme argument regner jeg med at sjefen oppfordrer dere til å ikke lese avisen eller sitte i egne tanker i pausen heller? 10
Thyra Skrevet 9. oktober 2018 #13 Skrevet 9. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du betalt for lunsj? Hvis nei, så har ikke sjefen din noe med det å gjøre. Noen arbeidsplasser har jo klare regler om å levere inn elektronisk utstyr før du går inn, dersom det er snakk om sikkerhet og spionasje, men akkurat det er ikke noen problem for deg. Anonymkode: 817b5...f23 Ja, det blir jo noe helt annet. Men da må det finnes et annet telefonnummer man kan nås på i arbeidstiden.
Opplyst Skrevet 9. oktober 2018 #14 Skrevet 9. oktober 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg satt å trykket litt på telefonen i lunsjpausen mens jeg spiste, så sier sjefen høyt "Dere, det er ikke lov å bruke telefonen i arbeidstiden" Jobber i hjemmesykepleien. Er dette sant? Det er jo pause og alle sitter å spiser uansett. Anonymkode: 899d2...4ba Jeg sier bare en ting. FAGFORENING! 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #15 Skrevet 9. oktober 2018 21 minutter siden, debattanten skrev: Høres ut som en sosialist. I min erfaring så har det vært private "kapitalistiske" arbeidsgivere som har strengst regler og mikroadministrasjon av sine ansatte. Anonymkode: fce8f...367 16
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #16 Skrevet 9. oktober 2018 18 minutter siden, Thyra skrev: Og får du betalt for pausen kan du vel også gjøre som du vil, så lenge du ikke forlater stedet og er tilgjengelig om de skulle trenge deg. Det skulle da bare mangle om man ikke skulle kunne sjekke mobilen sin i pausen. Nei, man skal ikke sitte og skravle i mobilen og sjekke Facebook i arbeidstiden, men man må kunne være tilgjengelig om det er en viktig beskjed. Man kan jo få telefon fra lege, sykehus, bank, forsikringsselskap, politi, brannvesen, få beskjed om akutt sykdom, ulykke, dødsfall o.l i nærmeste familie. Det er ikke alt som kan vente til etter arbeidstid, og offentlige kontorer er jo gjerne også stengt når man er ferdig på jobb. Alle har et liv utenfor jobben, og en gang i blant er man avhengig av telefonisk kontakt av privat art i arbeidstiden. Noen ganger også utenom pausetiden. Det gjelder å bruke fornuft. Vi kan si det sånn at den dagen arbeidsgiver begynner å slå ned på en og annen sjelden privat samtale i arbeidstiden, så blir det heller ikke gratis overtid eller jobbing i helger og ferier lenger. Da er det slutt Anonymkode: fce8f...367 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #17 Skrevet 9. oktober 2018 ubetalt pause = du bestemmer betalt pause = du bestemmer fortsatt litt, men må være til disposisjon når det trenges. Du får lov til å bruke mobilen i pausen din, betalt eller ubetalt. Anonymkode: d7cd8...185 14
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #18 Skrevet 9. oktober 2018 For noe tull. Du bestemmer hva du gjør i pausen din. Om den er betalt så skal du være tilgjengelig om det skjer noe, men du kan fortsatt sitte med telefonen. Herregud, for en drittsjef. Hadde bedt om en god grunn, noe hun garantert ikke kan gi. Om hun fortsetter å lage bøll så må du koble inn fagforeningen. Anonymkode: 50336...861 4
Knirke Skrevet 9. oktober 2018 #19 Skrevet 9. oktober 2018 Hos oss står det et skilt med «mobilbruk forbudt» på spiserommet. Det skiltet gir jeg en lang faen i 4
Thyra Skrevet 9. oktober 2018 #20 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, Knirke skrev: Hos oss står det et skilt med «mobilbruk forbudt» på spiserommet. Det skiltet gir jeg en lang faen i Men da kan dere i det minste bruke mobilen i pausen, bare ikke på spiserom et. Er det slik å forstå? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå