Gå til innhold

Hvor ofte er det ok med pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn som enda er for små til p være alene hjemme, hvor ofte har dere pass? Og hvorfor?

vi har en 1åring. Vi ønsker å begynne å trene igjen. Vi kan jo selvsagt dele oss opp, men før trente vi sammen. Og det gir både motivasjon og det er deilig å finne på en aktivitet sammen. Vi har helst lyst å trene 1-1,5t ca 2 dager i uken på treningssenter. Ellers går vi turer og da blir barnet med. 

Mer det ok å få pass feks mandag og onsdag kl 20-2130? Eller er det mye? Da sover han som oftest. 

Vi vurderer å legge ut en annonse om pass, gjerne skoleelev/student/pensjonist. Og vi vil i såfall bruke tid på å bli kjent og trygg. 

Anonymkode: 62326...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familie som pass Ok. Ukjente. Aldri. 

Anonymkode: 55aad...3d8

Skrevet

Det må vel gå greit det, så lenge barnet kjenner passeren. Om barnet sover, er jo uansett ikke det er problem for barnet.

Skrevet

Det syns jeg var mye. Min mening er at pass skal være unntaket, ikke regelen som du foreslår her.

Anonymkode: 41168...353

• Liker 2
Skrevet

Ville aldri hatt fast pass så ofte. Del dere heller opp og ta hver deres dag på trening. Maks annenhver uke ville jeg fått barnepass for å trene sammen, selv om det er etter leggetid.

Men om DERE synes det er greit og føler dere komfortable med det, så spiller det liten rolle hva en gjeng på KG mener.

Anonymkode: e8f71...09a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette kan dere ikke bruke pass til synes jeg. Pass er til tiden ingen av dere strekker til og det er litt krise, synes jeg.

Ingen sitter på fasiten her, men...

Enig med de over her som foreslår at dere deler dere.

Godt du har tenkt å outsource dette, å ikke bruker venner og familie til dette, for dette ville slitt dem ut. Vet ikke om noen som har slik barnepass. Man deler seg i to.

Endret av Wonders
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge barnevakten er noen dere stoler på, og det er etter barnet har sovnet, så ser jeg ingen ulemper med at dere trener sammen.

Vi hadde begge noen verv når barna var små, og som hadde møter på samme tidspunkt en gang i uken / annenhver uke (etter barna hadde sovnet). Vi spurte i barnehagen om det var noen av assistentene der som bodde i nærheten, og som ville være barnevakt.

Det var det! Og hun som kom satt hos oss et par timer etter barna var lagt, 2-3 ganger i måneden. Jeg tror ikke de våknet mens hun var der noen gang, men begge kjente henne godt fra barnehagen, og ble lagt og tatt opp fra hvilestund av henne hver dag. Så de ville vært helt rolige hvis de hadde møtt henne hvis de våknet. Hun hadde også oppdaterte førstehjelpskurs og visste hva man skulle gjøre ved brann osv.  Hun leste eller så på tv mens hun var hos oss, og tok bussen to stopp hjem om kvelden.

Anonymkode: ceeb6...dcb

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi spurte i barnehagen om det var noen av assistentene der som bodde i nærheten, og som ville være barnevakt.

:idesmil: Lurt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...