AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg har alltid vært glad i å kommentere på nett, forum, youtube, facebook og så videre. Det går jo ikke an å diskutere noen verdens ting før noen begynner med Sv sin feil eller trump er gud og hillary ditt og datt. Jeg vet ikke helt om de er troll heller, tror mange er seriøse der de sitter. De var ikke der for 4 år siden, men nå dukker de opp over alt, selv om man diskuterer baby amming. Anonymkode: 4b093...90c 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Dette må være Audun Lysbakken sin feil.. Anonymkode: 8619a...cd7 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Folk burde kunne holde seg til tema. Men dette er en gigantisk bevegelse som har oppstått og reist seg fra dypet av selve folkesjelen. Folk er lei av å bli kalt nazister bare fordi man mener at Norge bør ha landegrenser. Og folk er lei av å bli beskyldt for "hatprat" hvis man mener at det finnes to kjønn. Så jeg tror at denne frustrasjonen ofte blør inn i diskusjoner der den egentlig ikke hører hjemme. Jeg tror på ingen måte at det er snakk om troll. Det er nok heller symptomene på en raskt voksende bevegelse som har kommet for å bli. Og jo hardere det politiske etablissementet og massemediene prøver å stemple og svartmale disse menneskene som rasistiske, høyreekstreme eller ekstremister, jo raskere vil den vokse. Anonymkode: 45691...0aa 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #4 Skrevet 15. oktober 2018 On 10/9/2018 at 2:41 PM, AnonymBruker said: Folk burde kunne holde seg til tema. Men dette er en gigantisk bevegelse som har oppstått og reist seg fra dypet av selve folkesjelen. Folk er lei av å bli kalt nazister bare fordi man mener at Norge bør ha landegrenser. Og folk er lei av å bli beskyldt for "hatprat" hvis man mener at det finnes to kjønn. Så jeg tror at denne frustrasjonen ofte blør inn i diskusjoner der den egentlig ikke hører hjemme. Jeg tror på ingen måte at det er snakk om troll. Det er nok heller symptomene på en raskt voksende bevegelse som har kommet for å bli. Og jo hardere det politiske etablissementet og massemediene prøver å stemple og svartmale disse menneskene som rasistiske, høyreekstreme eller ekstremister, jo raskere vil den vokse. Anonymkode: 45691...0aa Enig. Hadde man bare nøyd seg meg å kalle de 'dumme' hadde rapet fra folkedypet raskt stilnet. Anonymkode: 53350...ea0 3
fotosyntesen Skrevet 15. oktober 2018 #5 Skrevet 15. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Hadde man bare nøyd seg meg å kalle de 'dumme' hadde rapet fra folkedypet raskt stilnet. Anonymkode: 53350...ea0 Eller bare deplorable, da blir det stille da🤣 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2018 #6 Skrevet 16. oktober 2018 On 10/9/2018 at 11:10 AM, AnonymBruker said: Jeg har alltid vært glad i å kommentere på nett, forum, youtube, facebook og så videre. Det går jo ikke an å diskutere noen verdens ting før noen begynner med Sv sin feil eller trump er gud og hillary ditt og datt. Jeg vet ikke helt om de er troll heller, tror mange er seriøse der de sitter. De var ikke der for 4 år siden, men nå dukker de opp over alt, selv om man diskuterer baby amming. Anonymkode: 4b093...90c Og du tror virkelig ikke at det går andre veien også? Siden jeg merker at du kun legger frem eksempler her som er de typiske negative stereotypene som man ofte hører fra venstresiden. Hvis man mener noe som helst positivt om Trump er man avskum, stemmer man FrP er man rasist, hvis man ikke liker Hillary er man sexistisk og diskriminerende. Har det falt deg inn at mange er rett og slett gått lei av all dritten man får servert bare fordi man har en mening om noe, og at mange har begynt å ta igjen fremfor å bare sitte rolig å ta imot all dritten? Anonymkode: 587a0...86f 1
Mari Y Skrevet 16. oktober 2018 #7 Skrevet 16. oktober 2018 Dessverre den politiske verden og foelelsesmessig trigga mennesker. Se bare på hvordan Sam Harris og Gunnar Tjomlid og andre igjen får ordene stadig vridd ut av sammenheng fordi det passer ikke inn i menneskers rigide virkelighetsbilde. F eks kan man lese ett sted at Sam Harris skal ha sagt dette: https://www.salon.com/2013/01/10/why_does_anyone_take_sam_harris_seriously/ Når han egentlig sa dette: https://samharris.org/the-riddle-of-the-gun/ Jeg tror han tar feil, her, men motargumentet angrep også det han sa på feil grunnlag. Når det Harris egentlig sier er at det finnes to ekstreme ytterpunkter i vaapen-debatten. Og for ikke å snakke om alle dem som pedo-sverter Tjomlid. En soergelig gjeng. Nå avsporet det litt, men det var for og å gi et eksempel. Og, ja, jeg synes det virker som at Hoyresiden er de mest aggressive i kommentarfeltet. Så de kan ikke akkurat klage på venstresiden når endel på Hoyresiden er like ekstreme i aa blokkere meningsmotstandere, komme med stygge kommentarer osv. Og tabu aa snakke om islam? Synes det nesten virker som at det har blitt mer tabu aa tenke utenfor tankeboksen man finner i en eller to 'leire'. Hva har det aa si for kritisk tenkning dersom man i en gruppe bare siterer hverandre og videreformidler nyheter uten å stille seg spoerrende til om hvorvidt det stemmer og hvor det kommer fra? Resett, f eks, er ingen serioes nyhetskilde. 1
Mari Y Skrevet 16. oktober 2018 #8 Skrevet 16. oktober 2018 På 9.10.2018 den 11.10, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid vært glad i å kommentere på nett, forum, youtube, facebook og så videre. Det går jo ikke an å diskutere noen verdens ting før noen begynner med Sv sin feil eller trump er gud og hillary ditt og datt. Jeg vet ikke helt om de er troll heller, tror mange er seriøse der de sitter. De var ikke der for 4 år siden, men nå dukker de opp over alt, selv om man diskuterer baby amming. Anonymkode: 4b093...90c Dessverre lett for at politiske debatter tiltrekker seg mange sterke foelelser. Og en del mennesker som er uforsiktige med hvordan de ordlegger seg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå