AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg jobber nå i et vikariat i en stor (offentlig) bedrift. Vikariatet går ut rett før termin og det har nå kommet flere utlysninger om faste stillinger i samme bedrift som jeg er meget godt kvalifisert for. Problemet er jo at jeg jo kommer til å enten være høygravid eller nettopp ha født om jeg blir kalt inn til intervju. Jeg vet jeg har opplysningsplikt når det er så kort igjen til termin og har tenkt å være helt åpen om det dersom jeg blir kalt inn til intervju, men lurer på om noen her har erfaring med en slik situasjon? Vil ikke risikere å stå uten jobb etter permisjon, og samboer er interessert i å ta mer permisjon enn sine 15 uker og det går jo ikke uten at jeg har en jobb å gå til? Tanker/erfaringer? Redd for å føle meg dum om jeg vralter inn på intervju med magen min, men samtidig synes jeg det blir dumt å vente til permisjonen med å søke. Anonymkode: a84bd...8a4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #2 Skrevet 9. oktober 2018 Bare søk! De har ingen rett til å diskriminere pga graviditet, så i utgangspunktet har du like stor sjanse som alle andre for å få jobben. Men om de trenger noen med én gang er jo sannsynligheten stor for at de velger noen "bedre kvalifiserte". Hvis de virkelig vil ha deg så finner de en løsning mens du er ute i permisjon. Så for all del, ikke la sjansen gå fra deg! Anonymkode: 0d886...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå