Gå til innhold

Uren/kombinasjonshud - hvilke produkter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tidlig 20-årene og forbi "tenåringskrise"-hudperioden. Måtte gjennom to runder på isotretinoin og har en mye bedre hud per i dag. Likevel strever jeg fremdeles med uren hud og sliter fremdeles med å finne riktig serie. Jeg har kombinasjonshud, har jeg fått høre. Har brukt Cosmica sin (blå) serie som fåes hos Apoteket, men opplever kun at dagkremen er grei. Jeg sliter med mye talg og porer på og rundt nesa og lurer spesifikt på om noen med samme problematikk har en spesiell serie eller produkt å anbefale? Har tenkt litt på Elizabeth Arden Pro sin serie - noen med spesifikk erfaring på denne serien? Tenker uansett på alt fra ansiktskrem, rens og ansiktspeeling. Helst uten parfyme og i alle prisklasser! 😁

Anonymkode: 63606...657

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i alle fall ha en god rens til morgen og kveld (jeg anbefaler virkelig Oskia sin Renaissance cleanser, Emma Hardie sin Moringa balm eller Pixi sin Rose cleanser), toner (pixi glow tonic har både grei pris og funker dritbra - forandret huden min), serum og/eller olje (Kiehl's sin Midnight Recovery er fin), pluss en skikkelig god fuktighetskrem. Jeg bruker ulik krem til dag og kveld, men hvis du har en du liker, som huden din er god venn med, så bruker du jo bare den. Jeg liker godt Tromborg som merke, gode og naturlige produkter, men de koster ganske mye. De er dog drøye i bruk, så du har de lenge - og deres Below 10 Degrees krem er helt fantastisk nå til vinteren, morgen og kveld, men særlig til dagen.

Jeg bruker ikke ansiktsprodukter fra det jeg regner som de meste kjente produktene her i Norge (som f.eks Cosmica og Elizabeth Arden). Jeg har prøvd i mange år, vært innom Biotherm, Clarins, Clinique etc, men det funket bare ikke for meg. Så til slutt tok jeg analyse hos hudpleier, leste meg opp på hva hudtypen min trenger (oljete, dehydrert hud - så fukt, litt syre og skikkelig rens), også har jeg prøvd meg frem. Jeg liker gode produkter, de koster av og til litt, men jeg bruker så og si ikke sminke lenger fordi huden min er så grei. Så hudpleien er det jeg bruker penger på til ansiktet.

Peeling bruker jeg egentlig ikke, så der har jeg ingen anbefaling. Bruker fuktmasker innimellom, og kanskje en lett skrubb en sjelden gang, men huden min trenger det egentlig ikke. Gjør det mest fordi det føles godt.

Av de merkene jeg nevnte; Oskia finner du på CultBeauty og LookFantastic, Emma Hardie finner du på begge de to, pluss på feelunique, og Pixi finner du på alle de, i tillegg til på Kicks.no (så ingen toll om du bestiller for over 350kr). 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Scherbatsky skrev:

Du må i alle fall ha en god rens til morgen og kveld (jeg anbefaler virkelig Oskia sin Renaissance cleanser, Emma Hardie sin Moringa balm eller Pixi sin Rose cleanser), toner (pixi glow tonic har både grei pris og funker dritbra - forandret huden min), serum og/eller olje (Kiehl's sin Midnight Recovery er fin), pluss en skikkelig god fuktighetskrem. Jeg bruker ulik krem til dag og kveld, men hvis du har en du liker, som huden din er god venn med, så bruker du jo bare den. Jeg liker godt Tromborg som merke, gode og naturlige produkter, men de koster ganske mye. De er dog drøye i bruk, så du har de lenge - og deres Below 10 Degrees krem er helt fantastisk nå til vinteren, morgen og kveld, men særlig til dagen.

Jeg bruker ikke ansiktsprodukter fra det jeg regner som de meste kjente produktene her i Norge (som f.eks Cosmica og Elizabeth Arden). Jeg har prøvd i mange år, vært innom Biotherm, Clarins, Clinique etc, men det funket bare ikke for meg. Så til slutt tok jeg analyse hos hudpleier, leste meg opp på hva hudtypen min trenger (oljete, dehydrert hud - så fukt, litt syre og skikkelig rens), også har jeg prøvd meg frem. Jeg liker gode produkter, de koster av og til litt, men jeg bruker så og si ikke sminke lenger fordi huden min er så grei. Så hudpleien er det jeg bruker penger på til ansiktet.

Peeling bruker jeg egentlig ikke, så der har jeg ingen anbefaling. Bruker fuktmasker innimellom, og kanskje en lett skrubb en sjelden gang, men huden min trenger det egentlig ikke. Gjør det mest fordi det føles godt.

Av de merkene jeg nevnte; Oskia finner du på CultBeauty og LookFantastic, Emma Hardie finner du på begge de to, pluss på feelunique, og Pixi finner du på alle de, i tillegg til på Kicks.no (så ingen toll om du bestiller for over 350kr). 

Tusen takk for et så detaljert og utfyllende svar. 
Ja, jeg forstår at type produkter er veldig individuelt. Er det to ting jeg kan investere i og bruke litt penger på, så er det sko og hudpleie. Jeg skal sjekke opp produktene du nevner for å se om de har noe til min hudtype. 

Skrevet

Ville forsøkt exuviance istedetfor Elizabeth arden pro hvertfall, den er billigere og gir hurtigere resultater. Ellers er det mange som skryter av the ordinary som er masse billigere men en jungel av produkter så viktig å lese deg opp om hva du trenger. Av exuviance kan jeg anbefale denne rensen https://www.blivakker.no/product/3011340/exuviance-purifying-cleansing-gel-212ml den er skånsom men renser godt, brukte tidligere også serum men denne er dyr (men drøy i bruk og gir masse fukt og jevn hud) https://www.blivakker.no/product/3011375/exuviance-vespera-bionic-serum-30ml veldig godt serum. Sliter du med kviser og uren hud er nattkremen https://www.blivakker.no/product/3011384/exuviance-night-renewal-hydragel-50g uverdelig, ser forskjell på huden allerede dagen etter, men er ingen mirakelkur og man må bruke produktene er par mnd før man ser den helt store forandringen. Som dag krem kan jeg anbefale https://www.blivakker.no/product/3011381/exuviance-sheer-refining-fluid-spf-35-50ml. Da dette er produkter med syrer er det veldig viktig å bruke solfaktor for å beskytte huden for solen, veldig greit med høy spf i dagkrem. Har også prøvd ut the ordinary sin vitamin c magnesium og huden min har enda ikke reagert negativt til den hverfall, men bruker den ikke hver dag. Det kan være lurt å gi huden litt pause fra produkter ved å bare vaske ansiktet med vann og la det være, det må naturligvis være dager du ikke bruker sminke som må fjernes :) ellers ville jeg prøvd nattlysolje og b vitaminer for å gi huden et godt grunnlag fra innsiden,og drikke masse vann :) ppeew ble mye dette, bare litt råd fra ei som er interessert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...