Gå til innhold

Kjærlighetssorg og venninnene mine gir f :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så skuffa. Jeg avsluttet nylig et veldig destruktivt forhold og har det veldig tøft akkurat nå. Hadde håpet på litt støtte fra mine venninner men nei. Sendte melding til hu ene da det var over og hun svarte bare "Men du ville vel bare vekk fra han uansett, så hva er problemet?" Her sitter jeg alene dag ut og inn. Føler meg bare dritt og gråter konstant. 

Hadde føltes så bra om noen ville møte meg bare for en kaffe, gå en tur eller hva som helst men nei. De eneste som faktisk bryr seg er mine kolleger (fantastiske mennesker ❤️ ) + noen venner jeg har i utlandet som ofte kontakter meg, sender meg morsomme ting på messenger etc for å muntre meg opp.

Jeg trener mye og prøver å komme meg litt ut hver dag. Men føler meg fryktelig ensom. Så jeg lurte bare på om noen har vært i samme situasjon og hva gjorde/gjør dere? 

Tinder og sånn er uaktuelt. Jeg er allerede psykisk langt nede så jeg trenger venner, ikke dates. 

Anonymkode: 1db49...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er å lære seg å bli sin egen beste støtte. Folk nå om dagen er mest opptatt av seg og sitt.

Anonymkode: 5cab6...f9d

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare si det rett ut til vennene dine? «Hei, nå trenger jeg deg!»?

For å snakke som venn av folk som tidligere har vært i destruktive forhold Så har jeg selv vært så utslitt av å skulle støtte de gjennom dritten og være der for dem når de frivillig lar seg behandle slik at by the time det er slutt mellom dem er jeg så mentalt ferdig, at det føles som en lettelse for meg også. Jeg trenger rett og slett en pustepause selv.

egoistisk? Næh. Man prøver jo så godt man kan, men noen ganger krever det mer enn man har.

det beste du kan gjøre er som nevnt over her å gjøre det til en situasjon du lærer å finne styrke i deg selv i.

håper du føler deg bedre snart!

Anonymkode: 723b8...b69

• Liker 7
Skrevet

Har du fortalt MYE om ditt forhold med denne mannen, i flere år før det ble slutt? I såfall kan jeg forstå dine venner, man blir temmelig tappet for energi når man igjen og igjen må høre på en venn som stadig vekk forteller hvor grusom mannen hennes er.

Anonymkode: 6ddc7...cb6

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare si det rett ut til vennene dine? «Hei, nå trenger jeg deg!»?

For å snakke som venn av folk som tidligere har vært i destruktive forhold Så har jeg selv vært så utslitt av å skulle støtte de gjennom dritten og være der for dem når de frivillig lar seg behandle slik at by the time det er slutt mellom dem er jeg så mentalt ferdig, at det føles som en lettelse for meg også. Jeg trenger rett og slett en pustepause selv.

egoistisk? Næh. Man prøver jo så godt man kan, men noen ganger krever det mer enn man har.

det beste du kan gjøre er som nevnt over her å gjøre det til en situasjon du lærer å finne styrke i deg selv i.

håper du føler deg bedre snart!

Anonymkode: 723b8...b69

Dette.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fortalt MYE om ditt forhold med denne mannen, i flere år før det ble slutt? I såfall kan jeg forstå dine venner, man blir temmelig tappet for energi når man igjen og igjen må høre på en venn som stadig vekk forteller hvor grusom mannen hennes er.

Anonymkode: 6ddc7...cb6

Jeg har faktisk vært helt motsatt, har snakket veldig lite om han og venninnene mine har syntes det har vært rart. Jeg har ikke sagt at jeg har vært i et dårlig forhold heller, fordi jeg har skammet meg sånn :( Har fortsatt ikke sagt det. Vi var bare sammen 1 år. 

Nå inviterte jeg noen av disse jentene på en fest der vi har felles bekjente men som vanlig kunne de ikke. Så ingen kan si at jeg ikke prøver. Jeg har spurt mye hvordan det går med de og. Men hun ene svarer bare HEHE og smilefjes så liten vits å ta kontakt med henne. Barnslig. 

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk vært helt motsatt, har snakket veldig lite om han og venninnene mine har syntes det har vært rart. Jeg har ikke sagt at jeg har vært i et dårlig forhold heller, fordi jeg har skammet meg sånn :( Har fortsatt ikke sagt det. Vi var bare sammen 1 år. 

Nå inviterte jeg noen av disse jentene på en fest der vi har felles bekjente men som vanlig kunne de ikke. Så ingen kan si at jeg ikke prøver. Jeg har spurt mye hvordan det går med de og. Men hun ene svarer bare HEHE og smilefjes så liten vits å ta kontakt med henne. Barnslig. 

TS

Når du ikke har brukt mye tid på å snakke om dine følelser i dette destruktive forholdet så tenker jeg at kanskje ikke vennene dine er voksne? At de er i tenårene? Og kanskje ikke har dybden for andre ting enn det som omhandler de selv. Har de type eller mann selv? 

Jeg hadde sagt det til dem rett ut, at her trenger jeg støtte, noen å snakke med eller omgås slik du får tankene over på noe annet. Og at det er nå som er tiden til å vise at man er ekte venner. 

Sånn ellers så tenker jeg at for deg; her er tiden inne for å fornye deg helt! Både på vennefronten og på manne fronten. venner som ikke stiller opp når det er tungt men som skal bruke enn som søppelbøtte når bagateller opptar dem, ja de burde gå raskt i glemmeboka. ;) 

Anonymkode: bd8dd...2a9

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke har brukt mye tid på å snakke om dine følelser i dette destruktive forholdet så tenker jeg at kanskje ikke vennene dine er voksne? At de er i tenårene? Og kanskje ikke har dybden for andre ting enn det som omhandler de selv. Har de type eller mann selv? 

Jeg hadde sagt det til dem rett ut, at her trenger jeg støtte, noen å snakke med eller omgås slik du får tankene over på noe annet. Og at det er nå som er tiden til å vise at man er ekte venner. 

Sånn ellers så tenker jeg at for deg; her er tiden inne for å fornye deg helt! Både på vennefronten og på manne fronten. venner som ikke stiller opp når det er tungt men som skal bruke enn som søppelbøtte når bagateller opptar dem, ja de burde gå raskt i glemmeboka. ;) 

Anonymkode: bd8dd...2a9

Tro det eller ei,vi er alle i slutten av 30-åra. Jeg fortalte alt som har skjedd til den ene venninna i går. Hun var veldig forståelsesfull faktisk, og spurte hvorfor jeg ikke har sagt noe om hvor ille jeg har hatt det. Var godt å få snakket ut. Har litt løse planer om å møtes snart. Hun andre sitter jo bare inne med hundene sine og glor i veggen, ingen får kontakt med hu. Og sender jeg henne melding om hvordan det går, svarer hun bare "HEHE". Syns det er så frekt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...