AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #1 Skrevet 9. oktober 2018 Vi har en baby på 6 mnd sammen. Likevel valgte samboeren min å jakte i 10 dager i strekk laaaaangt unna oss.... Føler han svikter både meg Og baby. Jeg hadde aldri greid å være så lenge borte fra baby. Jeg er kjempesliten etter mange våkenetter og føler jeg sitter med alt alene. Anonymkode: 6e34e...d49 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 9. oktober 2018 Oh Lord! Hva med å være bittelitt selvstendig? Anonymkode: 2a535...a71 66
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en baby på 6 mnd sammen. Likevel valgte samboeren min å jakte i 10 dager i strekk laaaaangt unna oss.... Føler han svikter både meg Og baby. Jeg hadde aldri greid å være så lenge borte fra baby. Jeg er kjempesliten etter mange våkenetter og føler jeg sitter med alt alene. Anonymkode: 6e34e...d49 Jeg skjønner deg godt. Hvis det går an å prate med han så fortell han. Han kan ikke bare ta fri når han er far. Han har ikke tenkt/tatt hensyn til deg i dette. Håper det ordner seg❤️ Anonymkode: 5a54a...76c 22
Antoinette Skrevet 9. oktober 2018 #4 Skrevet 9. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en baby på 6 mnd sammen. Likevel valgte samboeren min å jakte i 10 dager i strekk laaaaangt unna oss.... Føler han svikter både meg Og baby. Jeg hadde aldri greid å være så lenge borte fra baby. Jeg er kjempesliten etter mange våkenetter og føler jeg sitter med alt alene. Anonymkode: 6e34e...d49 Min far dro på elgjakt tre dager etter at jeg ble født. Ingen som sa noe på det og dette var på 80-tallet. På tide å kvinne deg opp litt, er litt lei av at dagens kvinner har blitt så avhengige av mannen. 48
Populært innlegg Raven.Writingdesk Skrevet 9. oktober 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, Antoinette skrev: Min far dro på elgjakt tre dager etter at jeg ble født. Ingen som sa noe på det og dette var på 80-tallet. På tide å kvinne deg opp litt, er litt lei av at dagens kvinner har blitt så avhengige av mannen. På 80 tallet lå vel kvinner på føden i ei uke eller noe sånt. På 60 tallet fikk ikke nybakte mødre stelle sin egen baby, da de skulle hvile. En 6 mnd baby krever også høyst sannsynlig mer enn en 3 dager nyfødt. Mor sier hun er sliten og føler seg ensom med barnet. Da burde far være lydhør og avlaste. Turen kan vente. Mors psyke kan ikke. 57
MarianneE Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 Det var 10 dager etter 6 måneder. Tenker han var skikkelig lettet over å komme seg ut en tur! 29
Antoinette Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, MarianneE skrev: Det var 10 dager etter 6 måneder. Tenker han var skikkelig lettet over å komme seg ut en tur! Jepp, far har sikkert hatt det topp men nå skal han vel hjem og "straffes" fordi han har fått puste inn litt frisk luft. Jammen ikke rart mange kvinner blir alene med barna etter kort tid. Sånn sutring. 33
Prøver18 Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 Synes absolutt sånt skal "avtales". Altså at mannen sier ifra men dette burde han få lov til 7
Antoinette Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 4 minutter siden, veggteppe skrev: På 80 tallet lå vel kvinner på føden i ei uke eller noe sånt. Det stemmer ikke i alle tilfeller, pappa dro på jakt sammen dagen mamma kom hjem fra sykehuset. Min mormor stilte opp og avlastet mamma. Klart "menna skulle på jakt", var ikke snakk om noe annet. 9
MarianneE Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, Antoinette skrev: Jepp, far har sikkert hatt det topp men nå skal han vel hjem og "straffes" fordi han har fått puste inn litt frisk luft. Jammen ikke rart mange kvinner blir alene med barna etter kort tid. Sånn sutring. Spør du meg, så burde mor benytte anledningen til å ta seg en tur selv! TS; Hva om du tar en helgetur med venninner? Reis på et deilig hotell og slapp av litt! 😊 20
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 10 minutter siden, Antoinette skrev: Min far dro på elgjakt tre dager etter at jeg ble født. Ingen som sa noe på det og dette var på 80-tallet. På tide å kvinne deg opp litt, er litt lei av at dagens kvinner har blitt så avhengige av mannen. Haha. Så din mor er malen på hvordan mødre skal være? Anonymkode: 8f4bd...982 36
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 Hvorfor har du ikke sagt noe når han planla dette? Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å være alene så lenge i strekk som relativt ny mor, men samtidig så har du et ansvar for å prate med mannen din og få han til å forstå hvorfor du ikke synes dette er en god ide. Anonymkode: fea76...a18 13
MarianneE Skrevet 9. oktober 2018 #13 Skrevet 9. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha. Så din mor er malen på hvordan mødre skal være? Anonymkode: 8f4bd...982 Ingen har dødd av litt raushet! 17
Antoinette Skrevet 9. oktober 2018 #14 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. Så din mor er malen på hvordan mødre skal være? Anonymkode: 8f4bd...982 Dagens nybakte mødre virker jo i mange tilfeller helt hjelpesløse. Disse problemstillingene fantes knapt for noen få tiår siden. Hvorfor er alt så vanskelig nå? Hva har egentlig endret seg når det gjelder basic spedbarnsstell? Ingenting. Endret 9. oktober 2018 av Antoinette 23
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #15 Skrevet 9. oktober 2018 Man trenger ikke slutte å leve fordi man får barn håper mannen din har kost seg Anonymkode: 2d4b2...059 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #16 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg dro på jobb i 5 uker når mini var under en måned. Burde nokk sykemeldt meg.. 10 dager etter 6 mnd? Fruen hadde ikke sagt noe om det tror jeg. Begge har godt av å komme seg ut. Utnytt det litt selv og ta deg en tur til sommeren når det er varmt i været. Anonymkode: 78dc9...c01 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #17 Skrevet 9. oktober 2018 Regner med det er ts sin tur til å reise bort neste gang da! Anonymkode: 8ffee...767 14
Biloba Skrevet 9. oktober 2018 #18 Skrevet 9. oktober 2018 9 minutter siden, Antoinette skrev: Dagens nybakte mødre virker jo i mange tilfeller helt hjelpesløse. Disse problemstillingene fantes knapt for noen få tiår siden. Hvorfor er alt så vanskelig nå? Hva har egentlig endret seg når det gjelder basic spedbarnsstell? Ingenting. Din mor hadde jo hjelp da. Ikke alle har en mormor som kan steppe inn. Min mor er i flyavstand og i yrkesaktiv alder, f.eks. Svigermor har knapt passet et par timer et par ganger mens vi sov i samme hus (gammel dame). Jeg tok det aller meste med barnet alene uansett på den tiden, men hadde ikke tøffe netter med barnet vårt, bare ammeperioder i løpet av natten. Er det våkenetter er det mye viktigere å kunne ha avlastning. 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #19 Skrevet 9. oktober 2018 Legg bort telefonen hvis du er så sliten... ikke surfe rundt på forum i håp om å få sympati - det er energitappende det !!! Anonymkode: 200ae...ba0 16
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #20 Skrevet 9. oktober 2018 For noen svar! Er det å dra på jakt liksom en rettighet noen menn har? Kunne aldri vært sammen med en jeger. Det å bruke 10 feriedager for å sitte ute i skogen istedet for å være sammen med familien sin er for meg uforståelig. Anonymkode: 81476...5fa 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå