Gå til innhold

Tredje journalisten som ble drept i EU i år, som etterforsker EU korrupsjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en tragisk død av en profesjonell journalist Viktoria Marinovra reiser nå spørsmål. En bulgarsk journalist og tv-personlighet som var midt i en dyp etterforskning av påstått korrupsjon som involverer EU-midler, har blitt funnet myrdet i den bulgarske byen Ruse, sa myndighetene på søndag. Der hun var brutalt voldtatt og døde under trauma. Bulgarske medier var raske til å foreslå at det kunne knyttes til hennes EU-undersøkelser om korrupsjon. 

396100853_BulgarianTVpresenterMarinova.jpg.703edae07afa303bf52d1ed97d9e8c5f.jpg

Den bulgarske tv-reporteren Viktoria Marinova er blitt den tredje journalisten som skal bli drept i EU i det siste året og den fjerde siden begynnelsen av 2017. Den 30 år gamle kropp ble funnet dumpet nær Donau-elven i byen Ruse i Nord-Bulgaria, på lørdag den 6 okt 2018. Politiet sa at hun hadde blitt slått, voldtatt og kvalt.

5c9e01f9-900a-46df-89d9-a95f0d93b476-ax110_2ca1_9.thumb.jpg.60f1ba63685c1e359c7f428917a9dcd9.jpg

Andre tilfeller: 

-   Den maltesiske etterforsknings-journalisten Daphne Caruana Galizia ble drept i en bilbombe i oktober. Hun hadde jobbet med de såkalte        Panama-papirene, lekket dokumenter som avslørte finansiell informasjon om offshore-kontoer for høyt profilerte tjenestemenn.

-   Den slovakiske etterforsknings-journalisten Jan Kuciak og hans kjæreste ble skutt i hjel i februar. Kuciak undersøkte skattesvikt i EU.

-  Den svenske frilansjournalisten Kim Wall ble myrdet i et grusomt tilfelle i Danmark i fjor av den danske oppfinneren Peter Madsen. Wall           ble drept og lemlestet etter ombordstigning Madsens ubåt for å gjøre et intervju.

Grunnen til at dette skjer: EU er ikke en hyggelig org. bestående av kaffefeminister og tidligere feilet politikere som får seg jobb der. Det er full av folk med mektige interesser bak seg, som er villig å gjøre hva som helst omtrent. EU korrupsjon skal ikke meldes om siden det kan svekke org. som EU har, så det er imperativt at folk ikke får se dette. Lille keiser syndromet i EU der de ikke folkevalgte lever i et skjoldet tilværelse ifra folk flest, er ganske åpent for alle å se. Der topp EU folk har ingen lov eller rett instans til å gi dem konsekvenser for det de gjør, dette selvfølgelig tiltrekker kriminelle som bruker EU for de er vært. Som i Bysantinsk stil eller de siste 200 år av Roma. Det hjelper vært lite at man har en fylliker Junker og faktisk omtrent antidemokratiske og tildels sosiopatiske uttalelser ifra Ver Hofstat både offentlig og privat.

EU er stresset og på tur å falle sammen så nå er det full krig for å holde igang EU i ren sojvet stil. Dette er grunnen til at de ønsker å fjerne fri tale, fri samling og motstand, de har panikk og da gjør man dumme ting. Om de ønsket å beholde EU så setter reform av lov systemet og innfører et faktisk korrupsjon politi og innfører et system basert på demokrati i nær fremtid. Men det er alt for sent nå, det kommer til å bli et kaos uten like nå tror jeg.

Om folk tror artikkel 11 og 13 er ille, så kommer ting som man ikke kan drømme om nå.                 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du mener Madsen var lønnet drapsmann?

Og med tanke på antallet mektige personer, inklusivt kriminelle organisasjoner Panama papers dokumenterte, så var EU representanter de første du tenkte på?

At bulgarske myndigheter er raskt ute og peker mot EU for noe som ser ut som typisk voldtekt/drap virker shady... spesielt siden det hun i så fall etterforsket var BULGARSK misbruk av EU midler.

Jeg går ut i fra at du mener skattesvik og ikke skattesvikt. Jeg er usikker, siden skattesvikt er en utfordring med EU, mens skattesvik ikke er det: EU tar ikke inn skatt, de krever kontigent.

Jeg sier ikke at det ikke er mektige folk i EU sitt apparat som har tilgang til «renholdere»,  bare at dette uansett hvordan du ser det, ikke er en funksjon av EU. 

I så fall kunne du enkelt ha gjort ett søk i den uendelige strømmen av pressemeldingene der de spesifiserte avretningene, hvilket våpen, kaliber og skytestilling og tilhørende HMS og avslutningsprosedyrer.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Druid skrev:

Og med tanke på antallet mektige personer, inklusivt kriminelle organisasjoner Panama papers dokumenterte, så var EU representanter de første du tenkte på?

At bulgarske myndigheter er raskt ute og peker mot EU for noe som ser ut som typisk voldtekt/drap virker shady... spesielt siden det hun i så fall etterforsket var BULGARSK misbruk av EU midler.

Jeg går ut i fra at du mener skattesvik og ikke skattesvikt. Jeg er usikker, siden skattesvikt er en utfordring med EU, mens skattesvik ikke er det: EU tar ikke inn skatt, de krever kontigent.

Jeg sier ikke at det ikke er mektige folk i EU sitt apparat som har tilgang til «renholdere»,  bare at dette uansett hvordan du ser det, ikke er en funksjon av EU. 

I så fall kunne du enkelt ha gjort ett søk i den uendelige strømmen av pressemeldingene der de spesifiserte avretningene, hvilket våpen, kaliber og skytestilling og tilhørende HMS og avslutningsprosedyrer.

Å være kritisk til EU er selvfølgelig et problem for EU som de absolutt kan tenkes å fikse gjennom tjenestene til "renholdere". EU er i så fall ikke den eneste statsorganisasjonen i historien som begår drap på kritiske journalister. 

Konspirasjon er virkelighet, og de som avviser konspirasjonsteorier i egenskap av å være nettopp en konspirasjonsteori, er idioter. Med andre ord venstresiden - som i dag tilfeldigvis er de som sitter med den politiske makten i den hvite verden. 

Skrevet
1 hour ago, Druid said:

Nei, les "andre tilfeller" her. 

1 hour ago, Druid said:

Irrelevant i denne samen-hengen, men jeg finner det minste rart. Norsk presse er så underkuet at man ikke kan stole på dem, eller så venstre vridd at sannheten forsvinner i grøten. Media i hele vesten er ikke til stole på lengre.   

1 hour ago, Druid said:

Hvem i BG myndheter sikter du til nå? Kan være men det er spekulasjon fra din side. 

1 hour ago, Druid said:

Greit nok. Men det er pedantisk av deg å si dette når konteksten er klar. Og EU tar inn skatt, hvordan de tar det inn er irrelevant.  

1 hour ago, Druid said:

Har jeg sagt at det er en funksjon av EU, jeg sier ikke her at Junker sender folk etter pressen. 

1 hour ago, Druid said:

Druid da kan du gjøre det og vise hvor jeg er unøyaktig hen. Jeg kommer ikke til detail beskrive mordene og voldtektene om dette, om du ønsker å gjøre dette kan jeg ikke stoppe deg. Toppen på EU har misset mye makt og presise i løpet av 3 år nå, nå starter de å få panikk. Bysantinsk korrupsjon omtrent, når det blir åpenbart for alle så blir det keiser uten klær.     

• Liker 3
Skrevet
På 9.10.2018 den 9.16, ElinX0Xpoliti skrev:

1. Nei, les "andre tilfeller" her. 

2. Irrelevant i denne samen-hengen, men jeg finner det minste rart. Norsk presse er så underkuet at man ikke kan stole på dem, eller så venstre vridd at sannheten forsvinner i grøten. Media i hele vesten er ikke til stole på lengre.   

3.Hvem i BG myndheter sikter du til nå? Kan være men det er spekulasjon fra din side. 

4.Greit nok. Men det er pedantisk av deg å si dette når konteksten er klar. Og EU tar inn skatt, hvordan de tar det inn er irrelevant.  

5.Har jeg sagt at det er en funksjon av EU, jeg sier ikke her at Junker sender folk etter pressen. 

6.Druid da kan du gjøre det og vise hvor jeg er unøyaktig hen. Jeg kommer ikke til detail beskrive mordene og voldtektene om dette, om du ønsker å gjøre dette kan jeg ikke stoppe deg. Toppen på EU har misset mye makt og presise i løpet av 3 år nå, nå starter de å få panikk. Bysantinsk korrupsjon omtrent, når det blir åpenbart for alle så blir det keiser uten klær.     

1. Fair enough! Grei avklaring som sikret at vi slapp tåpelige avsporinger.

2. Nei, det er ikke irrelevant siden det ikke bare er en alternativ til ditt forslag til årsak, men også ett mer sannsynlig alternativ. Det er større maktgrupperinger som er motstandere og ønsker skade EU, enn det er som ønsker å beskytte EU, og siden jeg plutselig kom på hvem og hvilken sak dette var, er antagelig EU undersøkelsene hennes neppe den viktigste. Malta er en viktig hub for organisert kriminalitet og mafia, og hun hadde mye arbeid knyttet til dette også.

3. Nå havnet denne opp i Norsk presse også, og her ser vi at det er bulgarsk misbruk av tildelte EU midler det er snakk om. Jeg reagerte noe, siden Bulgaria er herostatisk berømt for sin kriminalitet; å henvise til en EU etterforskning for å forklare noe som ser ut som hverdagskriminalitet virket som noen vasket hendene sine enten for å dekke over problemet , eller for å dekke over kriminalitet, men nå ser det ut som Bulgaria og EU sammen setter inn verktøy for å avdekke hva som har skjedd og  at dette har resultert i spesifikke  etterlysninger. Igjen ville ett mafiadrap vært mye mer sannsynlig enn noe som støttet EU, (og nei, mafiaen støtter IKKE EU)

4. Nei, og det er hele poenget. Skattlegging er en balansert etterskuddsprosess som fordrer tillit i flere ledd. Uansett hvilket skattesystem man kan finne opp, vil det finnes rom for svindel. EU sine økonomiske transaksjoner i relasjon til sine medlemsland er 100% forutsigbare, dokumentert og offentlige. Så hvis det skjer svindel med disse , så ser man det ikke bare i dokumenter fra EU men i statsbudsjettene i medlemslandene. Og vi har enda ikke begynt å ta inn medlemsland som bruker privatkontoer som statskasse. Svindel med EU midler skjer typisk i de ulike landene. (Og det skjer. Selv om Mafiaen ikke støtter EU, har de funnet ut at EU midler er relativt enkelt å få tak i hvis man bare kan få kontroll over noen kritiske posisjoner. Hvilket ikke er ett problem hverken i Bulgaria eller f.eks Italia.) 

EU er en relativt gjennomsiktig organisasjon; ALLE økonomiske transaksjoner er offentlige. ALLE BESLUTNINGER (med dokumentasjon) er offentlige. ALLE representanter er offentlige. Dette betyr ikke at det ikke finnes korrupsjon i systemet; det er umulig å ha ett så stort system uten korrupsjon, men det betyr at det ikke finnes så mye mulighet til den typiske "penger på konto" korrupsjonen. Og det er ett problem at alle prosessene er hemmelige. Selv om man har ett beslutningsdokument, er det ikke nødvendig en god avsløring av manipulasjon. 

5. og 6. Når du trekker inn Bysantinsk korrupsjon, så gjør du i praksis det. Og når du går videre og hevder at Toppene i EU mister makt og får panikk, så underbygger du en slik tankegang. Sånn sett var resten av innlegget mitt en spøk: det forklarte hvordan dette ville vært dokumentert i EU hvis dette var ett faktum. 

Problemet er at det er ikke slik EU fungerer. EU har strengt tatt ikke den typen toppfunksjon. Og det er nesten umulig å tenke seg at de kan få det.

EU har opplevd slitasje, og mye av fremtiden av EU henger etter neglene over ett stup basert på hvor mye Macron får til,  og resultatet av Brexit. Brexit er nok ett relativt trygt kort, men hva som skjer i Frankrike er hvem som helst sin gjetning. Ironisk nok har Trump vært med på å gi EU ny og større betydning for svært mange, så analysen din for EU sin styrke er nok litt utdatert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...