Gå til innhold

Hvorfor trekker muslimer for gardinene i leilighetene sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen muslimer som kan svare på det? Innvandrerne her jeg bor har nesten hele tiden gardinene for vinduet. Når jeg har vært i utlandet er også gardinene eller persiennene helt nede.

Anonymkode: 05357...f35

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen muslimer som kan svare på det? Innvandrerne her jeg bor har nesten hele tiden gardinene for vinduet. Når jeg har vært i utlandet er også gardinene eller persiennene helt nede.

Trenger ikke å være muslim for å svare på det. Hva er gardiner til? Jeg er ikke muslim, og jeg trekker for gardinene for å skjerme privatlivet mitt, og det gjør helt sikkert dem å👍

• Liker 20
Skrevet

Fordi de ikke vil at du skal se at de lager bomber, noe alle muslimer gjør.

• Liker 7
Skrevet

🙄

Anonymkode: affb6...290

Skrevet

Eg ville tro det er pga hijaben. Kvinner trenger ikke gå med denne på hjemme vist det kun er kvinner eller menn fra nærmeste familie i huset. 

Er ikke muslim selv så gjør det pga privatliv. 

Anonymkode: dd014...b23

• Liker 11
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trekker norsmenn for garndinene sine? Jo, fordi vi ikke liker å sitte på utstilling eller bli filmet naboenes av flyvende droner. :)

Anonymkode: e3e2f...f4e

• Liker 9
Skrevet

Huffda, nå er det bare for meg å konvertere! Visste ikke at det var en muslimsk greie å ikke la folk se inn i leiligheten/ikke få sol på TV hvis jeg vil slappe av før senvakt/ikke ha det så lyst hvis jeg vil sove etter nattevakt/ikke glemme at gardinene er åpne hvis jeg kommer naken utav dusjen/eller vil ha rolig stemning på kvelden og skjerme meg selv og få det mer lunt i stuen. 

• Liker 5
Skrevet

Er det mulig å svare uten å fremstille seg som en tosk? Spørsmålet er ikke hvorfor muslimer trekker for gardiner, men hvorfor de gjør dette oftere enn etniske nordmenn. Hvis ønsket om privatliv er beveggrunnen, hvorfor trenger muslimske innvandrere mer privatliv enn nordmenn? Ja, kan det være slik det antydes, at kvinner må trekke for gardinene for å få lov til å gå uten hijab?

• Liker 11
Skrevet

Kvinner sitt hår skal ikke vises til andre enn kun mannen i familien.  Derfor.  

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trekker norsmenn for garndinene sine? Jo, fordi vi ikke liker å sitte på utstilling eller bli filmet naboenes av flyvende droner. :)

Anonymkode: e3e2f...f4e

norsmenn?, er ikke det Amerikanere med Norsk avstamning kaller seg? 😄

Anonymkode: 99d96...fa9

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Peonjenta said:

Kvinner sitt hår skal ikke vises til andre enn kun mannen i familien.  Derfor.  

Så strengt er det da ikke. Bor i blokk m mange muslimer. Damene har som regel hijab på når de drar ut, men ikke om de bare skal i garasjen eller ut m søpla.

Anonymkode: 88e30...c18

Skrevet

De to ovenfor har nok rett.

Ei jeg kjenner, som er muslim, nevnte faktisk dette en gang. Hun syntes det var så flott å komme til hjem som var så opplyste med fin utsikt man kunne se og det som var :fnise: Hun er ikke praktiserende, og forklarte at de venninnene hun har, ofte tar for vinduene når de tar av hijaben. 

Anonymkode: 7a6f4...126

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så strengt er det da ikke. Bor i blokk m mange muslimer. Damene har som regel hijab på når de drar ut, men ikke om de bare skal i garasjen eller ut m søpla.

Anonymkode: 88e30...c18

Det kommer an på hvor praktiserende de er. 

Anonymkode: 7a6f4...126

• Liker 4
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Anonymkode: affb6...290

🌭

Anonymkode: 250ea...cec

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har da gardiner og persienner, men aldrig gardiner og persienner for vinduene.

Anonymkode: 4f276...f1b

Skrevet

Fordi de har fått naboklager og er pålagt å skjule det heslige neonlyset som kommer fra manetlampa i taket deres, kanskje? 🤔

• Liker 1
Skrevet

Fordi slike nysgjerrige som du ikke skal kikke inn?? 

Anonymkode: dd15b...e2f

• Liker 2
Skrevet

Ts har rett. De gjør det oftere enn etniske nordmenn.

Anonymkode: 1b4a2...f2f

• Liker 3
Skrevet

fordi de ikke orker å se på at vinduene burde ha vært pusset??

Anonymkode: ab436...b79

• Liker 1
Skrevet

Jeg er muslim, og jeg trekker for gardinene der folk kan se inn. Jeg bruker hijab, og vil ikke at noen skal se meg uten den. Når jeg går i slimfit bukser og tskjorte f.eks. mitt hjem, mitt privatliv. 

Anonymkode: 9de3c...641

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...