Gå til innhold

Hvordan trene seg opp til Oslo Toughest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt utfordret til å være med. Jeg er i relativ grei form - dvs slank og trener med moderate vekter hver dag. Men har aldri trent med muskelkraft som mål. Kun vedlikehold. Tror jeg er ganske svak - iallefal i overkroppen.

Noen som har deltatt på oslo toughest tidligere? Hva bør jeg spesielt trene meg opp på? Målet er å gjennomføre 😉

Hva skjer hvis det er noen av hindrene man ikke klarer? Strafferunder eller må man gi seg? 

Anonymkode: 98633...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært med på toughest, men andre OCR. Alle jeg har vært med på har det vært strafferunde eller straffeøvelse om man ikke klarer et hinder. 

Jeg sitter heller ikke med noen fasit på hva man burde trene, men kan si noe om mine egne erfaringer. 

Kondisjon og løpeteknikk er der jeg ville lagt mesteparten av energien. Akkurat det skulle jeg ønske noen sa til meg, for jeg fokuserte alt for mye på styrketrening før mitt første løp og hadde plutselig langt dårligere kondis enn jeg pleide å ha fordi løpetreningen hadde blitt nedprioritert.

I tillegg ville jeg trent en del grep. Kanskje starte så enkelt som å henge fra en stang. Man kan jo kjøpe en sånn pullupbar som man henger i døråpningen og henge litt fra den flere ganger om dagen. Ellers så er jo klatring helt super og alsidig trening med tanke på OCR. 

Viktigste er likevel å holde seg skadefri, så kan være greit å trene litt målrettet med fokus på stabilisering rundt ledd ol. 

Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...