Gå til innhold

Trenger hjelp med p-pilleproblem

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg går på yasmin nå, men opplever noe problemer med bruken av det. Dette er kriteriene jeg stiller til en p-pille:

-Bra beskyttelse

-Ikke for mye hormoner

-Ikke altfor mye østrogen

-Må kunne utsette mensen

Finnes det en slik p-pille? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke Yasmin en av pillene med mest hormoner i da??

jeg er ikke lege og aner ikke hvordan de forskjellige merkene er satt sammen, men jeg kunne bare bruke enfasepiller. Jeg syntes Microgynon var best fordi den ga færrest kjipe bivirkninger (ustabilt humør og nedstemthet i mitt tilfelle)

Gjest the imp
Skrevet

Gjest: Cerazette er en p-pille helt uten østrogen. Den skal være like sikker som kombinasjonspillene(slik som yasmin er). I tillegg til at østrogenet er eliminert, har gestrogenet i Cerazette, desogestrel, ”lav androgenisitet”. Som er en fin måte å si at akne og vektøkning også blir sjeldnere. Den er visstnok en minipille, men med en glemmemargin på 12 timer. Den skal visstnok også taes hver dag uten opphold.

Hvor lenge har du gått på Yasmin? Det tar alltid en stund å venne seg til en p-pille, og du må regne med litt innkjøringsproblemer.

glaciera: Yasmin er en lavdosert p-pille.

Gjest Anonymous
Skrevet

Trådstarter her...

Jeg har gått på yasmin i over et år (1 1/2 år), så tilpasningstiden er over for en god stund siden desverre. :cry:

Skrevet

Men på cerazette har man ikke muligheten til å utsette mensen da. Noen mister den, den kommer sjeldnere. Har ikke helt kontroll på det på en måte.

Brukt de i 7 uker nå og har blødd så vidt litt i et par dager nå først. Syns pillene virker bra og er fornøyd med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...