AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Hei. Jeg jobber innen helse. Vi går innom til en pasient som ikke har det så greit. Personen er forhåndsvis oppegående, men personen lever i en svinesti. Personen har sikkert 10 katter som er syke og trenger veterinærhjelp. Sist jeg var innom der så observerte jeg en katt som ikke så frisk ut, og som hadde flere store knuter i pelsen. Får vondt av å se på dette. Personen slenger ut kattemat til kattene og det er derfor de holder seg rundt huset. Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg melde det inn noen plass? Nå har jeg jo taushetsplikt overfor personen, så synes det blir vanskelig. Anonymkode: 75e4c...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg jobber innen helse. Vi går innom til en pasient som ikke har det så greit. Personen er forhåndsvis oppegående, men personen lever i en svinesti. Personen har sikkert 10 katter som er syke og trenger veterinærhjelp. Sist jeg var innom der så observerte jeg en katt som ikke så frisk ut, og som hadde flere store knuter i pelsen. Får vondt av å se på dette. Personen slenger ut kattemat til kattene og det er derfor de holder seg rundt huset. Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg melde det inn noen plass? Nå har jeg jo taushetsplikt overfor personen, så synes det blir vanskelig. Anonymkode: 75e4c...8a9 Mattilsynet. Anonymkode: 90934...596 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Hør med lederen din hva du burde gjøre. Dere burde ha rutiner på hva som skal gjøres hvis man må melde inn til Mattilsynet feks. Anonymkode: 10253...4fe
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Mattilsynet, du kan melde anonymt Anonymkode: acf0d...91d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Men da må jeg vel skrive adressen til denne personen? er det greit isåfall? Har tatt det opp med lederen, men ser ikke ut som han bryr seg. Anonymkode: 75e4c...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 Ring mattilsynet! De kommer som regel på dagen for å sjekke opp i situasjonen. Det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite! Ingenting er dumt å ringe om, det er derfor de er der! Anonymkode: be87e...9a0 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 Ok takk for svar. Får ta kontakt med mattilsynet. Anonymkode: 75e4c...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå