Gå til innhold

Har observert flere syke katter. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg jobber innen helse. Vi går innom til en pasient som ikke har det så greit. Personen er forhåndsvis oppegående, men personen lever i en svinesti. Personen har sikkert 10 katter som er syke og trenger veterinærhjelp. Sist jeg var innom der så observerte jeg en katt som ikke så frisk ut, og som hadde flere store knuter i pelsen. Får vondt av å se på dette.   Personen slenger ut kattemat til kattene og det er derfor de holder seg rundt huset. 

Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg melde det inn noen plass? Nå har jeg jo taushetsplikt overfor personen, så synes det blir vanskelig. 

Anonymkode: 75e4c...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg jobber innen helse. Vi går innom til en pasient som ikke har det så greit. Personen er forhåndsvis oppegående, men personen lever i en svinesti. Personen har sikkert 10 katter som er syke og trenger veterinærhjelp. Sist jeg var innom der så observerte jeg en katt som ikke så frisk ut, og som hadde flere store knuter i pelsen. Får vondt av å se på dette.   Personen slenger ut kattemat til kattene og det er derfor de holder seg rundt huset. 

Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg melde det inn noen plass? Nå har jeg jo taushetsplikt overfor personen, så synes det blir vanskelig. 

Mattilsynet. 

Anonymkode: 90934...596

• Liker 2
Skrevet

Hør med lederen din hva du burde gjøre. Dere burde ha rutiner på hva som skal gjøres hvis man må melde inn til Mattilsynet feks. 

Anonymkode: 10253...4fe

Skrevet

Mattilsynet, du kan melde anonymt

Anonymkode: acf0d...91d

Skrevet

Men da må jeg vel skrive adressen til denne personen? er det greit isåfall? Har tatt det opp med lederen, men ser ikke ut som han bryr seg.

Skrevet

Ring mattilsynet! De kommer som regel på dagen for å sjekke opp i situasjonen. Det er bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite! Ingenting er dumt å ringe om, det er derfor de er der!

Anonymkode: be87e...9a0

• Liker 3
Skrevet

Ok takk for svar. Får ta kontakt med mattilsynet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...