Fixie Skrevet 19. mars 2005 #1 Del Skrevet 19. mars 2005 Virker som pusia mi er tett i nesen og "snørrete" til tider. Når hun sover kommer det litt merkelige lyder fra nesen. Er hun forkjølet, eller er det vanlig? Må ta bort tørket snørr fra under nesen hver dag nesten. Klokken 7 hver morgen vekker hun meg med å "snyte" seg på meg, men det er vel bare for hun vet jeg står opp å gir henne mat da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 19. mars 2005 #2 Del Skrevet 19. mars 2005 Hunder og katter kan jo bli forkjølet. Mener å ha sett på TV at selv slanger kan bli det. Jeg er ingen vetrinær, men jeg ville sett på allmenntilstanden til dyret og kanskje tatt tempen i ny og ned. Nå vet jeg ikke hva som regnes som feber for katter ( men det finner du sikkert på nett om du ikke vet det), men hos hunder regnes feber over 38 grader. Kanskje holde pusen litt mer inne? Sørge for at den har friskt vann og følg med at den drikker god og spiser godt. Varer forkjølelsen lenge bør man kanskje kontakte vetrinær etter hvert. PS! svar er gitt av hundemenneske, men jeg antar katter er ganske like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fixie Skrevet 19. mars 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mars 2005 Det er innekatt foreløpig. Hun er snart 5 mnd, så har ikke hatt henne så lenge. Første katta mi Hun har tilgang på friskt vatn hele dagen. Virker som hun er i fin form, spiser og drikker som normalt. Har kanskje sovet litt mye siste dagene da... Hun sitter endel i vinduskarmen der det trekker veldig ettersom vinduet ikke kan lukkes helt. Og det har vært veldig kaldt ute siste dagene. Kanskje bare en liten forkjølelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 20. mars 2005 #4 Del Skrevet 20. mars 2005 Kattunger tåler relativt lite trekk før de blir syke. Min kattunge ble forkjøla på en 30 min biltur fra oppdretter og hjem til meg :-? Det som er greit å være oppmerksom på når katten er forkjølet er at nese-, øye-, og ørekanaler er tett sammenknyttet slik at de blir veldig utsatt for f.eks øye og ørebetennelse når de er forkjøla. Se etter grønt snørr, og væske fra øynene. Ørebetennelse er nesten umulig å oppdage. På min katt ble den ikke oppdaget før jeg tok den til vetrinær pga øyekatarr/forkjølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå