AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Hei! Jeg har tenkt på å bli psykolog, og lurte på om noen vet om man kan jobbe med dyrepsykologi? F.eks. innen forskning osv... Eller er det andre yrker for det? Anonymkode: d8dae...0ea
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Som i terapi med dyr eller som i å "kurere" psykisk sykdom hos dyr? Anonymkode: dac46...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Nei, man lærer ikke om dyrepsykologi på psykologstudiet, det sier seg selv. Anonymkode: 96550...94e 1
Pipaluk Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Da tror jeg at veterinær er et bedre yrkesvalg. Du kan sikkert jobbe i forhold til klienter som har dyr som en del av terapi eller som et forskningsprosjekt, men om du først og fremst ønsker å bli ekspert på dyr, så er det feil utdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man lærer ikke om dyrepsykologi på psykologstudiet, det sier seg selv. Anonymkode: 96550...94e Når jeg søkte på nettet "psykologi profesjon" sto det hos NTNU: Vil du bli psykolog? Er du interessert i atferd hos mennesker og dyr? Ønsker du å hjelpe andre og forbedre menneskers livsvilkår og livskvalitet? Anonymkode: d8dae...0ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #6 Skrevet 9. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg søkte på nettet "psykologi profesjon" sto det hos NTNU: Vil du bli psykolog? Er du interessert i atferd hos mennesker og dyr? Ønsker du å hjelpe andre og forbedre menneskers livsvilkår og livskvalitet? Anonymkode: d8dae...0ea Du lærer ikke dyrepsykologi, kun litt om elementær atferdsbiologi som også innebærer dyr. Du er overhodet ikke kvalfisert til atferdsterapi hos dyr, men kjør på, det er nemlig ingen beskyttet tittel så du trenger ikke utdannelse i det hele tatt. Anonymkode: ad463...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 Da må du nesten gå biologiretningen og jobbe med adferd hos dyr Anonymkode: 9e1ad...9f4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 Er du interessert i dyr slik, bør du heller bli zoolog. Anonymkode: 468e5...e16
Salvie Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg tror du får det til, bare se på doktor Dyregod! 😃 Men ja, tenker at dersom du vil jobbe med dyr bør du studere noe rettet mot dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå