AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg er ny i en jobb. Jobben består i å behandle og servere mat. Flere ganger har jeg sett at kollegaen min står og peller seg i nesa og spiser det. Selv om det er gjester til stede. Bør jeg ta det opp med lederen? Siden jeg er ny er jeg redd for å bli sett på som en som lager bråk. Anonymkode: 04188...311 2
NancyDrew Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Selvfølgelig skal du det! Ønsker du å spise av maten kollegaen din lager til? 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Selvfølgelig tar du det opp med leder. Nasty! Anonymkode: 1a726...13d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Kan du ikke bare si det til ham direkte når det skjer? Så hvis ikke det hjelper tar du det videre. Anonymkode: cb2fe...ccd 1
Lillevaffel Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg skjønner at det er vanskelig å ta det opp direkte med kollegaen din. Jeg ville snakket med sjefen så hun/han kan ta det opp med vedkommende.
Serafin Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ny i en jobb. Jobben består i å behandle og servere mat. Flere ganger har jeg sett at kollegaen min står og peller seg i nesa og spiser det. Selv om det er gjester til stede. Bør jeg ta det opp med lederen? Siden jeg er ny er jeg redd for å bli sett på som en som lager bråk. Anonymkode: 04188...311 Ta det opp på laveste nivå. Ikke gå til lederen med mindre du må. Det kan skape konflikter.Vær modig nok til å sin fra til din kollega, selv om det kan være ubehagelig. Jeg hadde ikke likt en arbeidskultur der man går til sjefen i stedet for å ta det opp med den det gjelder.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 1 minutt siden, Serafin skrev: Ta det opp på laveste nivå. Ikke gå til lederen med mindre du må. Det kan skape konflikter.Vær modig nok til å sin fra til din kollega, selv om det kan være ubehagelig. Jeg hadde ikke likt en arbeidskultur der man går til sjefen i stedet for å ta det opp med den det gjelder. Joda, men er det veldig ubehagelig for TS å ta opp direkte så tar hun det med leder. Jeg har tatt opp mange ting direkte med kollegaer, men noe overlater jeg til leder. Nærmeste leder er å ta det opp på laveste nivå også. Det er når man begynner å blande inn leders leder,HR og diverse at man tar det høyere. Anonymkode: 936dc...5c9 2
Serafin Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg er uenig med deg. Det er feigt å ikke ta det opp med kollegaen fordi man ikke før å si i fra.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #9 Skrevet 8. oktober 2018 Kollegaen min er 20 år, og dette er hans første jobb. Jeg synes det er kleint å ta det opp med han. Anonymkode: 04188...311
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 5 timer siden, Serafin skrev: Jeg er uenig med deg. Det er feigt å ikke ta det opp med kollegaen fordi man ikke før å si i fra. Ikke bedrive hersketeknikker er du snill. Å kalle noen feige fordi de kvier seg for å ta opp noe ubehagelig er dårlig gjort. Anonymkode: 936dc...5c9 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg er en sånn person som sier ting som det er, tror jeg faktisk hadde sagt det rett til kollegaen neste gang jeg hadde sett det. Ikke gjør noe stort nummer ut av det, bare si "Du, gidder du å vente med det der til du kommer hjem eller?". Enkelt og greit. Anonymkode: 81221...d7e
Serafin Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bedrive hersketeknikker er du snill. Å kalle noen feige fordi de kvier seg for å ta opp noe ubehagelig er dårlig gjort. Anonymkode: 936dc...5c9 Jeg bedriver ikke med hersketeknikker. Jeg sier bare min ærlig mening om dette temaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå