AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Vi er to svigerinner som skal ha med jentene våre på 12 og 15 til Kiel. 4 timer (blir vel nærmere 3 effektive timer) virker jo noe stress! Trenger tips til shopping av klær/sko og evt. sminke. Drar man på nærmeste kjøpesenter, gågaten eller taxi til dette Citymarks (eller hva det heter)? Her gjelder det jo å bruke tiden effektivt! Er interessert i å gjøre noen gode kupp, og ikke tømme lommeboka helt på dyre merkevarer. Ungene er nok dog interessert i noe merkeklær/sko... Takknemlig for gode tips😊 Anonymkode: 792f0...318
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi er to svigerinner som skal ha med jentene våre på 12 og 15 til Kiel. 4 timer (blir vel nærmere 3 effektive timer) virker jo noe stress! Trenger tips til shopping av klær/sko og evt. sminke. Drar man på nærmeste kjøpesenter, gågaten eller taxi til dette Citymarks (eller hva det heter)? Her gjelder det jo å bruke tiden effektivt! Er interessert i å gjøre noen gode kupp, og ikke tømme lommeboka helt på dyre merkevarer. Ungene er nok dog interessert i noe merkeklær/sko... Takknemlig for gode tips😊 Anonymkode: 792f0...318 Dere står klar til å gå i land så fort dørene åpnes, og så går dere til et stort kjøpesenter som ligger like ved (følg strømmen, "alle" skal dit.. Masse bra butikker der, både kjente og ukjente. Hvis dere vil i forskjellige butikker går dere bare en stund hver for dere og avtaler møtested/ møtetid Da blir det ikke noe stress, og alle rekker de butikkene de vil. Funker helt fint, og selv jeg med svart belte i shopping er tilbake på båten lenge før jeg er nødt 😄 Anonymkode: 85a8a...79a 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Det første kjøpesenteret er rimelig stort. Sjekk hvilke butikker dere vil til, så har dere nok god tid. Vi var på kjøpesenteret 10:05, så det tar ikke lang tid. Anonymkode: 79505...440
-jk- Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Bare pass på å ikke dra så dere er i Kiel på en søndag. Da er alt stengt... Kjøpesenteret er ikke noe tess synes jeg. Bedre å gå gjennom senteret og ut i gågata. 1
Christiane_W Skrevet 9. oktober 2018 #5 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Når dere går av båten er det bare å følge den blå streken på bakken og skiltene mot "zentrum". Det tar 5-10 minutter å gå til kjøpesenteret Sophienhof fra båten. Jeg synes det er et helt kurant senter. Det er bl.a. en bra skobutikk og parfymeri (men sminke etc. er det vel like greit å kjøpe i tax-free butikken ombord?) i første etasje. Kiel sentrum forøvrig er jeg lite kjent i, så har ikke noe å bidra med. CITTI er vel alkohol og matvarer, typisk grensehandel, såvidt jeg vet. Hadde ikke giddet å styre med å dra dit. Som @-jk- påpeker er alt stengt på søndager, så unngå avreise fra Oslo lørdag! Endret 9. oktober 2018 av Christiane_W 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Takk for at dere tok dere tid til å svare😊 Da blir det det nærmeste kjøpesenteret og kanskje en rask tur i gågaten💸 Anonymkode: 792f0...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå