Gå til innhold

Trettenårig barnevakt?

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet

Vi har en nabojente på tretten år.

Våre barn er fire, åtte og elleve.

Det er ok å la trettenåringen og elleveåringen sitte barnevakt mens vi feks er på kino? Det blir ikke veldig sentfør vi er hjemme.

Foreldrene til trettenåringen er back up om noe skulle skje og er tretti sekunder unna.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jepp, det syntes jeg. Avhenger selvsagt av barna, både nabobarnet og dine barn, men magefølelsen din sier helt sikkert om dette er ok eller ei.

Kos dere på kino! :klem:

Skrevet

Jeg satt barnevakt for naboene mens de var på fest fra jeg var ti år gammel, og det gikk bra.

Hvis de virker pålitelige, kan dere sikkert dra på kino uten å bekymre dere :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi har en nabojente på tretten år.

Våre barn er fire, åtte og elleve.

Det er ok å la trettenåringen og elleveåringen sitte barnevakt mens vi feks er på kino? Det blir ikke veldig sentfør vi er hjemme.

Foreldrene til trettenåringen er back up om noe skulle skje og er tretti sekunder unna.

Dit vi flyttet fikk en nabopike trille vår lille. Hun var tretten. I en annen forbindelse så uttalte barnevernet: Hun lar små barn passe sitt barn. Det var trille tur!!!!

Skrevet

Gå på kino og kos dere!

Barna kommer til å storkose seg og dere får en fin kveld. Ha mobilen på (lydløs) hvis du kommer til å bekymre deg.

Min eldste og en venninne satt barnevakt da de var 13 år hos noen naboer og jeg syntes det var greit, men bare fordi jeg kunne springe dit på 0,5 hvis de skulle trenge hjelp.

Hlsen Trille

Gjest Madeline
Skrevet

Det er stor forskjell på 13 åringer. Er det en moden og ansvarsbevisst 13 åring, kan dere trygt dra på kino.

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis det er naboens 13-åring så kjenner du henne jo (og barna kjenner hverandre!) Og med foreldrene som back up, syns dere skal kose dere på kino ja! :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

1. jeg tror nok barnevernet ser på andre ting enn at en trettenåring sitter barnevakt. :wink:

2. Vi kjenner denne jenten godt. Hun har passet småsøskene sine i flere år allerede.

3. Så lenge foreldrene er back up, tror jeg vi prøver dette.

4. Endelig skal vi på kino!

Gjest porselen
Skrevet

Jeg var fast barnevakt for tre familier i nabolaget fra jeg var 12 år. To av familiene hadde tre barn hvorav ett av barna var under ett år. Jeg var tidlig ansvarsfull og lot ingen få komme inn til meg når jeg var barnevakt. Utrolig å tenke på egentlig, det ansvaret jeg hadde i en så ung alder.

Men jeg selv hadde ikke klart å la en 13 -åring være barnevakt for mine barn. Jeg synes de virker så unge og umodne, logisk? Nei. De er vel ikke annerledes enn jeg var egentlig. Logisk sett (når jeg våger meg inn på tanken :) )så tror jeg nok det hadde gått bra med nabodatteren som barnevakt, med foreldrene som backup i nødsfall. Men jeg vurderer vel ut i fra min egen 13-åring som er gutt og absolutt ikke moden for dette ansvaret ennå, 11-åringen min derimot er mye mere ansvarsfull.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg var trillepike fra jeg var 9 år gammel i nabolaget.

Fra fyllte 13 år var jeg barnevakt i nabolaget til 22.00.

Fra 16 år satt jeg til kl.01.00. - i nabolaget.

Du kjenner denne jenten.

Du kjenner naboene.

Det går nok helt fint det, Hilde.

God tur på kino... :tommelsmil:

Skrevet

Jeg passet barna til naboen vår når jeg var 13.Det gikk helt fint.Tror nok at det går bra,så lenge du føler at du kan stole på jenta.Kos dere på kino

Skrevet

Jeg passet fetterene minefra jeg var 11-12 da var de 1,5 - 5 og 8 satt ofte til langt på natt, og overnattet ofte, hente tilog med at det var en gutt til der etter at jeg ble 13, det var aldri noe problem. Jeg overnattet og foreldrene kom hjem i løpet av natten. De viste at de kunne stole på meg og at jeg viste hva jeg skulle gjøre hvis det skjedde noe.

Når du i tilegg har foreldrene hennes som bakup er det i hvertfall ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...