Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie
Skrevet

Jeg flykter inn i denne heten, og fant derfor ut jeg skulle ha en liten opprydning i dag... Da slo det ned i hodet på meg; kanskje flere trenger det? Så spørsmålene i denne undersøkelsen er som følger:

1. Hvor mange leppestifter har du?

2. Hvor mange esker/etuier med øyenskygge har du?

3. Hvor mange neglelakker har du?

4. Hvor mange hårprodukter har du?

5. Hvor mange hudprodukter har du?

6. Hvor mange mascara'er har du?

Ekstra-spørsmål: Hvem er din favoritt av hver av dem?

Mine svar:

1. 12 leppestifter - ingen favoritt da jeg sjelden bruker dem...

2. 10 øyenskygge-esker - favoritten er Isadora - quartet

3. 28 - favoritten er Colorz i svart

4. 8 hårprodukter - favoritten er shampooen og balsamen (Fra Nikita-frisør, de oransje runde flaskene)

5. Orker ikke telle hudpleieproduktene, har hylla på badet full... Favoritten er Clean & Clear - Cleansing Tonic

6. 3 mascara'er - favoritten er Kanebo 38C

Har aldri sett på meg selv som veldig materialistisk, men kanskje jeg må revurdere mitt syn på meg selv etter å ha sett hva jeg har av "velvære"-produkter.... :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gjennom en del av sminken min her en dag, og fant ut at jeg har sminke for rundt 10.000! Hadde dilla på ekslusiv sminke en (lang) periode, og kjøpte massevis. Nå bruker jeg ikke en brøkdel av det, en gang. Snakk om å kaste penger ut vinduet!

Skrevet

Ja, vet at badeskapet mitt trenger en liten opprydning... Rydder der ganske ofte, men likevel....

1. Har 19 leppestifter. Favoritten for tiden er en fra Estèe Lauder.

2. 10 etuier med øyenskygge. Har ingen favoritt...

3. Vet ikke hvor mange neglelakker jeg har, men er endel. Gidder ikke å telle de, pga vet ikke helt hvor alle er. Favoritten er fra YSL.

4 & 5. Har altfor mange hårprodukter og hudprodukter til å telle... Endrer favoritter ganske ofte. Men Clarins øyegele, Lancôme Vinèfit ansiktskrem og Biotherm bodylotion er absolutt blandt dem!

6. Har 7 mascaraer. Favoritten er Spectacular mascara fra Helena Rubinstein .

Har nok litt mere produkter enn det jeg trenger, men her er det bedre å ha litt for mye enn litt for lite syns jeg! :wink:

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg har i den store sminkevesken, for den brukes kun til stor stas. Men til daglig bruker jeg

- Kanebo kayal (med ekstra utviskingssvampeting. Veldig fin)

- Kanebo 38C mascara (glimrende, holder evig, ser naturlig ut)

- Kanebo rouge (hvis jeg gidder. Ikke nå om sommeren)

- Kanebo foundation (ca 2 ganger, så ble det sommer og jeg ville ikke dekke huden fullstendig)

- Kanebo øyeskygge

- Dior øyeskygge-set m / 12 farger

- 3 Lipfinity leppestifter. Liker best en som er blek rosa-brun. Nesten for naturlig. + Givenchy-leppestifter med genialt hylster med speil utenpå. Brunrød og diskret. + 5-6 div. leppestifter som jeg aldri bruker mer

- Depend French Manicure Set. (og 3 andre neglelakker)

Fikk liksom et Kanebo-kick... Men bortsett fra 1 lipfinity-leppestift er alt handlet inn i kontrollerte former. Blir litt mindre impulshandling når man egentlig er fornøyd med basisvarene. Dessuten bruker jeg ikke så mye sminke, så det holder lenge.

Catzy

Skrevet

Jeg har to leppestifter fra Chanel, og en lipgloss fra samme merke.

Har en øyneskygge fra Lumene, og en (med fire farger) fra Chanel. Øyneskyggen fra Chanel er det beste jeg har kommet over innen sminke - *fornøyd og hekta*.

Et utall neglelakker, fra blå til dyp rød. Alt fra Chanel til kjøpt på Carnaby Street, så kvaliteten vipper.

Har bare vanlig shampoo og balsam til håret.

Hudprodukter fra Clarins: peeling, rensemelk osv.

To mascara fra Clarins. Helt OK.

Også har jeg sikkert 8 eyelinere, favoritten er fra Chanel.

Skrevet

Åh, jeg vet ikke hvor mye forskjellig sminke jeg har jeg, men det er MYE.. Bruker det omtrent aldri heller, så jeg har ikke oversikten lenger..

Men det jeg har i veska mi som jeg bruker er en maskara fra Yves og eyeliner fra dior. + lipgloss fra lancome og loreal. Har en annen ting hjemme som jeg bruker når jeg skal ut og det er solpudderet fra Kanebo

Skrevet

1) 5 - 6 stykker tenker jeg. Favoritten er fortiden L`oreals diamond....etellerannet. Den skimrer veldig bra på leppene ihvertfall :)

2) Tja 2 - 3 + en øyenskygge fra body shop som er flytende sølvhvit med myk applikator. Den er grisefin, ellers bruker jeg ikke mye øyenskygge. Føler at jeg ikke finner farger som kler meg.

3) Hehe. Ca 40 tenker jeg. Hadde dilla en periode + fikk en del av pappas samboer under opprydning i sminkebagen.

4) To hårsprayer, en mousse. Shampo og balsam fra Trevor Sorbie, en renseshampo fra PPS (tar vekk kalkrester i håret osv.), og en nød-balsam fra Define.

5) Ojoj. Det er vanskelig å si. Har egentlig bare to ansiktskremer. Har tre rensegeleer og 2 ansiktssåper. Har en stor bøtte bodylotion som er knallbra (m e-vitamin og aloe vera) + et par kremer til inkl. solkrem

6) En... Helt grei fra Isadora.

:D

Skrevet

+ har en knallbra brun eyeliner fra Lancome

Den har god applikator og stabil penn og kan anbefales : )

Skrevet

Lipliner og øyenskygge med fire farger fra Chanel...oh boy!

Skrevet

1. Hvor mange leppestifter har du? 3, men den ene er det 4 forskjellige farger i, så da er det vel 6 da :)

2. Hvor mange esker/etuier med øyenskygge har du? 3 (én med tre og to med fire farger)

3. Hvor mange neglelakker har du? ca 10-12

4. Hvor mange hårprodukter har du? 4

5. Hvor mange hudprodukter har du? Vet ikke helt hva jeg skal ta med her...bruker Shiseido renseting og fuktighetskrem.

6. Hvor mange mascara'er har du? En. BodyShops vannfaste.

• 6 år senere...
Gjest Raptuza
Skrevet

1. Har 1 lebestift, frå MakeUp Factory.

2.Har vel 7-8 øyenskygger. HM, Max Factor, o.l.

3.Har 6 neglelakker, frå Depend, Fleur de Sante o.l.

4. Har 2 hårprodukt. Shampo frå Tigi og balsam frå Redken.

5. Har rens, ansiktsspray, serum., dagkrem, solfaktorkrem, peeling, fuktighetsmaske, øyensminkefjernar. (8 stk)

6. 2 mascaraer. Lancome L'Extreme og L'Oreal Longitude.

Skrevet
Jeg flykter inn i denne heten, og fant derfor ut jeg skulle ha en liten opprydning i dag... Da slo det ned i hodet på meg; kanskje flere trenger det? Så spørsmålene i denne undersøkelsen er som følger:

Mine svar:

1. 12 leppestifter - ingen favoritt da jeg sjelden bruker dem...

2. 10 øyenskygge-esker - favoritten er Isadora - quartet

3. 28 - favoritten er Colorz i svart

4. 8 hårprodukter - favoritten er shampooen og balsamen (Fra Nikita-frisør, de oransje runde flaskene)

5. Orker ikke telle hudpleieproduktene, har hylla på badet full... Favoritten er Clean & Clear - Cleansing Tonic

6. 3 mascara'er - favoritten er Kanebo 38C

Har aldri sett på meg selv som veldig materialistisk, men kanskje jeg må revurdere mitt syn på meg selv etter å ha sett hva jeg har av "velvære"-produkter.... :oops:

hei lurer på hvor kan man få kjøpt clean and clear produkter.

Skrevet
hei lurer på hvor kan man få kjøpt clean and clear produkter.

Spørs om du får svar.. tråden er 7 år gammel!

Skrevet (endret)

Tre. To vanlige (i bringebærrødt og en rosanyanse), og et etui. Etuiet er kanskje favoritten, til tross for at det er noe billig fra HMs eget merke. Fargen (burgunderrødaktig) er fin til meg, og holdbarheten er faktisk ikke så verst.

Tre etuier (i ulike brune, beige, gullfargede og lyse nyanser) og tre løse skygger. Kvintetten fra Dior i lett skimrende, kalde jordfarger er nok favoritten.

Seks (i ulike røde, lyserosa og plommefargede nyanser). De aller fleste fra HM. Fordi de er billige, og fordi de dyrere merkene jeg har forsøkt ikke har hatt bedre holdbarhet.

Tre (mousse, krøllekrem og hårspray). Krøllekremen fra L'Oréal er favoritten, fordi den definerer krøllene samtidig som den ikke gjør håret stivt og rart.

Jeg har det jeg bruker fast, nemlig ansiktsrens, fuktighetskrem og ansiktsmaske fra Decléor, og serum og peeling fra MD Formulations.

To. Favoritten er Diorshow, som gir et naturlig resultat og er lett å fjerne. Jeg har en annen, billigere jeg ikke husker navnet på, som gir lengre vipper, som jeg bruker til fest. Jeg syns den blir litt unaturlig til hverdags, fordi vippene blir litt stivere.

Endret av Vera Vinge
Gjest Gjest_Tussa_*
Skrevet

Ingen, men har en hel drøss med lipglosser/leppepomader.

7-8. Alt fra Dior til H&M

ca 10 vil jeg tro. Grå, rød, lilla, bronse ++ Og en del blanke farger.

Har ikke peiling, 20 kanskje (ikke forskjellige produkter da). Til vanlig bruker jeg bare varmebeskyttelse, avogtil hårpasta/voks og hårspray.

Tre jeg bruker. Rens (Jan Marini), fuktighet (Jan Marini), enzympeeling (husker ikke merket, fra hudpleiesalong). Til kroppen bruker jeg body butter fra Body Shop.

En, DiorShow.

Skrevet

To stykker

Tre gamle som jeg ikke bruker.

Fem. Tre Lancome, en Guerlain, en Dior.

Tre, men bruker ingen av dem.

Sju.

To.

Leppestift, hår og øyenskygge, ingen favoritt. Neglelakkfavoritt er Lancome sin nr 102. Maskarafavoritt er Clinique sin som er sånn som går av med lunket vann. Hudfavoritt er vel Dermalogica special cleansing gel hvis jeg MÅ velge en.

Skrevet (endret)

Har to-tre lip glosser, men ingen leppestifter.

Et par stykker, brukes aldri.

Ingen, hater neglelakk, kan ikke fordra det.

Shampo, balsam, spraybalsam, ellers ingenting annet.

Et par hudkremer og body lotion.

To stykker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Etter å ha lest svarene deres har nå funnet ut at jeg er svært kjedelig i sminkeveien! :sminkedokke:

Ingen, bruker bare lipgloss, eller vanlig lipsyl.

Hm.. 2 tror jeg. Eller 3?

Ingen, jeg bruker aldri neglelakk.

3 tror jeg. For det meste hårspray (som jeg ikke bruker).

5. Er av og til plaget med tørr hud, så de fleste er for det.

Har 2, for tiden bruker jeg MaxFactor False Lash Effect.

Endret av Rinoa86
Skrevet

Har en sånn dobbel (husker ikke navnet) fra L´Oreal som jeg aldri bruker. Går helst i lipgloss (en sjelden gang) og lypsyl.

Sikkert rundt 10... Men de blir sjelden brukt :sjenert: Favoritten er en blå fra The Body Shop.

10, tror jeg. Har ikke noen favoritt, men bruker ofe en lys rosa fra Max Factor.

Har et par sjampoer og sikkert 5 balsamer, saltvannsspray fra H&M og en slags paste/voks fra Fudge. Har ikke noen favoritter her, alle produktene er helt greie.

3 ansiktskremer (bruker bare den ene), 1 renseprodukt fra Ole Henriksen (bruker den kun i dusjen for å bruke den opp :gjeiper: ), tonic fra Ole Henriksen (bruker den etter dusj) og et par ansiktsmasker fra Nivea. Liker veldig godt ansiktsmaskene, resten av produktene er helt greie, men absolutt ikke noen nødvendighet :)

1: Max Factor Masterpiece Max. Kjempeførnøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...