Gå til innhold

Kan NAV heller komme til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saksbehandler, altså. 

Fikk ikke utbetaling forrige mnd da de trenger noen flere dokumenter fra meg. Jeg fikk aldri levert de, da jeg ble innlagt på sykehus noen dager før møtet. Jeg er fortsatt dårlig etter operasjonen. I sånne tilfeller, kan saksbeh. dra hjem til vedkommende da, så h*n får papirene og jeg kan signere de her? Er jo en grunn til jeg er sykmeldt, og med nylig operasjon nå og så sterke smertestillende så makter jeg ikke hverken reiseveien eller å sitte der. Men jeg kan ikke vente til jeg blir bra igjen heller.

Noen som vet?

Anonymkode: 2fe6f...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du ingen som kan hjelpe deg?

Skrevet
Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev:

Kjenner du ingen som kan hjelpe deg?

Jo, men problemet er at jeg må signere disse papirene. Og de som må signeres ligger på deres kontor, og de får de ikke levere ut til andre enn meg.

- Selv om jeg har sagt til dem over tlf at de har lov fra meg å gi dem til foreks. samboeren min... Helt utrolig hvor komplisert de skal gjøre det. Trodde jeg skulle klare å presse meg dit i dag, men med morfin i kroppen så foretrekker jeg heller å gå i dørken. 

Skrevet

Jeg fikk ha møte med saksbehandler i hjemmet fordi jeg er for syk til å reise ut. Spør :)

Anonymkode: 9bead...3d7

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ha møte med saksbehandler i hjemmet fordi jeg er for syk til å reise ut. Spør :)

Supert, da håper jeg på det! Tusen takk, da ringer jeg ned i morgen :) Måtte bare forsikre meg litt, redd det skulle være et såpass utenkelig spørsmål at det bare ble dumt å i det hele spørre, hehe.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Supert, da håper jeg på det! Tusen takk, da ringer jeg ned i morgen :) Måtte bare forsikre meg litt, redd det skulle være et såpass utenkelig spørsmål at det bare ble dumt å i det hele spørre, hehe.

Håper det ordner seg :)

Skrevet

Har også hatt saksbehandler på møte hjemme, da jeg var veldig, veldig syk og ikke ville hatt noen annen mulighet. Så det er altså mulig :) Jeg tenkte ikke på det selv, at det kanskje gikk an, og var veldig fortvila, var saksbehandler selv som foreslo det, heldigvis. 

Anonymkode: dce1e...610

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det ordner seg :)

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også hatt saksbehandler på møte hjemme, da jeg var veldig, veldig syk og ikke ville hatt noen annen mulighet. Så det er altså mulig :) Jeg tenkte ikke på det selv, at det kanskje gikk an, og var veldig fortvila, var saksbehandler selv som foreslo det, heldigvis. 

Anonymkode: dce1e...610

Tusen takk, og takk for at dere delte :) Føles bra å ringe inn i morgen da. Takk!

Skrevet

Jeg er veileder i NAV, og vi er absolutt åpne for å komme hjem til deg! Det eneste vi har som regel er å ikke dra hjem til ukjente brukere alene, første gangen vi skal møte vedkommende. Dette sier jeg ikke for å antyde at veilederen din har noe å frykte altså, så det er sagt.

Lykke til med saken din!

Anonymkode: a4e20...1fd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men problemet er at jeg må signere disse papirene. Og de som må signeres ligger på deres kontor, og de får de ikke levere ut til andre enn meg.

- Selv om jeg har sagt til dem over tlf at de har lov fra meg å gi dem til foreks. samboeren min... Helt utrolig hvor komplisert de skal gjøre det. Trodde jeg skulle klare å presse meg dit i dag, men med morfin i kroppen så foretrekker jeg heller å gå i dørken.  

Forresten så bør du fylle ut en "generell fullmakt" (eget skjema, søk på nav.no) slik at kjæresten din kan ordne slike praktiske ting til deg på nav. At vi ikke leverer ut opplysninger uten skriftlig fullmakt er et veldig viktig prinsipp, vi har ikke lov på grunn av flere ulike lovverk og generelt gode grunner, men jeg forstår at det oppleves tungvint noen ganger.

Anonymkode: a4e20...1fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...