AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Er kyllingkjøttdeig sunt egentlig? Jeg holder på å skal gå ned i vekt og har til nå spist mye karbonadekjøttdeig. Er så lei og vil derfor prøve kyllingkjøttdeig? Men er det sunt? Anonymkode: 7e736...749
Brunhilde Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Hva legger du i sunt? Du må nesten sammenligne kalori- og fettinnhold i hhv karbonade- og kyllingkjøttdeig og velge ut fra det. Kyllingskjøttdeig er ganske smakløst, så du må krydre godt hvis du velger å bruke den.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 4 minutter siden, Brunhilde skrev: Hva legger du i sunt? Du må nesten sammenligne kalori- og fettinnhold i hhv karbonade- og kyllingkjøttdeig og velge ut fra det. Kyllingskjøttdeig er ganske smakløst, så du må krydre godt hvis du velger å bruke den. Ja, var egentlig bare fordi eg har kyllingkjøttdeig hjemme nå, men ikke karbonadedeig så får ikke sammenlignet🙈 men ser jo for meg at kyllingkjøttdeig er magert? Har hermetiske tomtater og gullerøtter som tilbehør😂 Anonymkode: 7e736...749
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Som du kan, er det lite forskjell på kyllingkjøttdeig og karbonadekjøttdeig. Personlig foretrekker jeg kyllingen da jeg synes karbonadekjøttdeigen er tyngre å fordøye. Anonymkode: 06fdc...9d8
Oslogs Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Kjøttdeig kan ofte ha ymse "muk" i seg, så næringsinnholdet kan dessverre avvike fra pakke til pakke/fra batch til batch. KJøp heller kyllingbryst og skjær den i biter. Smaker mer, mer saftig og kan brukes til akkurat det samme. Men husk at det ofte ikke er fettet i det forskjellige kjøttet som utgjør den største forskjellen. Hos oss - uavhengig av fett-tankegangen, ofte erstatter 1/3-1/2 av kjøttdeigen med raspede gulrøtter. Stek det sammen og smaksett. En "vanlig" lasagne får da altså 250g gulrøtter og 250g kjøttdeig istedet for 500g kjøttdeig. Disse gulrøttene kan også erstattes med alt fra kikerter, brokkoli, mais og linser om du vil Verd å prøve!
Hedy Lamarr Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Muk er bare tillatt i kjøttprodukter som varmebehandles av produsenten før de selges. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå