Gå til innhold

Finnes det NOE som hjelper mot skikkelig oljete hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå snakker jeg ikke om litt glans på nesa, jeg snakker klissete i HELE ansiktet, må pudre ca hver time hvis ikke ser det ut som jeg har smørt inn huden i olje, når jeg gir folk klem klistrer kinnet mitt seg til kinnet dems, sminken ser stygg ut halvtime etter jeg har påført den osv. Jeg blir like oljete uavhengig om jeg har på sminke eller ikke, uansett hvor flink jeg er til å rense osv; det er bare sånn huden min er og har vært sånn siden jeg var 14. Hudlegen sier at det ikke finnes noe som hjelper merkverdig mot oljete hud.. har likevel prøvd en del kremer/primere/ matt sminke osv, huden min er så oljete at det er ingenting jeg har prøvd som har hjulpet noe særlig. For øyeblikket går jeg på isotetrinoin kur mot kviser, har bare gått en mnd så det har ikke hjulpet mot kvisene ennå, men huden min er helt olje fri nå, og det er som et nytt liv! Jeg trenger ikke pudre hundre ganger om dagen, sminken ser kjempefin ut fra morgen til kveld og jeg er ikke klissete og ekkel i ansiktet. Det som bekymrer meg er at når jeg slutter på kuren så vet jeg at oljen kommer tilbake, og nå som jeg har fått en smak på hvordan det er å være olje fri så hadde det vært fantastisk om jeg hadde funnet noe produkter som jeg kan bruke når jeg blir oljete igjen, så jeg ikke må gå tilbake til så oljete som jeg var.. er det noen som vet om noe som VIRKELIG hjelper? Kremer? Piller? Hva som helst?  Hilsen jente 21

Anonymkode: 93bf3...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som funket for meg var såpe med acetylsalicylsyre og å ta på fuktighetskrem mens huden fortsatt var fuktig etter å ha vært i dusjen. Tørket deretter ansiktet etter 5 minutter.

Mulig det finnes andre fancy kremer og slikt nå. Dette var over 15 år siden.

Anonymkode: 1ad99...83e

Skrevet

Nok fukt hjalp meg enormt. Mattende produkter gjorde alt verre. 

Serum og fet krem om natten. En dagkrem med god fukt. Foundation med fukt. Presset settingpudder inn i huden, og brukte blotting-paper gjennom dagen. La aldri på mer pudder, da ble huden enda verre, og så kakete ut. 

Anonymkode: d525f...b73

• Liker 1
Skrevet

For meg hjalp det å kutte alle animalske produkter. Om det ikke er noe du vil har jeg også hørt at det hjelper veldig å kutte meieriprodukter, men det tok ikke alt for min del. 

Skrevet

For meg hjalp det å innføre olje og mer fukt i hudpleien min. Mattende produkter og sminke gjorde at huden min overproduserte mer olje for å kompensere. Prøv å smøre deg med feks Rosehip seed olje på kvelden, og en mer fuktighetsgivende krem, samt fuktmaske i ny og ne. Helt oljefri vil jeg aldri bli, men det har forbedret seg betraktelig såpass at jeg kan gå 4-5 timer uten å blotte. 

Anonymkode: 6daa5...afb

• Liker 1
Skrevet

Tetralysal hjalp veldig for meg ❤️

Anonymkode: f0de2...288

Gjest Krampus
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

samme her

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det antibiotika piller? Tviler på at jeg får det etter å ha gått på isotetrinoin ... -ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøves! Liker at den var så billig også, hvor ofte burde jeg bruke den? -ts

Jeg brukte den først 3 ganger i uka fordi jeg tenkte at min feite hud sikkert kom til å knuse den maska, det gikk ikke bra, våkna en dag med så tørr og stram hud at jeg for første gang på flere år måtte ha fuktighetskrem! Prøv deg frem med 1 gang, så etter noen dager kan du prøve en gang til feks. Jeg hadde den på 30 min om gangen, det hjalp ekstra på. Jeg liker og at den minimerer porer. Nå bruker jeg den ca på mandager og torsdager, er av og til bare 1 gang i uka. 

Anonymkode: d8628...7b6

Skrevet

-Ikke bruke sterke produkter,  men milde gjerne for sensitiv hud.

- Kutte ut melkeprodukter

- Gi huden godt med fukt men vannbasert krem ikke olje og fettbasert. 

Det var mest avgjørende for meg! Så i tillegg:

- Salisylsyre/BHA to ganger i uken, Stridex acne pads for eksempel. 

- Glycolsyre/AHA en gang i uken, for eksempel Cosrx Anti Acne Pads. 

- Toner med witch hazel i hjelper også men den må være uten alkohol som for eksempel Thayers witch hazel toner. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte den først 3 ganger i uka fordi jeg tenkte at min feite hud sikkert kom til å knuse den maska, det gikk ikke bra, våkna en dag med så tørr og stram hud at jeg for første gang på flere år måtte ha fuktighetskrem! Prøv deg frem med 1 gang, så etter noen dager kan du prøve en gang til feks. Jeg hadde den på 30 min om gangen, det hjalp ekstra på. Jeg liker og at den minimerer porer. Nå bruker jeg den ca på mandager og torsdager, er av og til bare 1 gang i uka. 

Anonymkode: d8628...7b6

Såpass ja, da får jeg vel prøve meg frem litt😄 takk for tips -ts

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:
Hudlegen sier at det ikke finnes noe som hjelper merkverdig mot oljete hud.

Så hva får deg til å tro at du får et fornuftig svar her?

Skrevet
2 minutter siden, Opplyst skrev:

Så hva får deg til å tro at du får et fornuftig svar her?

Jeg har jo allerde fått mange fornuftige svar her som du kanskje ser? Bare Forde hudlegen ikke hadde eller visste om noe som hjalp så betyr ikke det at det ikke finnes noe, ofte er det lurest å høre om andres erfaringer:)) -ts

Skrevet

Jojobaolje. Ja det høres rart ut, men det  fungerte bra for meg. Ikke noen andre produkter. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg hjalp det å innføre olje og mer fukt i hudpleien min. Mattende produkter og sminke gjorde at huden min overproduserte mer olje for å kompensere. Prøv å smøre deg med feks Rosehip seed olje på kvelden, og en mer fuktighetsgivende krem, samt fuktmaske i ny og ne. Helt oljefri vil jeg aldri bli, men det har forbedret seg betraktelig såpass at jeg kan gå 4-5 timer uten å blotte. 

Anonymkode: 6daa5...afb

Dette! 👆

Jeg fikk samme tips, og det er det eneste som faktisk har løst problemet.

Anonymkode: 15d20...b6a

Skrevet
3 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Jojobaolje. Ja det høres rart ut, men det  fungerte bra for meg. Ikke noen andre produkter. 

Hvordan brukte du dette? Smørte på om kvelden? -ts

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan brukte du dette? Smørte på om kvelden? -ts

Ren jojobaolje. Brukte (bruker) som dagkrem og nattkrem. For å rense huden: smør på og vask med klut og vann.

Skrevet
På 8.10.2018 den 23.09, Merricat skrev:

samme her

Hva er fete

Anonymkode: 5cdc9...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...