AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Økonomien hvis jeg gifter meg med en uføretrygdet mann.Begge er unge uføre med minstesats. Jeg har et barn med en annen mannvil jeg miste alle ytelser jeg har ekstra for barn.Nå har jeg forsørgertillegg .vil jeg miste det? Anonymkode: e0e7e...814
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: nav.no Anonymkode: 7bedb...6dd Finner ikke svaret der.. Anonymkode: e0e7e...814 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Det avhenger av om KrF fortsetter å støtte bompenge-Siv og venninnene hennes, eller om han går over til å støtte de gode kameratene. I sistnevnte fall så vil dere få litt bedre økonomi. I førstnevnte fall vil du få en dårligere økonomi, samme hva. Anonymkode: fdd4f...1aa 2
Antoinette Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Økonomien hvis jeg gifter meg med en uføretrygdet mann.Begge er unge uføre med minstesats. Jeg har et barn med en annen mannvil jeg miste alle ytelser jeg har ekstra for barn.Nå har jeg forsørgertillegg .vil jeg miste det? Anonymkode: e0e7e...814 Dette tar du opp med nav, IKKE KG. 1
Antoinette Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finner ikke svaret der.. Anonymkode: e0e7e...814 Joda, det gjør du. 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Finner ikke svaret der.. Anonymkode: e0e7e...814 Men da ringer du NAV 22 22 55 55 Anonymkode: 7bedb...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Økonomien hvis jeg gifter meg med en uføretrygdet mann.Begge er unge uføre med minstesats. Jeg har et barn med en annen mannvil jeg miste alle ytelser jeg har ekstra for barn.Nå har jeg forsørgertillegg .vil jeg miste det? Anonymkode: e0e7e...814 Du får ikke noe sikkert svar her. Ta kontakt med NAV skriftlig, så får du svar svart på hvitt (godt å ha som dokumentasjon) Anonymkode: 2f1ed...a1e 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #9 Skrevet 8. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Økonomien hvis jeg gifter meg med en uføretrygdet mann.Begge er unge uføre med minstesats. Jeg har et barn med en annen mannvil jeg miste alle ytelser jeg har ekstra for barn.Nå har jeg forsørgertillegg .vil jeg miste det? Anonymkode: e0e7e...814 Kanskje ts skal lese litt i denne tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/1224545-juridiske-lovbrudd/ før hun følger denne anbefalingen 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da ringer du NAV 22 22 55 55 Anonymkode: 7bedb...6dd Anonymkode: 7047c...e44 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #10 Skrevet 8. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje ts skal lese litt i denne tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/1224545-juridiske-lovbrudd/ før hun følger denne anbefalingen Jeg orker ikke lese trden, hva er poenget ditt? Anonymkode: 7bedb...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #11 Skrevet 8. oktober 2018 Det må da være lov for TS å spørre om noe her uten å få så mange sure svar tilbake. Jeg skulle gjerne hjulpet deg TS, men dessverre så vet jeg ingenting om dette. Anonymkode: 2ea28...23c 10
Angelheart2 Skrevet 8. oktober 2018 #12 Skrevet 8. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da ringer du NAV 22 22 55 55 Anonymkode: 7bedb...6dd Da treffer du ikke NAV, i alle fall.... Ring gjerne NAV på 55 55 33 33, så får du svar. Generelt kan jeg si at det er en minstesats som enslig og en annen som samboer/gift, så om dere i dag begge har minstesats som enslig vil dere miste det tillegget dere har. Som enslig forsørger har du sikkert en ekstra barnetrygd og den mister du etter 12 mnd som samboer/gift. Om du har overgangsstønad mister du den med en gang du flytter sammen med en annen. Bidrag blir ikke berørt. På den positive siden så får du en å dele alle utgifter med, så totalen blir nok i pluss, tenker jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #13 Skrevet 8. oktober 2018 1 minutt siden, Angelheart2 said: Da treffer du ikke NAV, i alle fall.... Ring gjerne NAV på 55 55 33 33, så får du svar. TS er sikkert ikke lysten på at NAV skal vite at hun er en trygdesnylter. Anonymkode: 7bedb...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #14 Skrevet 8. oktober 2018 5 minutter siden, Angelheart2 skrev: Da treffer du ikke NAV, i alle fall.... Ring gjerne NAV på 55 55 33 33, så får du svar. Generelt kan jeg si at det er en minstesats som enslig og en annen som samboer/gift, så om dere i dag begge har minstesats som enslig vil dere miste det tillegget dere har. Som enslig forsørger har du sikkert en ekstra barnetrygd og den mister du etter 12 mnd som samboer/gift. Om du har overgangsstønad mister du den med en gang du flytter sammen med en annen. Bidrag blir ikke berørt. På den positive siden så får du en å dele alle utgifter med, så totalen blir nok i pluss, tenker jeg. Så fint å se at noen tar seg tid til å svare TS på en grei og hyggelig måte. Anonymkode: 2ea28...23c 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #15 Skrevet 8. oktober 2018 TS kan jo ha fått uføretrygd ETTER at hun fikk barn. TS; logg inn på min side NAV og send dem en melding der. Da får du et greit svar. Selv gikk jeg ikke ned i trygd da jeg giftet meg. Men er usikker på hvordan det er med ung ufør. Barnetillegg skal du ha uansett. Anonymkode: cd8b0...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #16 Skrevet 8. oktober 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finner ikke svaret der.. Anonymkode: e0e7e...814 Jeg lurer litt på hvordan dette er med deg? Du vil gifte deg med en annen uføretrygdet, og ikke noe galt i det. På meg kan det virke litt som trygden din er viktigere enn mannen du vil gifte deg med. Det kanskje virke litt søkt det du skriver, spesielt når du starter et sitat med "Hva f..." Skurrer litt synes jeg. Anonymkode: 28fe1...0a8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #17 Skrevet 8. oktober 2018 TS: Jeg fant dette på NAV: Familiens samlede inntekt påvirker barnetillegget Barnetillegget er behovsprøvd. Det vil si at hvis den samlede inntekten i familien overstiger et visst beløp, blir størrelsen på barnetillegget redusert eller faller helt bort. Anonymkode: 2ea28...23c 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #18 Skrevet 8. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på hvordan dette er med deg? Du vil gifte deg med en annen uføretrygdet, og ikke noe galt i det. På meg kan det virke litt som trygden din er viktigere enn mannen du vil gifte deg med. Det kanskje virke litt søkt det du skriver, spesielt når du starter et sitat med "Hva f..." Skurrer litt synes jeg. Anonymkode: 28fe1...0a8 Det er overhodet ikke rart at hun vil sjekke opp litt. Man har ikke mye ekstra som ufør og hvis man skal miste enda mer fordi man gifter seg så burde man være helt klar over det. Anonymkode: cd8b0...c9b 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #19 Skrevet 8. oktober 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på hvordan dette er med deg? Du vil gifte deg med en annen uføretrygdet, og ikke noe galt i det. På meg kan det virke litt som trygden din er viktigere enn mannen du vil gifte deg med. Det kanskje virke litt søkt det du skriver, spesielt når du starter et sitat med "Hva f..." Skurrer litt synes jeg. Anonymkode: 28fe1...0a8 Hvor gjør ts det? Anonymkode: 2f1ed...a1e 4
Stueloff Skrevet 8. oktober 2018 #20 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, ts, men jeg vil bare si at jeg syns det er fryktelig synd hvordan du blir mistenkeliggjort i tråden. Og det viser bare hvilke holdninger alt for mange har til oss uføre. Vi blir ikke frisk av at noen sier vi skal skjerpe oss, og det at man har et liv betyr ikke at man er i stand til å jobbe. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå