Gjest Biker Skrevet 19. mars 2005 #1 Skrevet 19. mars 2005 Hvordan klarer dere å spise så sunt? Hva "driver" dere? Jeg prøver, men med alle de godsakene som er ute og går så klarer jeg det ikke :oops: Noen som har noen råd? Har prøvd å bare bestemme meg for det, og holde det, men jeg holdt det i to dager bare.
Sienna Skrevet 19. mars 2005 #2 Skrevet 19. mars 2005 Etter en tid opplever nok de fleste at de føler seg så myye bedre med sunn mat. Jeg lever sunt til vanlig, og det øker velværet mitt både fysisk og mentalt. Både kropp og hjerne fungerer bedre. Jeg skeier selvsagt ut, men etter f.eks en helg med utskeielser føler jeg meg elendig, og det føles som en lettelse å spise sunt igjen. Det handler vel først og fremst om å komme seg over "kneika". Det tar tid å etablere nye vaner.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2005 #3 Skrevet 19. mars 2005 Skriver under på det Sienna sier, jeg! Etterhvert utvikler man dessuten en viss sans for hva som er bra å stappe i kroppen, og unngår de verste fellene (ekle tilsetningsstoffer, blottet for næringsstoffer, vitaminer/mineraler, mettet fett, osvosv), rett og slett fordi det ikke føles bra å spise dritt når det finnes sunne alternativer som er like gode. Personlig har jeg i tillegg veldig liten sans for søtsaker, og det hjelper også på (selv om jeg er stor fan av alle slags oster, som kanskje ikke er det sunneste du kan spise). Men som de sier: gammel vane vond å vende. Allikevel er det ikke sååå vanskelig å legge seg til nye vaner
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #4 Skrevet 19. mars 2005 Jeg styrer kostholdet i butikken. Jeg kjøper aldri chips, sjokolade eller annen usunn mat for å ha liggende i tilfelle - da blir det som regel spist med en gang. Hvis du bare kjøper sunn mat, ender du opp med å ha bare sunn mat hjemme og da har du ikke noe valg.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2005 #5 Skrevet 19. mars 2005 Det er greit å måtte ha en terskel å krysse for å få tak i snop; hvis du må dra på kiosken for å kjøpe det, tenker du deg kanskje om flere ganger? Hvis lysten fortsatt er der, er det bare å traske avsted
aline Skrevet 19. mars 2005 #6 Skrevet 19. mars 2005 joda Hix, 7eleven er alltid åpent vettu... :oops: jeg er som trådstarter, eier ikke disiplin når det gjelder visse ting. spiser skrekkelig lite usunn mat, men sjokolade derimot.... er min største svakhet. :-? lar jeg være å kjøpe, så har jeg plutselig glemt noe annet også, som jeg bare MÅ ha... så jeg må jo på butikken... og da kan jeg jo bare ta med en liiiiiten en.... og når jeg likevel skjeier ut.... ja da kan jeg jo like greit gjøre det skikkelig... :oops:
Sienna Skrevet 19. mars 2005 #7 Skrevet 19. mars 2005 Det er greit å måtte ha en terskel å krysse for å få tak i snop; hvis du må dra på kiosken for å kjøpe det, tenker du deg kanskje om flere ganger? Hvis lysten fortsatt er der, er det bare å traske avsted Jepp. Og trimminga veier opp for snopet.
Gjest Mito24 Skrevet 19. mars 2005 #8 Skrevet 19. mars 2005 Viljestyrke. Det er også motiverende å få anerkjennelse for en veltrent og slank kropp.
glaciera Skrevet 19. mars 2005 #9 Skrevet 19. mars 2005 Viljestyrke er det eneste bombesikre trikset for å legge deg til nye vaner. Når de er på plass føles det lett å gå forbi snacks og snop. Og når vanen er god spiller det ingen rolle om du spiser godt en gang iblandt. Når du blir vant med sunt kosthold og får "snopgiften" ut av kroppen forsvinner lysten også.
Sienna Skrevet 19. mars 2005 #10 Skrevet 19. mars 2005 og når jeg likevel skjeier ut.... ja da kan jeg jo like greit gjøre det skikkelig... :oops: Der satte du fingeren på fiende nr. en for et sunt liv, og den fellen de aller fleste går i! Man må få bukt med tankegangen "nå har jeg jo spist en sjokolade, da kan jeg like gjerne spise en til, og kjøpe med en grandiosa også". Man kan godt sprekke uten å ødelegge alt, bare man sprekker med måte!
~sikka~ Skrevet 19. mars 2005 #11 Skrevet 19. mars 2005 Jeg synes det hjelper å ha snacks stående framme. Og da mener jeg snacks i form av f.eks frukt eller grønnsaker i biter. Eller nøtter, rosiner, peanøtter uten salt o.l.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mars 2005 #12 Skrevet 19. mars 2005 Prøv å handle en eller to ganger i uka. Har man ikke godteri i huset, så spiser man ikke godteri heller. Sparer en del penger også. Finn sunne snacks. Gulrøtter, te, frukt etc.
Mathias Skrevet 14. mai 2005 #13 Skrevet 14. mai 2005 Mn blir rett og slett uvel av å spise fett og slikt når man ikke er vant ti det ja
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2005 #14 Skrevet 14. mai 2005 Hvordan får man viljestyrke da? (sa Rosin med munnen full av snop)
Mathias Skrevet 14. mai 2005 #15 Skrevet 14. mai 2005 Hvordan får man viljestyrke da? (sa Rosin med munnen full av snop)når man vet hvorfor man vil
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2005 #16 Skrevet 14. mai 2005 når man vet hvorfor man vil Hvorfor vinner "jeg har lyst på godteri" over "jeg vil bli slank og fin" da?
Mathias Skrevet 14. mai 2005 #17 Skrevet 14. mai 2005 Hvorfor vinner "jeg har lyst på godteri" over "jeg vil bli slank og fin" da?fordi du ikke ikke vet hvor farlig godteri er for kroppen din
Sienna Skrevet 14. mai 2005 #18 Skrevet 14. mai 2005 Hvordan får man viljestyrke da? (sa Rosin med munnen full av snop) Du måler fordelene og ulempene med å leve feil mot hverandre. Hvis du rett og slett ikke er misfornøyd nok med livsstilen din til at du gidder å endre på den har du ikke motivasjon nok.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2005 #19 Skrevet 14. mai 2005 fordi du ikke ikke vet hvor farlig godteri er for kroppen din "Godteri er farlig" taper mot "goderi er så godt", dessverre. Hvis du rett og slett ikke er misfornøyd nok med livsstilen din til at du gidder å endre på den har du ikke motivasjon nok. Jeg vet jo at jeg ikke har motivasjon nok, det er jo det som er problemet. (trøstespiser litt mer godis)
Sienna Skrevet 14. mai 2005 #20 Skrevet 14. mai 2005 Rosin: Hva er grunnen til at du vil leve sunnere? Er det helse, vekt, hud- hva er hovedmotivasjonen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå