Gå til innhold

Jakke til 15 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så min sønn på 15-år har lyst på en jakke til 10 000kr altså parajumper. Så jeg lurte på om jeg burde kjøpe denne jakken til han siden alle de andre har det

Anonymkode: 2c2f1...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. alle har ikke parajumper

2. man kjøper kun en jakke til 10 000 om man har overskuddslikviditet og fulle bufferkonto. Hvis det betyr dårligere kosthold, at familieferien droppes eller at man ikke har råd til tannlegetimer til de voksne, så sier det seg selv at man ikke har råd til det. 

Anonymkode: c5290...df7

Skrevet (endret)

Min datter på 17 fikk sin parajumper da hun var 16 så lurte på om jeg burde vente et år til og la han gå med den samme svea jakken som i fjor 

Endret av Mari1126
Skrevet

Selvfølgelig, og du bør kjøpe han leilighet, og bil, og betale lappen og ett års reise jorden rundt, "for alle andre gjør det". 
Hvilken økonomi dere har er ubetydelig, for det er viktigere å følge etter alle andre. 

Eller du kan lære han om selvstendighet og økonomi, og at det faktisk ikke er sånn at man kan få alt alle andre har bare fordi man har lyst på det. 

Skrevet
43 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Selvfølgelig, og du bør kjøpe han leilighet, og bil, og betale lappen og ett års reise jorden rundt, "for alle andre gjør det". 
Hvilken økonomi dere har er ubetydelig, for det er viktigere å følge etter alle andre. 

Eller du kan lære han om selvstendighet og økonomi, og at det faktisk ikke er sånn at man kan få alt alle andre har bare fordi man har lyst på det. 

Bil, lappen og hus ( ikke leilighet) er allerde planlagt ;)

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Alle har ikke den jakka, har faktisk ikke sett noen med den. Og en jakke til 10.000 er bare idiotisk å kjøpe.

Skrevet
Akkurat nå, Zemira skrev:

Alle har ikke den jakka, har faktisk ikke sett noen med den. Og en jakke til 10.000 er bare idiotisk å kjøpe.

eee, vet ikke helt hvor du bor, men må vell sikkert være langt ute av byen fordi her i byen så bruker alle dyre jakker som parajumper eller canda goose

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Bil, lappen og hus ( ikke leilighet) er allerde planlagt ;)

Om du mener det er fornuftig å lære dem at dem får alt dem vil uten å betale selv, og at det er greit å bruke 10 000 på jakker hvert år, så er det jo helt greit. 
Jeg personlig er glad jeg heller lærte selvstendighet og økonomisk forståelse fra mine foreldre. Men for all del, vi har ulike preferanser på oppdragelse og prioriteringer i livet. 

Skrevet

En jakke til 10 000 kr er tull. Det handler ikke engang om at jakka er fin - det handler bare om status. 

Dessuten tror jeg denne tråden er et rævva forsøk på trolling. 

Hvis denne gutten vil være trendy vil han ikke ha Parajumper uansett. 

Skrevet

Parajumper er vel veldig...eh - ut

Tror ikke ungdommer kjøper det nytt nå liksom. Men de som allerede har, bruker sikkert sine - forståelig nok. Så nei, du burde ikke kjøpe det til han. 

Mange fine alternativer her: https://www.boozt.com/no/no/menn/jakker/parkaser

Anonymkode: d3d2d...208

Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

En jakke til 10 000 kr er tull. Det handler ikke engang om at jakka er fin - det handler bare om status. 

Dessuten tror jeg denne tråden er et rævva forsøk på trolling. 

Hvis denne gutten vil være trendy vil han ikke ha Parajumper uansett. 

Noe en som ikke har penger ville sagt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...