Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega på jobb som har styrt litt selv, og som har fått klager på seg tidligere. Og nå som har sagt opp sin arbeidsplass, men nå kommer alt dritten på meg. 

Nå i forrige uke så fikk jeg en mail der jeg ble spurt om jeg kunne bistå med en arbeidsoppgave h*n har fått. Samtidig ser jeg at kollega ikke er på jobb, men er i byen med barnet sitt i arbeidstiden. (Hjemmekontor...) (Dette er noe som skjer veldig ofte, at h*n er hjemme) 
For at jeg skal kunne gjøre denne oppgaven så må jeg reise 1,5t. 
Dette er også en oppgave som haster veldig. Og jeg har ikke muligheten til å reise ifra arbeidsplassen min da jeg er fastlåst i arbeidsoppgaver som må utføres hver dag. 
Det skal også sies at dette ikke er første gangen h*n dytter alt av arbeid over på meg. 

Er det rett av meg å varsle sjefen? 
Kollegaen har jo sagt opp stillingen og vil være borte om ikke så alt for lenge, men dette er ikke noe god motivasjon for min del. 

Anonymkode: 88fe2...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart.
Si ifra, vis meldinger omså. Du skal ikke gjøre arbeide til noen, omså det er bestevennen din. Dere er betalt for å gjøre deres egne oppgaver. Skal han få betalt for ditt arbeid? Uhørt. 😕 
Klart man kan hjelpe en kollega i blant, men hun høres ut som hun utnytter deg.
Ikke vær godsnill og si ifra til sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...