AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg var på tur i et for meg nytt turområde i går med hunden min. Min hund er en stor malamuteblanding som ikke er overlykkelig ved møte med andre hunder. Jeg har fått hjelp av atferdsterapeuter og jobber med passeringstrening hver eneste tur. Egentlig så har det funket veldig bra, og 9/10 passeringer foregår uten utagering. På tur i går hørte jeg det kom mennesker, min hund varslet med et boff (gjør ofte det) og da så jeg at de andre menneskene hadde hund. Jeg gikk ut i grøften(var en grusvei) og hører menneskene roper på hunden, mens den er løs og kommer full fart mot oss. Jeg rakk ikke å tenke meg om før hunden var ved oss. Jeg holdt i båndet løst og så min hund og den andre hilse stivt. Jeg visste at det snart kom til å smelle, fordi jeg kjenner hunden min. Etter litt usikker stiv hilsing begynner den andre hunden å virre rundt og skal hoppe på meg. Da "smeller" det. Min utagerer/glefser og forsøker å ta den andre hunden, kun stoppet av lengden på båndet mitt. Den andre hyler springende vekk, ikke skadet, men sikkert redd. Så kommer hundeeieren og uffer seg og "herregud" og jeg er på bristepunktet. Fordi dette gir hunden min dårlig erfaring med andre hunder, og tar enda lengre tid å trene på. Og jeg sier "at det der kunne gått galt" og prøver å forklare at min kunne ha skadet den andre. Da skjeller hundeieren meg ut, sier det ikke er båndtvang, at det er min feil at jeg har en aggressiv hund og at jeg ikke burde ha hund. Jeg prøver meg med at selv om det ikke er båndtvang så skal hun ha kontroll på hunden sin (noe hun ikke hadde fordi den sprang bort til oss selv om hun ropte), men til ingen nytte. Jeg ble regelrett skjelt ut. Endte opp med at jeg gråt hele resten av turen og vet ikke helt hva jeg skulle gjort annerledes. Jeg kunne jo sluppet min hund, slik at møtet foregikk uten bånd, men hadde sikkert blitt skjelt ut like mye, da han jager vekk alle andre hunder med mye lyd... Skal i alle fall aldri gå der igjen... Ærlig talt aldri møtt noen så frekke. Anonymkode: 3b95d...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Ikke bry deg om dette mennesket. Hun hadde ikke kontroll på hunden sin og burde prise seg lykkelig over at hunden hennes ikke ble skadd (ikke at din hund hadde skadet hunden hennes, det vet jeg jo ikke. Men det finnes mange forskjellige hunder der ute som går fredfullt i bånd sammen med eierene sine som faktisk hadde kunnet skadet hennes hund.). Du gjor det rette og hun hadde ingen rett til å skjelle deg ut. Glem denne episoden og ver stolt av arbeidet du har med din hund. Anonymkode: bd924...91b 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg tror nok du selv skjønner at den andre hundeeieren var urimelig. Kanskje ble hun redd, kanskje var det ikke meninga at hunden hennes skulle springe bort til dere. Hun kjente kanskje også på det at dette kunne gått galt. Men i stedet for å ta det innover seg, tok hun det ut på deg. Brush it off, og gå tur der igjen. Anonymkode: 2bd1b...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg har også blitt skjelt ut av folk som ikke har kontroll på sin egen hund når jeg selv har hunden i bånd. Tror de blir flaue og må ta det ut på den de møter. Pleier å skjelle de ut tilbake. Anonymkode: 367a4...615 2
Drakan Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Hadde jeg møt dama, hadde jeg kjeftet henne ut tilbake. "Hva faen tror du at du skal komme hær å snakke om båndtvang når DU lar den jævla bikja de løpe løs UTEN kontroll! Se til helvete å fang den jævla bikja de før den skader andre eller blir drept av andre hunder." Leg opp en samtale med en god respons, vær så sint du vil. Kunne gått ut over din hund også. Hva om den var aggressiv og angrep? Tror du vil føle deg bedre om du skriver ned hvor ufattelig frek den hunde eieren var.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 Her var det den andre hundeeieren som tabbet seg ut, IKKE du. Skal hunden være løs, så skal man ha stålkontroll ved innkalling. Jeg har selv to hunder. Den ene får lov til å være løs på steder uten båndtvang. Den andre ikke. Det er fordi jeg vet 100% at den ene kommer på innkalling uansett fristelser, mens den andre har selektiv hørsel. Den andre hundeeieren var idioten. Ikke du! Anonymkode: 02616...486 4
Gjest Skrevet 9. oktober 2018 #7 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg møter ofte sånne og kunne ikke blitt mer forbanna! Er huden løs skal man ha 100% kontroll over hunden sin, og min usikre hund har fått tilbakefall fordi noen ikke har kontroll. Men jeg pleier å kjefte tilbake, for min hund er aggresiv pga idioter som ikke har kontroll og jeg har null problem med å si det til dem. Sist holdt de kjeft fordi jeg truet med politiet, for har de ikke kontroll så kan de politianmeldes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå