Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig prøvere, første mnd nå. Og jeg er så spent, skremt, glad og bekymret  på en Håper det sitter, men det blir skummelt også. 

Hvor lenge prøvde dere før det ble barn? 

Anonymkode: 689d6...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 år.

Anonymkode: 8ff32...b47

Skrevet

Oi det er da ikke normalt å prøve så lenge? 

Skrevet

Vi prøve i 3 år, og måtte ha ivf. Men det er ikke normalt å prøve så lenge, nei :) Jeg tror det er flere som prøver lenge her inne på forumet, fordi mange oppsøker forum og likesinnede når de strever med noe. Men opp til ett år er normalt, og det er vanlig at det går i løpet av de første månedene. Lykke til!

Anonymkode: 12bc7...736

Skrevet

3 månader. Det variere veldig. Eg trur det er mange som sliter med fruktbarhet som henger i denna delen av forumet. Mamma og søstera mi brukte 1 år.

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi det er da ikke normalt å prøve så lenge? 

For oss så tok det så lang tid. Selv om alle prøver av begge var fine.. 

Vet det er flere som bruker 2 mnd mens andre bruker opptil 1 år... 

Anonymkode: 8ff32...b47

Skrevet

Ja forstår. Tenkte å skrive litt her bare om min prøvetid. Håper det går fortere enn 1 år. Begynner å få dårlig tid om jeg skal ha 2 før 34 da. 

Skrevet

Med første gikk det 1 mnd og med andre gikk det 1 år. Begge fikk jeg da jeg var godt under 30.

Anonymkode: 5b16b...6ed

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Endelig prøvere, første mnd nå. Og jeg er så spent, skremt, glad og bekymret  på en Håper det sitter, men det blir skummelt også. 

Hvor lenge prøvde dere før det ble barn? 

Første: Vi prøvde ikke, og jeg var 20-22 uker på veg (det er vist nok vanskelig å si når man tar ultralyd så seint) når jeg fant det ut 7. Jan 2011. 9 Mai ble jeg mamma.

Andre: Fra jeg tok ut spiralen, til jeg fikk positivt resultat tok det 6,5 uke.

Tredje: Nå var det 6 uker på torsdag, og ventet mens er på i morgen. Jeg er så nervøs! Jeg irriterer meg over negativt svar på søndagsettermiddag. Men jeg vet også at jeg burde ha tatt den om morgenen. 

Anonymkode: aae7b...38d

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første: Vi prøvde ikke, og jeg var 20-22 uker på veg (det er vist nok vanskelig å si når man tar ultralyd så seint) når jeg fant det ut 7. Jan 2011. 9 Mai ble jeg mamma.

Andre: Fra jeg tok ut spiralen, til jeg fikk positivt resultat tok det 6,5 uke.

Tredje: Nå var det 6 uker på torsdag, og ventet mens er på i morgen. Jeg er så nervøs! Jeg irriterer meg over negativt svar på søndagsettermiddag. Men jeg vet også at jeg burde ha tatt den om morgenen. 

Merket noe tegn til mens enda da? Jeg har EL rundt lørdag i følge teorien. Det blir så spennende å ta tester! 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merket noe tegn til mens enda da? Jeg har EL rundt lørdag i følge teorien. Det blir så spennende å ta tester! 

Nei, ingen tegn til tanta ennå. Og forrige syklus merket jeg det sykt med menssmerter fra en annen verden, og brunlig utflod gode 24 timer før tanta kom. Nå? Ingenting. Det prikker litt under navelen. Men ikke i nærheten av menssmertene jeg bruker å ha! 🙄

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen tegn til tanta ennå. Og forrige syklus merket jeg det sykt med menssmerter fra en annen verden, og brunlig utflod gode 24 timer før tanta kom. Nå? Ingenting. Det prikker litt under navelen. Men ikke i nærheten av menssmertene jeg bruker å ha! 🙄

Håpe, håpe da! 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håpe, håpe da! 

Jaaa, 😄 Det blir spennende å se om den sitter hos deg og! Du får oppdatere oss ;) 👶

Skrevet

9 pp med første, har prøvd 2,5 år nå uten hell med nummer 2. 

Men jeg har endometriose som inntil helt nylig ikke gav meg særlig andre symptomer enn ufrivillig sekundær barnløshet.

Genene mine tilsier at vi i familien gjerne blir gravide ila 2-4 måneder, selv i opptil 40-årene. 

Anonymkode: 9b56f...9dd

Skrevet

Brukte 3-4 måneder på første. Nå prøver vi på nummer 2. Er i PP2 med EL om få dager. Spennende tider, og spennende å følge med på andre som er i samme båt :)

Lykke til! 

Skrevet (endret)

Woho

Endret av Potatopotato
Skrevet

Klaff i 2 pp:)

Anonymkode: 5a7ba...265

Skrevet

Fire prøveperioder :) Men 1. pp på Letrozol, jeg har PCOS så måtte ha litt hjelp.

Skrevet

7 prøveperioder. Begynte å prøve i desember, fikk positiv test i juli.

Skrevet

Vi har prøvd siden august, men dette er første mnd hvor vi virkelig går aktivt inn for det. Jeg tenker at når folk sier hvor lenge de har prøvd så vet man jo ikke om de har hatt sex annenhver dag eller en gang i uken? Eller om de tester for eggløsning og/eller vet når den er selvfølgelig. Det har jo en del å si.

Anonymkode: 49d23...036

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...