Gå til innhold

Er digitalvekt bedre enn skivevekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en digitalvekt som viser ulikt tall hver gang jeg bruker den. Den kan vise opp til 2 kg forskjell selv om jeg står på den fire ganger på rad. En skivevekt viser det samme hver gang. Hva er mest pålitelig: digital- eller skivevekt ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din digitalvekt er i alle fall ikke pålitelig virker det som. Står den støtt, på flatt golv? 

Jeg har ellers ingen formening om hvem som er mest pålitelig på generell basis, men en digitalvekt er mer nøyaktig. Men jeg føler egentlig ikke at jeg har behov for den ekstra nøyaktigheten, siden litt svingninger gjennom dagen og fra dag til dag er helt naturlig uten at det dermed betyr at jeg har gått opp eller ned i vekt. Det som teller for påliteligheten er vel helst om vekten er av god kvalitet eller ikke, ikke om den er digital eller analog. 

Anonymkode: c22b0...062

Skrevet

4 ganger i løpet av 1 minutt,  eller 4 ganger i løpet av en dag? 

Vanligvis er nok digitalvekter bedre, men det kommer helt an på vekta.

Skrevet
39 minutter siden, prt90 skrev:

4 ganger i løpet av 1 minutt,  eller 4 ganger i løpet av en dag? 

Vanligvis er nok digitalvekter bedre, men det kommer helt an på vekta.

4 ganger ila 1 minuttt

Skrevet
55 minutter siden, Bamselita skrev:

Jeg har en digitalvekt som viser ulikt tall hver gang jeg bruker den. Den kan vise opp til 2 kg forskjell selv om jeg står på den fire ganger på rad. En skivevekt viser det samme hver gang. Hva er mest pålitelig: digital- eller skivevekt ? 

Her er det nok noe galt med vekten. Du bør vurdere å skifte den ut. 

En god digital vekt vil være mer nøyaktig enn en mekanisk. Men med den nøyaktigheten det er snakk om her, er det gode nok vekter av begge typer. 

Skrevet
7 timer siden, Bamselita skrev:

4 ganger ila 1 minuttt

Da er den defekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...