Ella Ellefantella Skrevet 8. oktober 2018 #1 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Jeg spør bare fordi jeg ikke har peiling på bransjen. Vi skal ha en superenkel kontrakt skrevet og advokaten vil ha 3000,- før jeg kommer og sier at vi deretter skal finne ut hva det koster. Kan det virkelig koste 10 000,- for å skrive en sånn kontrakt? Jeg tippet på 3000 tilsammen, men ser at det var naivt.... Endret 8. oktober 2018 av Ella Ellefantella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 8. oktober 2018 #2 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du kan kontakte noen flere advokater og spørre dem hva dette vil koste slik at du får et sammenligningsgrunnlag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Ellefantella Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 8. oktober 2018 11 minutter siden, Testosteron skrev: Du kan kontakte noen flere advokater og spørre dem hva dette vil koste slik at du får et sammenligningsgrunnlag Takk, men nå er jeg liksom fanget her, siden vi har avtalt møte og jeg må overfør 3000,- før møtet og betale halvparten ved avlysning... Får vel sikkert bare gjennomføre og ta regningen. Ble litt satt ut bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Del Skrevet 8. oktober 2018 Til sammenligning: Sist jeg var hos advokat (8 år siden) hadde jeg en samtaletime (40 min), en telefonkontakt aksjon, og advokaten gjorde noen undersøkelser i tillegg til å sette seg inn i saken. Totalt brukte han 2 klokketimer på jobben. Pris: 2500 kr (hos etablert og anerkjent advokat) Jeg antar denne jobben ville kostet 3500-4000 kr i dag, og da vil jeg si at 3000 bare for oppmøte høres borti natta ut. Anonymkode: 12ed9...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Del Skrevet 8. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til sammenligning: Sist jeg var hos advokat (8 år siden) hadde jeg en samtaletime (40 min), en telefonkontakt aksjon, og advokaten gjorde noen undersøkelser i tillegg til å sette seg inn i saken. Totalt brukte han 2 klokketimer på jobben. Pris: 2500 kr (hos etablert og anerkjent advokat) Jeg antar denne jobben ville kostet 3500-4000 kr i dag, og da vil jeg si at 3000 bare for oppmøte høres borti natta ut. Anonymkode: 12ed9...aaf Argh, jeg hater autokorrekt!!! Jeg hadde en telefonkonsultasjon, ikke en telefonkontakt aksjon. Anonymkode: 12ed9...aaf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Del Skrevet 8. oktober 2018 8 timer siden, Ella Ellefantella skrev: Jeg spør bare fordi jeg ikke har peiling på bransjen. Vi skal ha en superenkel kontrakt skrevet og advokaten vil ha 3000,- før jeg kommer og sier at vi deretter skal finne ut hva det koster. Kan det virkelig koste 10 000,- for å skrive en sånn kontrakt? Jeg tippet på 3000 tilsammen, men ser at det var naivt.... Advokater har ikke faste priser slik som Rema og Meny. De priser etter medgått tid, vanskelighetsgrad, advokatens erfaring og spesialitet. Advokater med møterett for HR har høyere timepris og priser generelt enn en nyutdannet advokatfullmektig. Samtidig kan advokatfullmektigen bruke lengre tid, som HR advokaten ikke trenger. Så spørsmålet ditt er og har en ukjent x faktor, minst. Anonymkode: 35c73...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Del Skrevet 8. oktober 2018 7 timer siden, Testosteron skrev: Du kan kontakte noen flere advokater og spørre dem hva dette vil koste slik at du får et sammenligningsgrunnlag Ts vil neppe få en fast pris uansett hvor mange han spør, se mitt svar over ang. adv. måte å prise oppdrag på. Anonymkode: 35c73...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 8. oktober 2018 #8 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, Ella Ellefantella skrev: Jeg spør bare fordi jeg ikke har peiling på bransjen. Vi skal ha en superenkel kontrakt skrevet og advokaten vil ha 3000,- før jeg kommer og sier at vi deretter skal finne ut hva det koster. Kan det virkelig koste 10 000,- for å skrive en sånn kontrakt? Jeg tippet på 3000 tilsammen, men ser at det var naivt.... Godtok du det?????????????? Endret 8. oktober 2018 av Jr.Garcon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 8. oktober 2018 #9 Del Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Advokater har ikke faste priser slik som Rema og Meny. De priser etter medgått tid, vanskelighetsgrad, advokatens erfaring og spesialitet. Advokater med møterett for HR har høyere timepris og priser generelt enn en nyutdannet advokatfullmektig. Samtidig kan advokatfullmektigen bruke lengre tid, som HR advokaten ikke trenger. Så spørsmålet ditt er og har en ukjent x faktor, minst. Anonymkode: 35c73...9fb enhver advokat/jurist vet på ca 22 sekunder hvor lang tidsbruken er på EN ENKEL 3 linjers avtale. De fleste har også fastpris på ting som testament, ektepakter og samboeravtale. Det vet jeg av personlig erfaring Det er heller ikke sånn at hvis du ringer en advokat "Hei, jeg lurer på om du setter opp samboeravtaler? " at han da kan svare "Det gjør jeg. Nå skylder du meg 1800 kr og så får vi se hva totalprisen blir , vi møtes imorgen kl 14, hade". Det er "neppe" noe som godtas av advokatforeningen - er i samsvar med god advokatskikk jf. sælar. Endret 8. oktober 2018 av Jr.Garcon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #10 Del Skrevet 8. oktober 2018 Synes ikke det høres så galt ut. Hadde selv ene elektriker her hjemme nylig for å flytte på noen stikkkontakter. Det kom på 16.000 kr. Det meste er dyrt i Norge. Anonymkode: 0890a...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Testosteron Skrevet 8. oktober 2018 #11 Del Skrevet 8. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Argh, jeg hater autokorrekt!!! Jeg hadde en telefonkonsultasjon, ikke en telefonkontakt aksjon. Anonymkode: 12ed9...aaf Bra for deg, for en telefonkontaktaksjon koster mye mer enn en telefonkonsultasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Ellefantella Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 8. oktober 2018 Takk for svar! Hun trekker visst fra de 3000,- fra sluttsummen og jeg har forhørt meg litt, så det er visst helt vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BetterCallSaul Skrevet 9. oktober 2018 #13 Del Skrevet 9. oktober 2018 Jepp. De 3.000 er nok forskudd på salær. Som Jr. Garcon skriver over er det ikke slik at vi advokater sender regning for at folk ringer til oss og avtaler tid. Man fakturerer etter medgått tid, og advokaten er pliktig til både å gi deg oppdragsavtale samt timeliste (det siste sammen med faktura). Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå