AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Skrevet 8. oktober 2018 Barnefar har «glemt» å betalt barnebidrag flere ganger. Kanskje 5 mnd til sammen, mulig mer også. Har ikke vært inne å sjekket nettbank siste månedene om bidrag hadde kommet inn fordi jeg har vært naiv og trodd han hadde betalt... nå er det 3 mnd som henger igjen fra nyttår. Og jeg ber om å få de pengene. Han ender med å bli drittsur og forbanna på meg som ikke har oppdaget dette og at det var mitt ansvar å sjekke konto og si fra. Jeg har vare veldig vanskelig for å tro at dette har vært en «glipp» som han så fint sier, da det har skjedd flere perioder tidligere. Pengene kommer heller ikke på fast dato så jeg har vanskelig for å tro at det er faste oppdrag i nettbanken hans som har sviktet. Vi har privat avtale om noen lurer. Hvems ansvar er dette egentlig? Er det virkelig mitt? Har han rett? Anonymkode: 739a9...d0e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Han nekter også å betale det han skylder i en smell fordi han mener det er mitt ansvar og følge med... så jeg får pengene delt opp over lenger tid. Greit nok det om han hadde greid å være litt ydmyk, men det er liksom bare rett på kjeftingen med en gang. Tåler ikke at han «ligger nede», da klikker det for han.ts Anonymkode: 739a9...d0e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 Du burde sjekket, men det er hans ansvar ja. Kanskje bli enig om nedbetaling om han ikkje kan betale alt? Anonymkode: 48926...48d 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde sjekket, men det er hans ansvar ja. Kanskje bli enig om nedbetaling om han ikkje kan betale alt? Anonymkode: 48926...48d Ja det endte med det. Men hadde ikke noe lyst til å «belønne» slik oppførsel som han holdt på når jeg fortalte det.. hadde har unnskyldt seg og oppført seg orntlig så hadde det vært mye mer okei. Alle kan gjøre feil. Men ville egnelig bare høre om jeg er urimelig i forhold til hvem sitt ansvar dette er. Føler ikke det skal nædvendig at jeg skal drive å sjekke bankkonto hver måned, når dette er noe som burde være en selvfølge. Hvis ikke må jeg jo gå til NAV så får heller de ta seg av han. Ts Anonymkode: 739a9...d0e
Gjest COSL Innovator Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Hvorfor ikke få navi til å kreve inn pengene hver med? Da trekker arbeidsgiver fra lønna og du får de på konti. Hvis han ikke betaler da så opparbeider han seg gjeld til staten og ikke til deg.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 Kjør det over på NAV du... Anonymkode: 473af...a03 3
Lycka Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 Det er hans ansvar og han kan ikke dytte skylden for dette over på deg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 7 timer siden, COSL Innovator skrev: Hvorfor ikke få navi til å kreve inn pengene hver med? Da trekker arbeidsgiver fra lønna og du får de på konti. Hvis han ikke betaler da så opparbeider han seg gjeld til staten og ikke til deg. Ja er det jeg tenker å gjøre, ETTER han har tilbakebetalt det han skylder. Er redd for om jeg gjør det før, så vil bare det resultere i at det skyldige beløpet ihvertfall ikke kommer. Ts Anonymkode: 739a9...d0e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #9 Skrevet 8. oktober 2018 Snakker om å ikke ta ansvar for egne handlinger. "Det var din feil" Sier han det samme til andre han betaler penger til? Feks Mobilregningen? Anonymkode: 614bd...537 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #10 Skrevet 8. oktober 2018 Med privat avtale kan han drite i å betale. Du taper på det. Kontakt nav så du ikke mister mer penger enn nødvendig Anonymkode: 9e1e6...f63 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Med privat avtale kan han drite i å betale. Du taper på det. Kontakt nav så du ikke mister mer penger enn nødvendig Anonymkode: 9e1e6...f63 Skal det. Må bare få tilbake det han skylder først. Takk for alle svar! Ts Anonymkode: 739a9...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå