Gjest middagshøyden Skrevet 9. oktober 2018 #41 Skrevet 9. oktober 2018 Regjeringen har da vært for 350-kronersgrensen hele tiden. De er for å øke den også. Selvfølgelig foreslår de å beholde den. Det er opposisjonen, Krf inkludert, som har fått flertall for en utredning med mål om å fjerne den helt. Nå har Krf startet forhandlingene med sitt første ultimatum. Forhandlingene har så vidt startet, så det er umulig å si hva det ender med. Men at grensa henger i en tynn tråd er det vel lite tvil om.
♥Missy♥ Skrevet 9. oktober 2018 #42 Skrevet 9. oktober 2018 (endret) På 8.10.2018 den 11.48, El Duderino skrev:  Alternativet er helt idiotisk - at man skal måtte betale moms og dyr frakt på noe som man ikke FINNER noe sted i Norge er å bli straffet fordi norske forhandlere er evneveike. Se på småelektronikk, datadeler, jakt- og friluftsutstyr som ikke finnes i Norge, hvor skal man ellers kjøpe det? Den norske handelsstanden syns temmelig mye synd på seg selv.. Kjøpte akkurat noe jeg ikke fikk tak i her og kom på 1200 + toll og frakt. Var surt. Så helt enig med deg. 350 er jo ingenting 😩 Endret 9. oktober 2018 av ♥Missy♥ Skrivefeil
Olava Skrevet 10. oktober 2018 #43 Skrevet 10. oktober 2018 TrÃ¥den er ryddet for brukerdebatt. Olava, mod.Â
Gjest Opie Skrevet 11. oktober 2018 #44 Skrevet 11. oktober 2018 Jeg forstår argumentasjonen, men før de fjerner grensa, er de nødt til å finne en bedre måte å fortolle varer på, slik at de som kjøper kan fortolle selv på nettet, og til en rimeligere pris. Slik som f.eks. I Finland. Konsekvensen av å fjerne 350-kronersgrensa er et ALLE pakker nå må fortolles av posten. Det ryktes at det planlegges aksjoner hvis den fjernes, bl.a. skal tusenvis av personer i Norge bestille så mange småvarer til et par kroner som mulig (på ebay etc.) Dette skal koordineres slik at alle bestiller samtidig. Konsekvenser blir totalt kaos i fortollingen når flere hundre tusen pakker dundrer inn.... Jeg er ikke i mot at grensa fjernes, men da må de først få på plass en rimelig tolløsning som kan selvbetjenes.
Anonymbruker3 Skrevet 11. oktober 2018 #45 Skrevet 11. oktober 2018 1 hour ago, Opie said: Konsekvensen av å fjerne 350-kronersgrensa er et ALLE pakker nå må fortolles av posten. Det ryktes at det planlegges aksjoner hvis den fjernes, bl.a. skal tusenvis av personer i Norge bestille så mange småvarer til et par kroner som mulig (på ebay etc.) Dette skal koordineres slik at alle bestiller samtidig. Konsekvenser blir totalt kaos i fortollingen når flere hundre tusen pakker dundrer inn.... Dette høres omtrent like effektivt ut som å protestere mot McDonalds ved at alle går og kjøper hamburger der samme dag. Det blir nok kaos, men McDonalds tjener en haug med penger.
Gjest Opie Skrevet 12. oktober 2018 #46 Skrevet 12. oktober 2018 8 timer siden, Anonymbruker3 skrev:  Dette høres omtrent like effektivt ut som å protestere mot McDonalds ved at alle går og kjøper hamburger der samme dag. Det blir nok kaos, men McDonalds tjener en haug med penger. Nei. Posten har allerede uttalt at de vil få store problemer med å håndtere alle pakkene pga dette, fordi vi pr. i dag ikke har et effektivt nok system på fortolling av pakker. Hvis man i tillegg er kynisk nok, nekter man å hente pakkene på posten.......https://e24.no/naeringsliv/posten/posten-om-vraking-av-350-kronersgrensen-det-blir-et-kaos/24356551
_Mayhem_ Skrevet 12. oktober 2018 #47 Skrevet 12. oktober 2018 25 minutter siden, Opie skrev:  Nei. Posten har allerede uttalt at de vil få store problemer med å håndtere alle pakkene pga dette, fordi vi pr. i dag ikke har et effektivt nok system på fortolling av pakker. Hvis man i tillegg er kynisk nok, nekter man å hente pakkene på posten.......https://e24.no/naeringsliv/posten/posten-om-vraking-av-350-kronersgrensen-det-blir-et-kaos/24356551 Om grensen innføres vil nok antall bestillinger fra utland synke markant, slik som i Sverige. Der er det nå snakk om at nettbutikkene wish, ali, dhgate etc etc foreslår å innkreve svensk mva selv for å slippe fortollingsgebyret. Jeg ser fordelen for vanlige folk såklart men ulempen er at store utenlandske milliardaktører får et fortrinn ved å selge masse smånips og juggel/deklarere lavere verdi og jukse seg til fordeler. Godt hjulpet av et urettferdig og avleggs statssponset postsystem fra Kina og FN som fremdeles klassifiserer Kina som et u-land. Jeg er for å fjerne denne grensen, innfør mva på alt. Om man absolutt må ha en enhjørning med batterilys eller en elefantsnabeltruse så kan man jo fortsatt det men selve kostnaden med frakt og innførsel får bli mer reell. I bunn og grunn tviler jeg på at mer enn 20% er saker og nips man egentlig behøver.
FrodeF Skrevet 12. oktober 2018 #48 Skrevet 12. oktober 2018 9 timer siden, Anonymbruker3 skrev:  Dette høres omtrent like effektivt ut som å protestere mot McDonalds ved at alle går og kjøper hamburger der samme dag. Det blir nok kaos, men McDonalds tjener en haug med penger. Forklar meg gjerne hvordan posten skal tjene masse penger på jobb ifm fortolling av varer ingen kommer til å hente. Det blir vel heller omtrent som å ringe en restaurant, bestille mat for henting og så ikke møte opp. 1
Anonymbruker3 Skrevet 12. oktober 2018 #49 Skrevet 12. oktober 2018 (endret) 4 hours ago, FrodeF said:  Forklar meg gjerne hvordan posten skal tjene masse penger på jobb ifm fortolling av varer ingen kommer til å hente. Det blir vel heller omtrent som å ringe en restaurant, bestille mat for henting og så ikke møte opp. Hvorfor tror du at det er valgfritt å betale for en tjeneste man implisitt har bestilt? Hvis det blir et problem tipper jeg Posten begynner å sende slike krav til inkasso. Endret 12. oktober 2018 av Anonymbruker3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå