Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør så vondt, og det er så stygt! Trenger tips til gode kremer som ikke bare legger igjen et klissete lag uten å faktisk reparere huden.

Anonymkode: 084c0...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme. Unngår kremer med mineralolje. Prøv heller kremer med sheasmør, eller produkter fra Weleda. Såfremt du tåler de eteriske oljene i dette merket.

Og hansker når du vasker opp/tar husvasken. 

Av og til må man gå litt drastisk til verks, som å bruke hydrokortison-salve på de vanskeligste områdene en kort periode. Men ellers bruker jeg lite fra apoteket. Tåler ingen kremer de har der.

Anonymkode: 55a90...48c

Skrevet

Ikke bruk såpe med sodium laureth sulfate  (sls) , ikke i dusjen heller.  Alle sjampoer, håndsåper og dusjsåper inneholder mye av dette stoffet.  Det stripper hud og hår for fett og tørker ut.  Bruk lactacyd til håndvask og dusjsåpe og forsøk å finne en sjampo uten sls.  Bruk selvsagt hansker når du gjør husarbeid og prøv å smøre inn hendene med olivenolje før du legger deg. 

Skrevet

Har slitt med håndeksem i 10år og jeg sverger til helosan, også er det nødvendig med en kortisonsalve noen dager innimellom. Har du vært hos lege? De beste (og mye billigere) kortisonsalvene fås kun på resept. Har også brukt mye carbaderm krem. 

Anonymkode: 2909a...0da

Skrevet

Bruker grønn Carbaderm, som jeg regner med de fleste bruker til slikt. Svir godt når man tar på. Har brukt litt ulike legemidler opp gjennom årene (har psoriasis, men det er også eksem i tillegg), men de tar det bare vekk for en kort tid, så kommer det tilbake. Helt til jeg byttet såpe (bruker nå KLAR sin håndsåpe, kjempegod). Nå er det borte på fingrene og i håndflaten, men jeg har skikkelig tørre/irriterte partier oppå hånden akkurat nå (var HELT fin i mange måneder i vår/sommer). Men det er MYE bedre enn det var. Og det er skikkelig digg. Håper du finner en løsning.

Skrevet

Dersom det er virkelig ille bør du ta en tur til fastlegen og be om å bli henvist til hudlege. Fastleger kan gjerne lite om hud og smøreteknikk.

Bruk en krem med mye fett. Tynt lag etter håndvask om dagen og et tykt lag før du legger deg. Jeg liker å ha en tube ved hver vask, en i veska og en ved senga, slik at jeg lettere husker det.

Bruk hansker. Gummihansker til oppvask og rengjøring (ikke bruk samme par til oppvask og dovask!), tynne hansker til vår/høst og tykke hansker om vinteren. Varmt vann, vind, regn og kulde svekker huden.

Anonymkode: faf41...101

Skrevet

Garnier response synes jeg er best. Det er ikke en "håndkrem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...