AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Del Skrevet 7. oktober 2018 Nå mener jeg ikke bli slem med folk, men jeg har alltid vært veldig slik at man skal ta hensyn til andre. Det er nok resultat av at jeg er en personlighet som lett tar til meg kritikk og denne veier mer enn skryt. Men alt som skjer, når du tar hensyn til hva andre tenker og mener, gjør slik som folk vil, er veldig hjelpsom og fleksibel, er at du blir utnyttet og manipulert. Et eksempel er jo at jeg alltid tok vakter for folk når de hadde så innmari lyst til å treffe daten som endelig var i hjembyen, stiller opp ila en tima fordi noen ble syk osv..men gjør de det for meg ? nei. Jeg får pengene uansett, så jeg blir ikke barnslig og lar være å ta ekstra vakter dersom jeg faktisk ikke skal noe spesielt. Men jeg ser så mange eksempler...folk som lar seg lett påvirke og manipulere, blirr bare utnyttet for noe. Mens kyniske mennesker som tenker mer på seg selv og ser sine rettigheter, kommer seg frem. Anonymkode: 9667c...b77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #2 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ja, jeg har også alltid vært en slik «pushover» som hele livet har prøvd å gjøre alle andre til lags. Som du sier er det jo fullstendig meningsløst i det store og hele, og jeg er i dag ulykkelig. Så nå jobber jeg aktivt med å finne ut hva jeg vil ha, og hvordan jeg skal få det. Lager lister og mål. Ikke at jeg skal gå over lik og utnytte andre, men for meg er det helt nytt å skulle fokusere på mine egne behov foran hva andre vil og forventer. Egentlig ganske spennende. Anonymkode: 0aafc...149 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Del Skrevet 8. oktober 2018 Lett, helt til du dør Anonymkode: 0c3c3...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Del Skrevet 8. oktober 2018 Du trenger ikke å la det bikke over til å bli kynisk. Du trenger bare å sette (normale) grenser for deg selv. Det er ikke kynisk å si nei til å ta en vakt for noen om det ikke passer deg. Og det er ikke kynisk å la andres meninger telle mindre enn dine. Det er å ha respekt for seg selv. Anonymkode: 633fe...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå