Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er alvorlig når mennesker har blitt så avhengig av facebook. At det er så mange som boltrer seg til teknologien. Alle kategorier av mennesker. Facebook har menneskeheten i sin hule hånd? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alene. Det er mye som bidrar til ødeleggelse 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hm. jeg opplever at Facebook nesten ikke er i bruk lenger i min aldersgruppe (30-40)

Klart det er alvorlig om folk blir avhengig, men er dette er reelt problem?

Endret av Fader
  • Liker 3
Skrevet (endret)
36 minutter siden, Fader skrev:

Hm. jeg opplever at Facebook nesten ikke er i bruk lenger i min aldersgruppe (30-40)

Klart det er alvorlig om folk blir avhengig, men er dette er reelt problem?

Jeg tror det er et reelt problem at folk er generelt avhengig av skjerm uansett hva de ser på. Alle som går rundt, om de går med barnevogn eller hund, ser på skjermen. Alle på buss og tog og stasjonene til disse. I alle slags venterom til tannlege, lege eller hva som helst. I sitt eget hjem, både voksne og barn. På toalettet, i selskap, i bilen.. På jobb og skole. Utsetter ting som burde vært gjort fordi skjermen er mer spennende. Jeg er der selv og vet det ikke er bra. 

Endret av Justlooking
Feilskriving
  • Liker 4
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror måten vi kommuniserer på utvikler og forandre seg i takt med årene som går, og teknologien som blir utviklet. 

Jeg hørte en gang Martin Puchner (litteraturforsker og professor fra Harvard) svare på spørsmål om han var bekymret for utviklingen med nettbrett og at alt foregikk digitalt "tvert i mot", svarte han. Han syns det var veldig interessant å se at vi gikk tilbake til tavler, som de brukte helt i startfasen 😂

Skrevet

Rampelys? 🤔

Skrevet

Menneskeheten var føcka før Facebook. 😄 

• Liker 3
Skrevet
På ‎07‎.‎10‎.‎2018 den 22.48, Drakan skrev:

Menneskeheten var føcka før Facebook. 😄 

Facebook tok rotta på alle vanlige folkeskikker, amerikansk mentalitet skulle innta alle i verdens hjørner? Hverdagen der mennesker slår i hjel tid igjennom Facebook, skal bare sier mennesker, tiden og alt det jeg gjør handler om å slå i hjel der alle er fordi Facebook har fanget meg. Hvem var jeg før?

Skrevet

Synes det blir litt teit å si kun Facebook. Blir vel de sosiale mediene på internett (Facebook, instagram, snapchat osv.).

For min del blir Facebook mest brukt til å snakke med folk (og dette har jo bare erstattet sms og til en hvis grad telefonsamtaler), grupper og arrangementer. 

Grupper og arrangementer blir både brukt til sosialt og arbeid. 

Anonymkode: 33c8b...6b0

Skrevet

Anonymkode: e6a90...8c0

Skrevet
6 timer siden, Egenskap skrev:

Facebook tok rotta på alle vanlige folkeskikker, amerikansk mentalitet skulle innta alle i verdens hjørner? Hverdagen der mennesker slår i hjel tid igjennom Facebook, skal bare sier mennesker, tiden og alt det jeg gjør handler om å slå i hjel der alle er fordi Facebook har fanget meg. Hvem var jeg før?

😒

Anonymkode: 0347c...b0e

Skrevet
6 timer siden, Egenskap skrev:

😂🤣

Du var et menneske før, og akkurat som før er du fanget i en ting som fascinerer deg. 
Problemet med Facebook er nok mer at folk får se de kulturene de ikke liker, den lille bobla forsvinner liksom :P 
Plutselig ser du noen halshugge utlendinger i demonstrasjon eller spise fisk levende på en tallerken. 
Eller skinne en hund levende.... 
Tror du virkelig dette ikke hadde skjedd uten Facebook? Man må ikke være naiv til menneskelig dårskap og idioti, det har alltid eksistert. :) Verden har alltid vært full av idioti, og det er faktisk ikke så mange som eier og har folkeskikken du forventer. Verden følger ikke en pippe. Nei... det er tusener av pipper og andre instrumenter, og folk driver å ser hvem som kan lage høyest lyd. 
Menneskeheten as... 

Skrevet
På 7.10.2018 den 20.46, Egenskap skrev:

Det er alvorlig når mennesker har blitt så avhengig av facebook. At det er så mange som boltrer seg til teknologien. Alle kategorier av mennesker. Facebook har menneskeheten i sin hule hånd? 

Jeg er en av dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...