AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Vi har problemer i ekteskapet , og jeg har prøvd flere ganger å ta opp ting på ulike måter i form for å nå inn til mannen. Ofte handler det om episoder hvor jeg ikke synes han har behandlet meg bra , ting jeg reagerer på , avtaler han bryter eller annet jeg kan være skuffet over , som jeg synes han må tåle å høre eller snakke om. Da reagerer mannen alltid med å bli sur , og det passer aldri å snakke om det. Enten skal han spise, se TV, ta en Tlf eller sove. Ofte kan han gå ut av rommet mens jeg prater , eller legge seg 20:30/21:00, og da blir jeg så skuffet at jeg legger meg på et annet rom enn han... Det er så trist å leve sånn, men han feiger ut hver gang det handler om han eller det er noe han har gjort som han vet er feil.... Jeg vil kommunisere og snakke om problemer , i håp om bedre forståelse og så vi kan legge problemer bak oss. Jeg klarer ikke gå videre ute at vi har skværet opp... Eller jeg har fått uttalt meg når han feks har såret meg.. tips ?? Anonymkode: 75b04...5f7
Gjest BearMama Skrevet 8. oktober 2018 #2 Skrevet 8. oktober 2018 Enten at dere sammen oppsøker parterapi eller så hadde jeg faktisk gjort det slutt å funnet en mann som behandler meg som han skal. Enten får mannen din sjokk om du forlater han eller så vil han være enig at det er til det beste.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Skrevet 8. oktober 2018 bestill time hos Familieverkontoret, så kan dere få hjelp til å bedre kommunikasjonen. En annen ting er at du bør passe på hvordan du tar opp ting. Ikke gjør det når det er småkonflikter der allerede, men når stemningen er rolig og fin. Det er en fordel om det har gått litt tid etter selve hendelsen, sllik at du har fått roet deg ned, men det må ikke gå så lang tid at han kan komme til å ikke huske det som skjedde. Noe som er en stor sak for deg kan være helt ubetydelig for andre, og kan bli fort glemt. Passe på å si ting fra ditt ståsted, "jeg føler..." "Jeg blir lei meg når..." "Jeg blir frustrert når..." Ikke beskyld han for noe. si feks heller " jeg blir lei meg når du sier ...... til meg. Det får meg til å føle meg lite verdt, og jeg blir såret. Når jeg føler det sånn så reagerer jeg med å bli sint på deg (feks). Jeg vil gjerne slippe dette, har du noen forslag til hvordan vi kan løse det?" Anonymkode: 48d34...ccb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #4 Skrevet 8. oktober 2018 11 timer siden, BearMama skrev: Enten at dere sammen oppsøker parterapi eller så hadde jeg faktisk gjort det slutt å funnet en mann som behandler meg som han skal. Enten får mannen din sjokk om du forlater han eller så vil han være enig at det er til det beste. Jeg tror han tar meg for gitt.... Han tror nok ikke jeg vil gå fra han.. Anonymkode: 75b04...5f7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: bestill time hos Familieverkontoret, så kan dere få hjelp til å bedre kommunikasjonen. En annen ting er at du bør passe på hvordan du tar opp ting. Ikke gjør det når det er småkonflikter der allerede, men når stemningen er rolig og fin. Det er en fordel om det har gått litt tid etter selve hendelsen, sllik at du har fått roet deg ned, men det må ikke gå så lang tid at han kan komme til å ikke huske det som skjedde. Noe som er en stor sak for deg kan være helt ubetydelig for andre, og kan bli fort glemt. Passe på å si ting fra ditt ståsted, "jeg føler..." "Jeg blir lei meg når..." "Jeg blir frustrert når..." Ikke beskyld han for noe. si feks heller " jeg blir lei meg når du sier ...... til meg. Det får meg til å føle meg lite verdt, og jeg blir såret. Når jeg føler det sånn så reagerer jeg med å bli sint på deg (feks). Jeg vil gjerne slippe dette, har du noen forslag til hvordan vi kan løse det?" Anonymkode: 48d34...ccb Jeg har prøvd å være bevisst på dette , mener jeg selv... Uansett så kommer jeg ingen vei, han utsetter eller unngår samtaler hver gang.. Da blir jeg jo sur og skuffa . Om han ikke ønsker krangel så ser han vel deg alltid blir krangel av å gå midt i samtalen osv.. Anonymkode: 75b04...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå