Gå til innhold

Hva pleier dere drive med på søndager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns søndager er så ufattelig kjedelige. I dag lå jeg til kl 13:30 i senga og hadde laaang frokost og så på netflix.. Så dro jeg på trening og nå er det tv. 

Kunne gått en tur etc men ingen som var ledig i dag. 

Har som mål å utforske nye matoppskrifter på søndager fremover, men har dere tips til noe annet som man kan finne på? Hvordan er deres søndagsrutiner vanligvis?

Anonymkode: 248f8...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner tidlig, før 7, men setter på kaffe og tar 1-2 kopper, med YouTube på senga. Slenger også et eltefritt brød i ovnen.

Tar unna litt husarbeid, jobb og mail i 1-2 timer. 

Lager eggerøre, litt laks eller skinke, og hjemmebakt brød. Koser oss med frokost

Går en fjelltur med mannen, 2-3 timer. Er det dårlig vær tar vi heller tak i et prosjekt, som rydding av garasje. 

Spiser middagsrester til lunsj, alltid noe godt igjen etter fredag/lørdag. Og sløver med litt nett og serier noen timer. 

Lager opp lunsj for uka. Alt fra havregrøt, ovnsbakt kylling/brokkoli/søtpotet, quiche og mye mer. 

Blir ofte en liten time i badekaret. 

Lager som regel stek eller ovnsretter i helgene, mat som lager seg selv. Tar som regel en flaske rødvin til, og koser oss lenge ved middagsbordet. 

Ser på serier sammen, og legger oss tidlig. 

Anonymkode: c3e29...1b7

• Liker 1
Skrevet

Alle disse forslagene er ikke like gøye, men man kjeder seg jo ikke hvis man er opptatt. Søndag er vanligvis en lat dag her hjemme også, men her er noe av det jeg pleier å gjøre:

- Gjøre unna husarbeid 

- Lese en bok

- Sette opp ukemeny for neste uke og planlegge matinnkjøp 

- Spill et spill på data, Playstation etc

- Skype etc med en venn som bor langt unna 

- Gå en tur (dette kan du fint gjøre alene også)

Anonymkode: 5b3b1...d2a

Skrevet

Husarbeid. Får tømt skittentøykurven helt. Skifter på alle fire sengene. Spiser middag ca kl 16. Slapper av, så er det Farmen 🙂

Anonymkode: 7f364...aef

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da gå tur alene, vel? Jeg gikk 2,5 timer alene på tur i dag, var innom og spiste en bolle på en markastue. Så lenge jeg har telefon og podcaster så kan jeg gå i timevis alene. 

Anonymkode: c2e21...a98

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig forskjellig 

i dag: sto opp ca.8. Tok en dusj og spiste frokost. Lufting og mating av hund. Slappe av litt, rydding og vasking av hus. Brukte 1-1,5 time på det. 

Etter det: gikk jeg en tur med hund, i underkant av en time gjennom skogen. Det er veldig fint, fordi vi møter ofte på naboer og bekjente på turene våre. 

Etter turen, dro jeg å handla litt. 

Kom hjem, lagde meg middag. Slappe av og så litt på TV. 

Gikk ned for å trene litt styrkestrening. 

Dro ut for å sykle en runde.

Kom hjem igjen, lufta hund litt, slappe litt av med reprise av farmen. Tok meg en kort dusj. 

Fram til nå har jeg smårydda litt. Hengt opp klær, lagt på sengetøy++ 

Nå sitter jeg å nupper på ett glass whisky mens jeg hører på musikk

Dagen har gått fort, jeg føler meg bra, har møtt på bekjente selv om jeg stort sett bare har vært hjemme 

Andre søndager kan være ALA som denne, eller så finner jeg og samboeren på noe sammen. Det kan være alt fra kjøreturer, soppturer, utflukter ++. I dag har jeg vært alene, og det er godt av og til. 

Anonymkode: 61110...476

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da gå tur alene, vel? Jeg gikk 2,5 timer alene på tur i dag, var innom og spiste en bolle på en markastue. Så lenge jeg har telefon og podcaster så kan jeg gå i timevis alene. 

Jeg gjør det av og til men syns det er ufattelig kjedelig. Var gøyere da jeg hadde hund. Også føler jeg meg så ensom når jeg ser alle lykkelige par som er ute på tur... 

Håper noen er ledig neste helg så jeg ikke kjeder meg sånn. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det av og til men syns det er ufattelig kjedelig. Var gøyere da jeg hadde hund. Også føler jeg meg så ensom når jeg ser alle lykkelige par som er ute på tur... 

Håper noen er ledig neste helg så jeg ikke kjeder meg sånn. 

Ok, skjønner at du er misfornøyd med å være singel med den kommentaren der. Det er jeg også, men man må rett og slett gjøre det beste ut av det. Skal du gjøre deg selv avhengig av at «noen andre er ledige så du slipper å kjede deg», eller skal du ta ansvar for eget liv og egen lykke? Enig i at det er hyggeligere å være flere, men i disse dager hvor det er hundrevis av spennende podcaster og masse bra musikk tilgjengelig på Spotify, så ligger virkelig alt til rette for å kunne underholde seg selv for eksempel på en tur. Hvis du kjeder deg aleine på søndag, så får du ta deg i nakken og gjøre noe med det. 

Skrevet

Bare slapper av. Går tur, får/er på besøk, spiser masse god mat, og har jeg vin, så drikker jeg det. Ser på you tube eller ungdomssenter fra 70-tallet  🤣 fant en som het " lærer for livet", og den er veldig pedagogisk og litt dramatisk .

I dag fant jeg fram de mindre klagesakene og satt og malte abstrakte bilder på hvordan jeg har det om dagen, og hva som reprenterer meg osv. Veldig avslappende og gøy i flere timer.

Har ingen rutiner, annet enn å sove lenge som regel. Så det pendler mellom det jeg har nevnt, og ja, så leser jeg mye iblant. Ikke så spennende, men er så utrolig deilig med en dag en bare kan gjøre akkurat hva en føler for. 

Anonymkode: a207a...59d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skjønner at du er misfornøyd med å være singel med den kommentaren der. Det er jeg også, men man må rett og slett gjøre det beste ut av det. Skal du gjøre deg selv avhengig av at «noen andre er ledige så du slipper å kjede deg», eller skal du ta ansvar for eget liv og egen lykke? Enig i at det er hyggeligere å være flere, men i disse dager hvor det er hundrevis av spennende podcaster og masse bra musikk tilgjengelig på Spotify, så ligger virkelig alt til rette for å kunne underholde seg selv for eksempel på en tur. Hvis du kjeder deg aleine på søndag, så får du ta deg i nakken og gjøre noe med det. 

Lurt det med podcast, det skal jeg vurdere :) 

Skrevet

Spille, se TV-serier. Ja, søndag er den kjedeligste dagen i Norge siden alt er stengt.

Anonymkode: 6ea58...4a5

• Liker 1
Skrevet

Jeg går i kirka på søndager. Ellers ser jeg serier, strikker, inviterer kanskje noen til meg, gjør husarbeid, kan finne på å bake, går en tur, leser ei bok, kanskje litt pensumlesing. Jeg synes søndager er deilig, jeg trives godt i mitt eget selskap og nyter tid der jeg er fri til å gjøre hva jeg vil.

Anonymkode: 0146d...043

• Liker 1
Skrevet

Jobbe eller være fyllesyk.... Da må jeg bare se på FJERNSYYYYN!!!! Nå jobber jeg🙂

Skrevet

Jeg synes søndager går altfor fort. Sover som regel til kl 13-14, spiser, rydder, ser på tv og slapper av. Så er dagen over..

Anonymkode: 646c0...08f

Skrevet

Forskjellige telle-tråder her på Kvinneguiden! 

:nordvesta:

Anonymkode: eed39...f7d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns søndager er så ufattelig kjedelige. I dag lå jeg til kl 13:30 i senga og hadde laaang frokost og så på netflix.. Så dro jeg på trening og nå er det tv. 

Har som mål å utforske nye matoppskrifter på søndager fremover, men har dere tips til noe annet som man kan finne på? Hvordan er deres søndagsrutiner vanligvis?

Kn jo fint gå tur aktene også, hold deg evt underholdt med podcast, lydbok eller musikk? 

Selv pleier jeg å bruke en time eller to på kaffe og en god bok, då drar jeg og samboer på tyr elsket klatring ellet noe sånt sammen, så litt lesing eller brettspill (eller samboer set tv - ofte sport-mens jeg gjerne leser, skiver eller går meg en tur), laget middag og deretter film /Tv-serie-kveld, eller kino

Også fin anledning til familiebesøk, kino, ellet samle noen venner på kaffe og spill

Også fibt å få gjort unna småtterier av plikter OL i huset, klesvask, rydding osv

Men.. En perfekt søndag for min del er ikke ner komplisert enn en god bok og en tur ut i frusk luft

Skrevet

Vel, jeg sto opp kl. 9. Daffa foran PC-en. Gjorde husarbeid. Daffa foran PC-en igjen. Sov. Gikk til en søndagsåpen butikk (8000 skritt!). Trening. Dusjing. Fant fram klær for i morgen. Nå skal jeg snart sove.

Søndag er GØRR kjedelig.

Skrevet

Lang frokost, deretter jogger jeg gjerne en tur.

Lunsj/kaffe/slappe av litt.

Lager stor porsjon gryterett slik at jeg har mat for mandag også (i dag indisk vegan curry)

Bakte rugbrød og boller

Ryddet kjøkken og lest en bok. Sett 1 eposode Outlander  og nytt på nytt fra i går.

Om sommeren er vi ofte utendørs hele dagen, om vinteren på ski. Men høst/vår er innetid.

Anonymkode: 8fea6...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...