Gå til innhold

Når må arb.giver informeres om varighet permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut i mammaperm, og tenker ta en eller to mnd ulønnet på slutten. 

Jeg vet jeg har krav på 12 mnd sammenhengende perm, men jeg finner ingen lov /regel på når arb giver må vite eksakt dato for når jeg er tilbake ? Sjefen har spurt nå, og jeg skjønner godt de vil vite det med tanke på vikar osv. 

Jeg kunne gjerne ha ventet litt med å gi svar , mest for å se hvor mye penger jeg klarer å spare opp osv, men hvor finner jeg reglene? 

Leste et sted sjefen skal informeres så så mange uker om permisjonen skal være så så lang osv, men kan jeg feks vente til våren med å so eksakt dato??!

Anonymkode: a30c9...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel 12 uker før permisjonen din går ut :)

Anonymkode: ddd50...02d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel 12 uker før permisjonen din går ut :)

Anonymkode: ddd50...02d

Så jeg kan svare sjefen nå, at jeg ikke vet enda ? At jeg svarer 12 uker før ? Hva med vikaren de setter inn, skal de de ikke kunne utdype i intervju eller ansettelse i vikariatet hvor lenge det varer ?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal varsles seinest 4 uker før du går ut i permisjon når den varer inntil 1 år. https://lovdata.no/lov/2005-06-17-62/§12-7

Anonymkode: b0d1f...5c2

Ok, så da kan jeg faktisk si til sjefen at jeg ikke har bestemt meg enda om varighet , frem til 4 uker før permisjonen begynner !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...