Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #1 Skrevet 19. mars 2005 Så kom den halvårige regningen til komunen da. Hva betaler dere i eiendomssktt? for vannet? for kloakken? leie for vannmåler?
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #2 Skrevet 19. mars 2005 Det er da en hel råd her på kg om åssen dere bor, så det skulle være mange som bet. de avgiftene,men dre har dradd på påskeferie kansje?
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #3 Skrevet 19. mars 2005 Vi kan jo alltids håpe at det er noen her fra Fredrikstad som kanskje vil fortelle hva de blir tvunget til å betale i eiendomsskatt!? Det er forferdelig at staten krever inn penger fra folk på den måten. Det er rett og slett tyveri. :evil: :-x
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Betaler ca. 2500 i halvåret. Husverten pleier å komme med den regningen dagen før betalingsfristen går ut. Vi har ikke engang avtale om at jeg skal betale den. Men jeg bor jo på bygda, og bør vel ikke bli dårligere likt.
showgirl Skrevet 20. mars 2005 #5 Skrevet 20. mars 2005 Betaler 3970 kr i halvåret. Bor i en større by. Har ikke egen vannmåler.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #6 Skrevet 20. mars 2005 Betaler ca. 2500 i halvåret. Husverten pleier å komme med den regningen dagen før betalingsfristen går ut. Vi har ikke engang avtale om at jeg skal betale den. Men jeg bor jo på bygda, og bør vel ikke bli dårligere likt. Kommer huseier med den? Deler dere på den da? Ville tro at huseier har bakt det inn i husleien? På bygda skriver du,men er det utfor tettbygd strøk? Bygdene er da fritatt for eiendomssktt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #7 Skrevet 20. mars 2005 Regningen inneholder også feiergebyr oppgjør vann vannmålerleie abbonementsgebyr oppgjør forbruk avløp renovasjon grå dunk renovasjon grønn dunk eiendomsskatt dette utgjør 2972.96. regning kommer to gang pr.år
Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2005 #8 Skrevet 20. mars 2005 Betaler ca. 2500 i halvåret. Husverten pleier å komme med den regningen dagen før betalingsfristen går ut. Vi har ikke engang avtale om at jeg skal betale den. Men jeg bor jo på bygda, og bør vel ikke bli dårligere likt. Det er faktisk ulovlig. Ved siden av husleie så er det kun strøm og brensel som du skal betale utenom. Sjekk husleieloven: http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-003.html
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #9 Skrevet 20. mars 2005 Kommer huseier med den? Deler dere på den da? Ville tro at huseier har bakt det inn i husleien? På bygda skriver du,men er det utfor tettbygd strøk? Bygdene er da fritatt for eiendomssktt. Dette gjelder ikke eiendomsskatt, men kommunale avgifter, som vann, kloakk osv. Jeg antar den andre leietageren (som aldri er her) også betaler like mye. Ja, dette skulle vel kanskje være innbakt i husleien og avtalt på forhånd, men jeg har jo en ganske billig husleie også. 2500 pr. måned for nesten helt hus, og kjempestor hage. Dessuten står jeg på flyttefot nå da.....
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #10 Skrevet 20. mars 2005 Om det kun gjelder vann/kloakk, renovasjon, så betaler du for mye vil jeg tro. At du haR GODTATT DET! HELT ULOVLIG. sJEKK MED KOMUNEN HVA DET KOSTER DU.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #11 Skrevet 20. mars 2005 Om det kun gjelder vann/kloakk, renovasjon, så betaler du for mye vil jeg tro. At du haR GODTATT DET! HELT ULOVLIG. sJEKK MED KOMUNEN HVA DET KOSTER DU. Det er da kommunen som sender rekning, riktignok i husvertens navn. Jeg har også vært i kontakt med kommunen, og de sier dette er de komm.avgiftene som påløper for denne leiligheten i dette huset.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #12 Skrevet 20. mars 2005 Jeg betaler like under 3000 i kommunale avgifter pr. halvår. Bor i en stor by.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #13 Skrevet 20. mars 2005 Det er da kommunen som sender rekning, riktignok i husvertens navn. Jeg har også vært i kontakt med kommunen, og de sier dette er de komm.avgiftene som påløper for denne leiligheten i dette huset. hAR DU TO EGNE DUNKER TIL SØPPEL/PAPIR? Skatten er regnet ut på hele huset!!! uansett eier flår deg. Foestod det slik at det var en leietaker til?
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #14 Skrevet 20. mars 2005 Hos oss har de beg å tømme søppel hver 14 dag. vi betaler den samme summen alikavel.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #15 Skrevet 20. mars 2005 hAR DU TO EGNE DUNKER TIL SØPPEL/PAPIR? Skatten er regnet ut på hele huset!!! uansett eier flår deg. Foestod det slik at det var en leietaker til? Deler dunker med den andre leietakeren. Men det skulle ikke forundre meg om jeg betaler for hele huset..Og også strømregningen; det er såvidt jeg ser bare en måler her. (Han andre setter gjerne på ovner å vinteren, selv om han nesten aldri er her) Hvem kan jeg evt. kontakt for å få dette sjekket da?
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #16 Skrevet 21. mars 2005 Deler dunker med den andre leietakeren. Men det skulle ikke forundre meg om jeg betaler for hele huset..Og også strømregningen; det er såvidt jeg ser bare en måler her. (Han andre setter gjerne på ovner å vinteren, selv om han nesten aldri er her) Hvem kan jeg evt. kontakt for å få dette sjekket da? Kan jeg spørre om hvor mye du betaler i strøm? Du kan ringe elverket der du bor og spør hvor mange målere det er der. Si at du leier osv. Har du sett strømregningen på der du bor. Be huseier om å få kopi av regningen. Det kan du forlange så lenge du betaler. Avgiften på dunker variereer jo fra komune til komune. Nå bor jeg i en dyr avgiftskomune og betaler bare for to dunker kr900 i halvåret. Tror du skal begynne å sjekke det her. Utleier tror jeg flår deg ganske mye. Og som en skrev til deg tidligere: utleier har ikke lov å kreve deg for noe, så lenge det ikke står i kontrakten. Han burde ha bakt inn i husleien dette. Husleie er jo til for å dekke utgifter.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #17 Skrevet 21. mars 2005 Deler dunker med den andre leietakeren. Men det skulle ikke forundre meg om jeg betaler for hele huset..Og også strømregningen; det er såvidt jeg ser bare en måler her. (Han andre setter gjerne på ovner å vinteren, selv om han nesten aldri er her) Hvem kan jeg evt. kontakt for å få dette sjekket da? Kan jeg spørre om hvor mye du betaler i strøm? Ps på komunen kan du få opplysninger hva de komunale avgifter er, da dette er offentlig informasjon Du kan ringe elverket der du bor og spør hvor mange målere det er der. Si at du leier osv. Har du sett strømregningen på der du bor. Be huseier om å få kopi av regningen. Det kan du forlange så lenge du betaler. Avgiften på dunker variereer jo fra komune til komune. Nå bor jeg i en dyr avgiftskomune og betaler bare for to dunker kr900 i halvåret. Tror du skal begynne å sjekke det her. Utleier tror jeg flår deg ganske mye. Og som en skrev til deg tidligere: utleier har ikke lov å kreve deg for noe, så lenge det ikke står i kontrakten. Han burde ha bakt inn i husleien dette. Husleie er jo til for å dekke utgifter.
Gjest lilletroll Skrevet 21. mars 2005 #18 Skrevet 21. mars 2005 Vi betaler rett under 3000 i kvartalet - altså TRE ganger i året.....men så bor vi i en av de kommunene i Norge med høyest kommunale avgifter...
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #19 Skrevet 21. mars 2005 Er ikke et kvartal tre mnd da? da blir det jo 12000 i året. Blir ikke det sendt ut to ganger i året jevnt over i landet? Så en liste at jeg bor i en av landets dyreste,men du må da ha et enormt hus med de utgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå