AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg vokste opp i en skog uten naboer så dette er helt ukjent for meg. Vi bor nå i en gate med veldig mange barn mellom 1-6 og de største barna danner seg små gjenger på ettermiddagen og løper rundt i nabolaget uten tilsyn fra voksne. Datteren min på litt over 2.5 har såå lyst til å være med og ene nabojenta drar henne med seg. Jeg får helt noia av å slippe henne avgårde og de får kun oppholde seg utenfor huset vårt og i nærheten, og da under oppsyn av oss. Kommer til å ha fullstendig angst den dagen hun skal løpe rundt hun også når lot dere deres barn løpe rundt i nabolaget uten tilsyn?! Anonymkode: d9a69...df0
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #2 Skrevet 7. oktober 2018 Fra de var omtrent 2, men da kun rett utenfor huset og i hagen. Vi bor mellom flere godt trafikkerte veier, ville nok følt det annerledes dersom vi f. Eks bodde på et tun med lite biler i nærheten. Mine barn er veldig ansvarsfulle og "lydige" (liker ikke det ordet, men de bryter veldig skjeldent regler vi har satt). Har en venninne med en sønn som er typen til å løpe rett ut i veien, sykt lett distrahert og null evne til konsekvenstenkning.. Han ville jeg ikke sluppet ut alene før han var hvertfall 4-5. Mine barn var omtrent 5 år da de fikk lov til å kysse veier alene (gangfelt såklart), da hadde vi terpet på trafikkregler og oppmerksomhet i flere år. Ungene i gata løper inn og ut av husene og i hverandres hage, og har gjort det siden 2 års alderen. Null stress. Anonymkode: f4040...12f 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #3 Skrevet 7. oktober 2018 *Siden 3 års alderen mente jeg i det siste avsnittet. Anonymkode: f4040...12f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 5 min på 3 år var veldig lyst å være med storebror på 7 år, men jeg synes han er for liten. Så da er jeg heller med. Anonymkode: 6a7a1...cb6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Mi på 5 har nettopp begynt å få lov å være alene på lekeplassen som ligger i en blindvei 30 sec fra oss... Hjelpe meg så overbeskyttende jeg er! Lurer på hvordan det skal gå med tulla mi når hun begynner på skolen neste år. Anonymkode: c124c...ef9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 Her bor vi ved jernbane og hovedvei med masse trafikk. De har knapt fått gå alene over enda, i en alder av 8 og 10 år. Hjernen til barn er ikke ferdig utviklet i forhold til trafikkforståelse enda... det er vel rundt 12-13års alder... Anonymkode: f503b...4b3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 Eldste har vært ute alene siden han var 4.5-5 år. Jeg har også en på 2,5 år og han hadde aldri i verden fått løpe av gårde med de eldre ungene. Eldste min er en av de eldste i "gjengen" utenfor her og gudene vet hvor mye rart de finner på utenfor. Så der får ikke minste være med nei! Jeg er mye ute sammen med minste da Men han får ikke leke alene utenfor før han er minst 4-5 år. Anonymkode: d261a...ee0
Sushi Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 De var ute alene fra 3-års alder, men de fikk ikke løpe avgårde, kun være rett utenfor huset. Så fikk de mer frihet etterhvert. 1
MammaMums Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 Samme her som Sushi over nevnte. Fra 3 års alder, men bare rett utenfor huset med døra vår åpen og hyppig tilsyn. Nå er minste 5 og hun får gå litt i nabolaget med venninnene sine, men innenfor KLARE områder og med beskjed om at hvis hun går tul et annet sted enn avtalt- så kommer hun hjem og spør først. Dette klarer hun fint å holde seg til- så hun er liksom en sånn unge som kan få den leke-friheten. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #10 Skrevet 9. oktober 2018 Jeg syns det å være ute i en skog uten naboer er veldig mye mer skummelt enn i et nabolag med naboer og flust av unger Min sjuåring forsvant her en dag, og det var bare irriterende, jeg skjønte jo utmerket godt at hun var gått inn til noen, jeg visste bare ikke til hvem. Viste seg å være noen fremmede (barn) også, men noen av de andre nabobarna kom med forslag så hun ble gjenfunnet. Men andre familiemedlemmer mener at hun derfor ikke bør få leke fritt ute, ikke fordi de faktisk tror hun kan bli kidnappet/midsbrukt osv, men fordi de har sånn angst for det, at de mener at barnet må begrenses og ikke få frihet, slik at jeg (?) skal få slippe en eventuell slik angst (som jeg ikke hadde). Jeg syns det er det mest skremmende. Trafikk er farlig. Folk er stort sett ikke det. Vi kan ikke passe på barna våre 7/24 til de er voksne. 7-åringen min skal si ifra hvis hunm leker andre steder enn avtalt, men selvfølgelig kan det glippe og vipps er man i en annen hage uten at det er farlig eller feil. Det betyr ikke at hun ikke får lov til å leke i andres hager. Men 2,5 er lite, da. Skjønner godt du vil ha et lite øye med henne, eller vite at noen andre har det. Anonymkode: 34a53...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #11 Skrevet 9. oktober 2018 5 år i hagen. Så jeg kan se henne. Anonymkode: 1a4d9...d08
Gjest Dorey Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 Min 6åring er nå ute alene med kompiser, mens treåringen er en vims og en bajas jeg overhode ikke kan stole på så h*n må fotfølges enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå