AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Sliter med tørrere hud i vinterhalvåret, samtidig med urenheter og kviser (sistnevnte har jeg hele året). Trenger tips til en rens som ikke tørker ut huden og som også er oljefri. Noen gode tips? Anonymkode: bd484...592
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #2 Skrevet 7. oktober 2018 Har du prøvd ansiktsrensene til Lush? De er naturlige og fri for det meste. Jeg liker Angels on bare skin best, men også Herbalism er god. Disse er veldig snille og tørker ikke ut huden. Anonymkode: 8897c...79b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #3 Skrevet 9. oktober 2018 Dytter tråden Anonymkode: bd484...592
Rosewood Skrevet 12. oktober 2018 #4 Skrevet 12. oktober 2018 Jeg liker veldig godt ansiktsvasken fra kicks: https://www.kicks.no/kicks-beauty/natural-choice/fairtrade/fairtrade-ansiktspleie/ansiktsrens/foaming-face-wash Den er mild og god og ikke uttørrende, tilfører fuktighet og jeg synes huden føles ren etterpå Jeg har altså akne og litt fet hud akkurat på haken og litt på øverste del av pannen, og tørr hud rundt nesen og på kinnene. Synes den er kjempegod
Mii Skrevet 12. oktober 2018 #5 Skrevet 12. oktober 2018 på komplettapotek, boots og vitus så skal de selge cerave nå. jeg vil anbefale cerave hydrating cleanser på de sterkeste. en billig, mild og god rens. cerave er helt nytt i europa men har lenge vært i usa og er sterkt anbefalt ab amerikanske hudleger/ hudpleiere. men det viktigste er at du har et renseprodukt som ikke har sls eller høy ph verdi. helst en ph verdi mellom 5,0-6,5. husk å ikke vask for ofte, helst kun bruk renseprodukt om kvelden, (bruk helst bare vann om morgenen). å rense huden ofte er meget uttørrende for huden din. ikke frekt ment til den som anbefalte lush, men jeg personlig ville ikke brukt noe fra dem ettersom de er notoriske på å bruke enten sls, eller essential oils, som de da bruker i den som den tidligere anon anbefalte. lavendelolje og andre essential oils er basically parfyme, men ~naturlig~ så mange forstår ikke at det er like irriterende for huden som "kjemisk" parfyme. (alt er kjemisk så det er vel feil ord....syntetisk parfyme?) så klart, hvis du ikke er sensitiv for parfyme går det stort sett greit, men hvorfor bruke noe som er har stor sjanse på å irritere huden? hilsen en dyslektiker som gir svarte om det er noen skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #6 Skrevet 12. oktober 2018 2 timer siden, Rosewood skrev: Jeg liker veldig godt ansiktsvasken fra kicks: https://www.kicks.no/kicks-beauty/natural-choice/fairtrade/fairtrade-ansiktspleie/ansiktsrens/foaming-face-wash Den er mild og god og ikke uttørrende, tilfører fuktighet og jeg synes huden føles ren etterpå Jeg har altså akne og litt fet hud akkurat på haken og litt på øverste del av pannen, og tørr hud rundt nesen og på kinnene. Synes den er kjempegod Takk for tips, den så fin ut Men jeg ser på ingredienslisten at det er litt olje i den og der er jeg litt skeptisk siden jeg har fet/ kombinert hud. Men i vinterhalvåret blir jeg tørrere i kinnene så er avhengig av produkter som tilfører fukt men ikke olje. Er det slik at du kan kjenne på huden/ hendene etterpå at du er "oljete"? Anonymkode: bd484...592
Mii Skrevet 12. oktober 2018 #7 Skrevet 12. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, den så fin ut Men jeg ser på ingredienslisten at det er litt olje i den og der er jeg litt skeptisk siden jeg har fet/ kombinert hud. Men i vinterhalvåret blir jeg tørrere i kinnene så er avhengig av produkter som tilfører fukt men ikke olje. Er det slik at du kan kjenne på huden/ hendene etterpå at du er "oljete"? Anonymkode: bd484...592 fet hud/ kombinert hud trenger ikke å være redd for olje. det er litt myte. har DU opplevd problemer med olje i produkter, og du vet at det var oljen i produktet, og ikke andre ingredienser eller ph-verdien i produktet som du reagerte på? hvis ja, så så klart burde du da prøve å unngå olje, men svært svært sjeldent er det faktisk hva som skjer. 🙂
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #8 Skrevet 12. oktober 2018 21 minutter siden, Mii skrev: fet hud/ kombinert hud trenger ikke å være redd for olje. det er litt myte. har DU opplevd problemer med olje i produkter, og du vet at det var oljen i produktet, og ikke andre ingredienser eller ph-verdien i produktet som du reagerte på? hvis ja, så så klart burde du da prøve å unngå olje, men svært svært sjeldent er det faktisk hva som skjer. 🙂 Man hører veldig mye forskjellig, så det er ikke så lett å vite hva man skal tro på 😜 Personlig har jeg ikke vært borti produkter med olje i, men jeg har opplevd at huden min har slått seg skikkelig vrang med feil produkter. Prøvde en ansiktskrem en gang som var veldig fuktgivende og egentlig god men feil til min hud, og huden ble så fet og blank at det føltes som jeg hadde smurt den inn med matolje 😧 De sier jo også at olje trekker olje, men jeg er livredd for å få enda mer uren hud og masse kviseutbrudd. Anonymkode: bd484...592
Rosewood Skrevet 12. oktober 2018 #9 Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, den så fin ut Men jeg ser på ingredienslisten at det er litt olje i den og der er jeg litt skeptisk siden jeg har fet/ kombinert hud. Men i vinterhalvåret blir jeg tørrere i kinnene så er avhengig av produkter som tilfører fukt men ikke olje. Er det slik at du kan kjenne på huden/ hendene etterpå at du er "oljete"? Anonymkode: bd484...592 Nei ikke i det hele tatt! Huden føles bare ren og god, verken stram eller oljete. Det er i såfall ikke mye olje i den
Aurora** Skrevet 14. oktober 2018 #10 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har samme hudtype som deg, og sverger til Dermalogica Ulttacalming Cleanser. Beste jeg har prøvd! 👍
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #11 Skrevet 14. oktober 2018 Vichy normaderm! Rensegel iog skrubbe inneholder både salisylsyre og glykolsyre. Fin hudpleieserie mot kviser og aldring osv. Anonymkode: 2382f...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå