Gjest IommI Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 Dette har jeg tenkt litt på. Jeg skal ikke leve så lenge at jeg blir pensjonist. Jeg har ingen grunn til det. Så hvorfor må jeg da betale like mye skatt, som andre som streber etter å leve et langt liv og blir pensjonist? Burde man ikke få velge dette selv? Altså jeg betaler liker mye skatt, men jeg får ikke noe utbytte av disse pengene, selv. Jeg kunne hatt bedre råd nå, som jeg eksisterer. Det er fordeler med slik skatteordning vi har i Norge, helt klart. Vi er heldige, slik. Men jeg skal ikke bli pensjonist, jeg skal ikke bli gammel. Så burde ikke vi som ikke tilhører her (ikke ønsker å leve), få lavere skatt og gratis eutanasi, i stedet for pensjon?
Brimi Skrevet 7. oktober 2018 #3 Skrevet 7. oktober 2018 Hva om du endrer mening? Hva skulle du da ha gjort når du blir pensjonist? Selv om du nå er bastant på at du ikke skal bli pensjonist, må du ha i tankene at ting kan endre seg. Jeg skulle ikke bli 18 år, men hey, jeg lever 8 år på overtid😬
Gjest IommI Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 41 minutter siden, Brimi skrev: Hva om du endrer mening? Hva skulle du da ha gjort når du blir pensjonist? Selv om du nå er bastant på at du ikke skal bli pensjonist, må du ha i tankene at ting kan endre seg. Jeg skulle ikke bli 18 år, men hey, jeg lever 8 år på overtid😬 Jeg kommer ikke til å forandre mening. Jeg har ingen grunn, eller noe ønske om å fortsette å eksistere når hunden min dør. Det spiller ingen rolle om det er om 5 timer, eller fem år. Jeg er tilfreds med å vite, at jeg ikke må leve lenger enn maks fem år. Det gjør det lettere å eksistere nå, avslappende på en absurd måte. Jeg syns mitt forslag, for slike som meg er fantastisk bra. Det burde vært et slikt tilbud, et valg. Jeg er for aktiv dødshjelp.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 Selvfølgelig skal dere betale like mye skatt. Hvorfor skal ikke vi andre nyte litt godt og være like egoistisk som dere? Du løser dette lett ved å pakke snippesken og flytte ut av landet. Etter 12 mnd er du ikke lenger medlem av folketrygden og Norge er historie for din del. Anonymkode: 1da2d...f15
Gjest IommI Skrevet 7. oktober 2018 #6 Skrevet 7. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skal dere betale like mye skatt. Hvorfor skal ikke vi andre nyte litt godt og være like egoistisk som dere? Du løser dette lett ved å pakke snippesken og flytte ut av landet. Etter 12 mnd er du ikke lenger medlem av folketrygden og Norge er historie for din del. Anonymkode: 1da2d...f15 Det er ikke egoistisk å dø. Alle skal dø. Enkelte ønsker ikke å leve så jævla lenge, det går ikke ut over andre. Man slutter å eksistere, det er det. Hvorfor skal jeg flytte ut av landet? Det du skriver henger ikke på greip.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #7 Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, IommI skrev: Det er ikke egoistisk å dø. Alle skal dø. Enkelte ønsker ikke å leve så jævla lenge, det går ikke ut over andre. Man slutter å eksistere, det er det. Hvorfor skal jeg flytte ut av landet? Det du skriver henger ikke på greip. Fordi du ønsker ikke bidra? Du «tilhører ikke her» sier du. Flytt og du slipper «sponse» alle oss andre. Anonymkode: 1da2d...f15
Gjest IommI Skrevet 7. oktober 2018 #8 Skrevet 7. oktober 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du ønsker ikke bidra? Du «tilhører ikke her» sier du. Flytt og du slipper «sponse» alle oss andre. Anonymkode: 1da2d...f15 Jeg skrev at jeg vil betale lavere skatt, og få gratis aktiv dødshjelp fordi jeg ikke vil leve så lenge at jeg blir pensjonist. At jeg ikke hører til her, betyr at jeg ikke har èn grunn til å leve. Det betyr ikke at å flytte til et annet land, gjør livet verdt å leve. Hele poenget er at jeg ikke vil leve. Jeg vil dø. Jeg vil bare ikke betale så mye skatt, som jeg gjør, som ville gitt meg pensjon. For de pengene kommer ikke meg til gode. Jeg har et poeng, og jeg har en god idè. Dette burde vært et alternativ. Absolutt!
Million Skrevet 7. oktober 2018 #9 Skrevet 7. oktober 2018 1 time siden, IommI skrev: Jeg skrev at jeg vil betale lavere skatt, og få gratis aktiv dødshjelp fordi jeg ikke vil leve så lenge at jeg blir pensjonist. At jeg ikke hører til her, betyr at jeg ikke har èn grunn til å leve. Det betyr ikke at å flytte til et annet land, gjør livet verdt å leve. Hele poenget er at jeg ikke vil leve. Jeg vil dø. Jeg vil bare ikke betale så mye skatt, som jeg gjør, som ville gitt meg pensjon. For de pengene kommer ikke meg til gode. Jeg har et poeng, og jeg har en god idè. Dette burde vært et alternativ. Absolutt! Hvis det ble et alternativ for de som har planer om et kort liv, å skatte mindre... hva gjør man da med alle som senere ombestemmer seg, og vil bli pensjonister likevel? Kanskje de møter sitt livs kjærlighet, livet får mening og glede likevel. Skal de da bli gjeldsslaver, og skylde staten kanskje hundretusen kroner i skatt de SKULLE ha betalt i tidligere år? Du skjønner vel at det aldri hadde gått. Man får ikke mindre skatter ved å love at man "ikke skal leve så lenge", fordi det alltid vil være noen som utnytter systemet og later som, og noen som ombestemmer seg.
Gjest IommI Skrevet 7. oktober 2018 #10 Skrevet 7. oktober 2018 20 minutter siden, Million skrev: Hvis det ble et alternativ for de som har planer om et kort liv, å skatte mindre... hva gjør man da med alle som senere ombestemmer seg, og vil bli pensjonister likevel? Kanskje de møter sitt livs kjærlighet, livet får mening og glede likevel. Skal de da bli gjeldsslaver, og skylde staten kanskje hundretusen kroner i skatt de SKULLE ha betalt i tidligere år? Du skjønner vel at det aldri hadde gått. Man får ikke mindre skatter ved å love at man "ikke skal leve så lenge", fordi det alltid vil være noen som utnytter systemet og later som, og noen som ombestemmer seg. Folk utnytter staten/nav et cetera, allerede. Folk undrar skatt, allerede. Mange jobber svart. Noen har bankkontoer i utlandet. Folk stjeler og raner. Folk tjener mye på selge dop. Folk tjener penger på å selge valium og andre reseptbelagte medikamenter. Folk er egoistiske, og tenker kun på seg selv. Det hadde ikke blitt så fryktelig annerledes, enn det allerede er. Aktiv dødshjelp blir heller ikke lovlig i Norge, så lenge jeg eksisterer.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 På 7.10.2018 den 21.40, IommI skrev: Folk utnytter staten/nav et cetera, allerede. Folk undrar skatt, allerede. Mange jobber svart. Noen har bankkontoer i utlandet. Folk stjeler og raner. Folk tjener mye på selge dop. Folk tjener penger på å selge valium og andre reseptbelagte medikamenter. Folk er egoistiske, og tenker kun på seg selv. Det hadde ikke blitt så fryktelig annerledes, enn det allerede er. Aktiv dødshjelp blir heller ikke lovlig i Norge, så lenge jeg eksisterer. Huff! Jeg er ikke for aktiv dødshjelp, for fysisk friske mennesker. Som en annen sier så kan ting endre seg de neste årene. Du vet jo ikke om hva som skjer i fremtiden. Jeg kan relatere til hvordan det er å ville dø, og jeg har det sånn i perioder også. Denne ideen din hadde jeg ikke kommet på selv. Hvordan har det seg egentlig? Anonymkode: 57490...991
mmd Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 Skatten din går i liten grad til din egen pensjon, den går først og fremst til veier, sykehus, utdanning osv. 1
Gjest IommI Skrevet 27. desember 2018 #13 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har det seg egentlig? Anonymkode: 57490...991 Denne tråden hadde jeg glemt... Jeg ble litt forbauset over at den ikke er slettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå