Gå til innhold

Spørsmål om BBL og forkjøpsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å flytte til nabokommunen neste år, og nevnte for mamma at jeg må huske å kjøpe medlemskap i boligbyggelaget der relativt snart, for å ha *litt* ansiennitet hvertfall. Men hun mente at siden jeg er medlem i BBL i min kommune så telte det det samme når det gjaldt ansiennitet? Jeg finner ikke noe på hjemmesidene til verken mitt eller nabokommunenes BBL-nettsider, så setter pris på om noen her har kunnskap å dele :) 

Anonymkode: 3e4d6...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja... overskriften er jo feil da, siden jeg greide å skrive forkjøpsrett istedet for ansiennitet 🙄

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt til å flytte til nabokommunen neste år, og nevnte for mamma at jeg må huske å kjøpe medlemskap i boligbyggelaget der relativt snart, for å ha *litt* ansiennitet hvertfall. Men hun mente at siden jeg er medlem i BBL i min kommune så telte det det samme når det gjaldt ansiennitet? Jeg finner ikke noe på hjemmesidene til verken mitt eller nabokommunenes BBL-nettsider, så setter pris på om noen her har kunnskap å dele :) 

Hvor langt er et tau? Spørsmålet ditt er omtrent på samme måten. Forventer du å få noen fornuftige svar når du ikke opplyser om hvilket bbl du er tilknyttet og hvor du bor? 

De ulike bbl har ulike regler. 

Anonymkode: 1a4a7...838

Gjest Hei der
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er et tau? Spørsmålet ditt er omtrent på samme måten. Forventer du å få noen fornuftige svar når du ikke opplyser om hvilket bbl du er tilknyttet og hvor du bor? 

Kan du ikke slutte å snakke om det jævla tauet ditt.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun mente at ansiennitet i et BBL var universielt i alle, mao burde det ikke spille noen hvor jeg bor eller hvor jeg skal flytte, alle boligbyggelag som ligger under NBBL skal ha samme regel på det, altså ifølge mamma. Så det er det jeg spør om stemmer. 

Ellers skal jeg flytte fra Porsgrunn til Skien. Jeg har vært medlem i PBBL i ti år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...