Gå til innhold

Trives ikke i jobben, og får ikke annen jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort med denne problemstillingen?

Mistrives i nåværende jobb, men er meget avhengig av inntekten som alenemamma.

Så jeg tar en dag av gangen, og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen. Starter hver dag som om det er en ny dag, og prøver å se det positive i alt jeg kommer over. Samtidig som jeg søker andre jobber. Men ingenting dukker opp, og jeg blir både psykisk og fysisk sliiiten av å gå slik. Har gått slik i 3,5 år nå.

Noen råd?

Anonymkode: c82ad...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bachelorutdannelse, og ikke kapasitet eller økonomi til å studere mer akkurat nå pga små barn. Lite jobber å velge i da vi bor på en liten plass. Pendler nå 1 time på jobb hver dag.

Skrevet

Du får tenke på å flytte da? 

Det er jo ingen magiske løsninger her, du må selv på en eller annen måte ta tak, om det enten er egne tanker/instilling eller å gjøre noe med omstendighetene.

Det finnes også en god del nettstudier, via høyskoler/universitet, hvor du i hovedsak studerer hjemmefra. På kveldstid - når barna er lagt seg? Du er jo likevel låst til hjemmet, som alenemor.  Vet flere som har gjort det, og klart å endre retning på livene sine. 

Anonymkode: 3795f...74b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får tenke på å flytte da? 

Det er jo ingen magiske løsninger her, du må selv på en eller annen måte ta tak, om det enten er egne tanker/instilling eller å gjøre noe med omstendighetene.

Det finnes også en god del nettstudier, via høyskoler/universitet, hvor du i hovedsak studerer hjemmefra. På kveldstid - når barna er lagt seg? Du er jo likevel låst til hjemmet, som alenemor.  Vet flere som har gjort det, og klart å endre retning på livene sine. 

Ja jeg tenker mye på å flytte, men da flytter jeg fra all familie og nettverk som inkluderer hjelp med barna :)

Skrevet

Hvor gamle er barna? Bor mange alenemødre i Oslo, klarer seg de også. 

Anonymkode: 7cb2c...0f8

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tenker mye på å flytte, men da flytter jeg fra all familie og nettverk som inkluderer hjelp med barna :)

Da får du vurdere om du klarer å løse det på en annen måte. Kanskje kan du få tak i en ungdom eller to til barnepass der du flytter til. Det kan vel ikke være mer enn 1-2 t til et større tettsted eller en by? Er det ikke bedre for barnet med en glad og fornøyd mor som trives på jobb og er i godt humør når hun kommer hjem? På større steder er det og større mulighet for å eventuelt møte en ny partner.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker rett og slett negativ, låst og fokuserer på det du synes er vanskelig.

Du valgte å svare på den delen av innlegget mitt, som du mente er vrient - men overså den helt reelle muligheten, å studere hjemme via nettstudie? Jeg vet flere single aleneforeldre som gjør det, og har tid til det nettopp fordi de har små barn de likevel må være hjemme med.

Dessuten - hva er egentlig så galt med jobben din? De fleste klarer å fokusere på at jobb er jobb, og det en gjør for å få smør på bordet, selv om jobben kanskje ikke er perfekt.

Skrevet

Kan du påvirke jobbinnholdet i nåværende jobb på en positiv måte? Utvide el endre arbeidsoppgaver, bytte avdeling el. Kan du ta en annen jobb med lavere lønn der du bor, så du kompenserer for inntektstapet via å slippe utgifter til pendling? Kan du få noen til å drodle ilag med deg hvilken type jobb du kan ha med din erfaringsbakgrunn: kanskje er det flere typer jobb du kan søke på. 

Bruker du alle kanaler og hele nettverket ditt aktivt for å få ny jobb? Mange stillinger utlyses ikke. 

Ellers må du bare fortsette slik du gjør med å fokusere på at det er en ny dag, ting kan gå ok denne dagen osv. Planlegg små ting du gleder deg til: enten etter jobb, i helger og ferier, men også småting som lydbok, god kaffe, et nytt blad å lese el i tiden du bruker på å pendle (vet jo ikke om du kjører selv eller tar tog)

Skrevet

Vel, jeg forstår deg så såre godt. Er i samme båt. Har mye goder, men er helt tappet. Gjør minst mulig, og nesten sluntret unna. Hadde stor arbeidskapasitet og arbeidsmoral,  men nå gjør jeg kun en ting om gangen, og blir jeg bedt om å gjøre mer sier jeg nei. 

Bruker all energi hjemme. Jobb er bare lønna. Intet annet. 

Det var mine prestasjoner som trakk ned jobbens resultater betraktelig. Jeg vet det er meg. Kanskje to til, men mest jeg som bidro med lav skår. Når resultatene kom så jeg med ett at jeg hadde ødelagt, men det er slik jeg opplever jobbhverdagen. 

Alle sa det var illevarslende og at de ble betenkte. Vel KG, det var altså meg som ødela. 

Sier ikke du skal det, men ikke bli arbeidsledig. 

Jeg tenker det alltid er noen som gjerne hadde foretrukket mine kjipeste uker i forhold til sine egene. 

Anonymkode: 69e97...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...